2023-10-08, 20:44
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vilka Telegram kanaler?

Har tyvärr glömt bort, men kan se om jag hittar igen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Plalestinierna valde i princip in Hamas 2006. Svårt att känna någon större sympati. Egentligen borde Israel invadera och förklara Paltestina upplöst, men risken då är att alla omkringliggande muslimska länder blandar sig i.
Nej, risken är inte att "omkringliggande muslimska länder" blandar sig i. Sådant trams klarar Israel utmärkt. Faran för Israel är att deras traditionella stöd- USA- får svårt att stödja dem om så skulle ske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Det hade fungerat om de palestinska krigarna hade återvänt utan gisslan. Men nu finns det gisslan i Gaza som också kommer att dödas om Gaza jämnas med marken.

Med andra ord, ett lysande drag av Hamas!

Även om det blir en fångutväxling så är Gaza rökt skulle jag säga. Om Hamas finns där så är Gaza rökt. Det kommer bli obeboligt ganska snart.

Elen stryps och hur det blir med vatten och mat vet jag inte. Men det som skett är ju sannolikt tillräckliga skäl för att Israel ”regelrätt” skall kunna kalla sig attackerade. Dvs, krig och det var Israel som blev utsatta för denna aggression från en annan stat (Palestina/Gaza/Hamas/Whatever). Det här med mänskliga rättigheter och sånt brukar ju inte riktigt funka så bra under dylika förhållanden.

Kommer Europa ge Israel ett carte blanche? Står vi ut med det?
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Är twitter bästa källan att följa detta och få vittnesbilder från gatan? Kommer fan inte in. Testat TikTok men det är skit.

Testa t.ex. Al Jazeera live eller Sky News live på youtube. BBC news och CNN har reportrar på plats vid gränsen till Gaza.

Det finns massor av kanaler som sänder live på tuben plus en massa utländsk media som visar livebilder från gatorna.
Citera
2023-10-08, 20:45
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Hamas agerar inte ensamma. Iran och resten av skräckväldet väntar bara på att Israel ska tappa kontrollen på sin vedergällning och gå bananas. Då kommer man rulla in och beskydda sina bröder och systrar i Gaza.

Hur då?
Citera
2023-10-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Kanske det men Israel har fredsavtal med flera arabländer. De vill inte heller ha ett evigt krig mot Israel understödda av USA. Israel stör inte dem om de inte stör Israel. Det är snarare Palestina och Hamas som den övriga arabvärlden börjar tröttna på. Förutom Iran då vad det verkar.

Dör har du fel kan jag säga dig, hatet mot Israel är enormt och fredsavtal betyder ingenting för muslimer
Citera
2023-10-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Gisslan kan nog dö nu också, det är krig inte gisslandrama. Islam lär ut precis detta. Gamla testamentet har ju också en hel del folkmord. På Israeliska sidan finns en hel den kvinnor i militären, men mest män. På palestinska sidan är det ju bara män eftersom kvinnor är ägodelar utan rättigheter.

Hamas vill våldta och röva bort kvinnor att ha som sexslavar; det kan de inte göra i en arena.

Med tanke på att Hamas verkar ha tillfångatagit nästan enbart kvinnliga idf-soldater utöver civila, så är det kanske också en läxa för IDF hur de använder kvinnor i sin militär. Det finns liksom en anledning att arméer inte brukar ha kvinnor i frontlinjen eller på de mest sårbara positionerna. Det tror jag inte att IDF har så många heller, men de har ju många kvinnliga soldater överlag om man jämför med andra länders militär.
Citera
2023-10-08, 20:48
Medlem
HejaFinlands avatar
240 människor mördades bara på musikfestivalen. Detta är IS-nivå på terror.
https://twitter.com/NimaRostami5/sta...54786554900911
Citera
2023-10-08, 20:49
Medlem
Citat:
Är twitter bästa källan att följa detta och få vittnesbilder från gatan? Kommer fan inte in. Testat TikTok men det är skit.

Warmonitor och osintdefender kollar jag vilka är ett gäng personer (två?) som har bra frekvens. Tror man kan ”lita” på dessa källor. Blir säkert fel också…
Citera
2023-10-08, 20:49
Medlem
Idf-soldater in action
https://t.me/work2873/134612
Citera
2023-10-08, 20:50
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Även om det blir en fångutväxling så är Gaza rökt skulle jag säga. Om Hamas finns där så är Gaza rökt. Det kommer bli obeboligt ganska snart.

Elen stryps och hur det blir med vatten och mat vet jag inte. Men det som skett är ju sannolikt tillräckliga skäl för att Israel ”regelrätt” skall kunna kalla sig attackerade. Dvs, krig och det var Israel som blev utsatta för denna aggression från en annan stat (Palestina/Gaza/Hamas/Whatever). Det här med mänskliga rättigheter och sånt brukar ju inte riktigt funka så bra under dylika förhållanden.

Kommer Europa ge Israel ett carte blanche? Står vi ut med det?

Det blir en ny flyktingström till Europa om så händer, och det kommer Europa inte att stå ut med. Europa kommer nog att avvakta och se vad som händer. De är mer oroliga för situationen i Ukraina
Citera
2023-10-08, 20:50
Avstängd
Snyggast.i.Speedos avatar
An Israeli man helped his family escape from Hamas, unfortunately at the cost of his own life

The head of the family was able to rescue his entire family through a window to the roof of the house, but was killed by Hamas terrorists.

https://nitter.net/nexta_tv/status/1...470591848804#m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in