2023-10-08, 11:41
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
De satt/sitter troligen i Alingsås.
Glöm att man kör en 16åring till häktet i Borås i första vevan.

Det är roande att läsa alla hjärndöda inlägg här som är skrivna på en 10årings nivå.

Många nyskapade konton som fäktar febrilt för sina vänners skull.

Exakt vad i mitt inlägg menar du är skrivet på en 10-årings nivå?
Du är lite rolig du och har samtidigt ingen aning. Mitt konto är inte nyskapat som du ser. Sen är jag inte den som skriver speciellt mycket.
Och ja, man kan absolut köra anhållna 16-åringar till ett häkte. Det görs nämligen hela tiden.
Citera
2023-10-08, 11:43
Medlem
RoderDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanKermit1
Du menar att vilken anhållen som helst skulle kunna placeras på ett häkte? Och att kriminalvården glatt tar på sig att lösa polisens arbetsuppgifter? Jag har svårt att tro det, men du får gärna ge mig nåt exempel.

Som jag skrev i mitt första inlägg i frågan, en anhållen kan placeras i häkte av olika anledningar.
Citera
2023-10-08, 11:44
Medlem
Någon ställde en fråga tidigare om transportmedel.
Har någon misstänkt tillgång till A-traktor?

Att dom skulle flyttat Henrik 1-2 mil är annars uteslutet. Därav den riktade sökinsatsen runt senaste kända plats.
Citera
2023-10-08, 11:45
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoderDaniel
Som jag skrev i mitt första inlägg i frågan, en anhållen kan placeras i häkte av olika anledningar.
Jo, och jag undrar vilka anledningar, förutom de jag nämnde.
Det är inte för att vara bångstyrig, jag vill gärna veta. Mest det.
Senast redigerad av GrodanKermit1 2023-10-08 kl. 11:47.
Citera
2023-10-08, 11:48
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losningen1
Någon ställde en fråga tidigare om transportmedel.
Har någon misstänkt tillgång till A-traktor?

Att dom skulle flyttat Henrik 1-2 mil är annars uteslutet. Därav den riktade sökinsatsen runt senaste kända plats.

Varken Melvin eller Fabian har epa.
Citera
2023-10-08, 11:50
Medlem
RoderDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanKermit1
Jo, och jag undrar vilka anledningar, förutom de jag nämnde.
Det är inte för att vara bångstyrig, jag vill gärna veta. Mest det.

Till exempel om personen inte får plats i någon av de närliggande arresterna.
Citera
2023-10-08, 11:57
Medlem
Även idag söndag fortsätter polisens arbete i oförminskad takt och sökandet fortsätter i samma områden som tidigare. Man tar också hjälp av Kustbevakningen som söker med båt.

Polisen säger att man fått in mycket tips och uppmanar allmänheten att fortsätta höra av sig. Vidare säger polisen att man gjort fynd men om det har med Henriks försvinnande att göra vet inte polisen ännu.

Polisen vill fortfarande inte ge några kommentarer ang fastigheten som man spärrat av.

https://www.alingsastidning.se/nyheter/alingsas/fortsatt-sokande-efter-15-arige-henrik-.6491bc63-a015-4f9f-97c0-690d0d9f295a
Citera
2023-10-08, 11:58
Medlem
Se där ja, en person är häktad för mord. Nu börjar de hända något
Citera
2023-10-08, 11:58
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoderDaniel
Till exempel om personen inte får plats i någon av de närliggande arresterna.
Då får man köra till en arrest längre bort. Platsbristen är långt värre i kriminalvården än i polisens arrester. Därför händer oftare och oftare att häktade placeras i arrest, eller ja, att de blir kvar där efter att det häktats, i väntan på en häktesplats.
Men inte åt andra hållet.
Citera
2023-10-08, 11:59
Medlem
En person häktad för mord. Borde innebära att de har hittat stora mängder blod eller kroppen
Citera
2023-10-08, 12:00
Medlem
euromixerss avatar
"Åklagaren har i dag söndag begärt en ung man, född 2007, häktad på sannolika skäl misstänkt för mord på den 15-åriga pojke som varit försvunnen sedan nästan en vecka tillbaka i Alingsås. Personen som nu begärs häktad för mord har sedan i torsdags varit anhållen skäligen misstänkt för människorov i ärendet. Den utredning som bedrivits har nu lett fram till att åklagaren begärt personen häktad på sannolika skäl misstänkt för mord. Den 15-åriga pojken har ännu inte påträffats. Åklagare och polis kommer att hålla en gemensam pressträff i Alingsås kl. 15 i dag söndag efter avslutad häktningsförhandling."

Målnummer i Alingsås tingsrätt: B 1859-23.
Citera
2023-10-08, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Se där ja, en person är häktad för mord. Nu börjar de hända något
Var kommer uppgiften ifrån? Då måste de hittat kroppen tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in