2023-10-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Den mest troliga fjärde personen är ju tjejen Steph, för det är henne som indicierna kretsar kring.
Bakgrunden till anhållandet är väl deras trafik på sociala medier.
De ha pratat skit om BO, och därför har polisen haffat dem. I hopp om att hitta något mer så dammsuger polisen platser de kan tänkas ha varit på.
Att man hittar ”fynd” ute under broar är väl självklart. Men finns nån koppling?
Nja…av polisens uttalande verkar man inte alltför hoppfull.
För att fortsätta hålla Fabbe så måste polisen hitta nåt avgörande.
Jag tyckte Fabbes mamma lät som ett mer sannolikt alternativ. Om det var tjejen hade det spridits över socmed.
Citera
2023-10-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Citera inte så slipper ni läsa det omigen.

Pappan är missbrukare. Sonen mår väldigt dåligt och lever i en miljö där han är väldigt ensam med sin smärta och han saknar modern otroligt mycket. Han ger ett väldigt mjukt intryck trots den där fjantiga stilen alla kör med nu där de ska mima till rap och ser både osynkade som cringe ut i TikTokens värld.

En pappa som är i eller har varit i missbruk. En mamma som är avliden och konflikter med sitt ex samt jämnåriga. Nej, det var inte den absolut bästa situationen.

Jag tror att jag läste att modern begått självmord. I det och med en pappa som kan ha haft fullt upp med sin egen smärta, ångest, missbruk eller liknande, kan det som finns på TikTok också indikera att han var självmordsnära. Självmord är en riskfaktor för överlevande efter anhörigas självmord.

Antingen upplevde han att han hade saker han ville berätta utan att tystas, vilket kan ha handlat om upplevelsen att exet svartmålade honom. Isåfall förklarar det inte utan en hotbild varför han skulle tänka på sin förestående begravning.

Det har skett så mycket gängmord på pojkar. Om det inte gjort det hade jag gissat på självmord eller att han rymt hemifrån.

Pappan uppger att sonen kom hem och att han själv sedan lämnade hemmet. Kanske grälade de om något vilket är skälet till att pappan inte slog larm utan gick och la sig och inte först vid lunchtid dagen därpå sökte efter honom. Orolig att få problem med socialtjänsten om polisen kontaktades och i tron att grabben var arg eller upprörd och därför höll sig borta.

Isåfall är rymning eller självmord sannolikt.

-Avliden mamma (självmord?)
-Missbrukande pappa.
-Tagit slut med tjejen.
-Talat om sin begravning.
-Sannolikt deprimerad.
-Vilsen och sökandes.
-Av manligt kön
-Eventuellt gräl med pappan el gräl med annan kan ha skett innan försvinnandet.
-Upplever sig socialt ringaktad och felaktigt klandrad

Dessa är samtliga riskfaktorer för att det kan röra sig om ett självmord.

Rymning hade jag annars också kunnat sagt men att man utgår ifrån att diskutera huruvida det rör sig om mord handlar om det dagsaktuella läget i samhället.

Så jo, pappan är intressant till viss del men den jag sätter sist som potentiellt scenario där han aktivt orsakat sonens försvinnande.
Troll.
Mamman dog av cancer.
Fokusera på M.L och J.L som uppenbarligen har problem med sina barn.
Citera
2023-10-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yppaheb
Troll.
Mamman dog av cancer.
Fokusera på M.L och J.L som uppenbarligen har problem med sina barn.

Varför fokusera på föräldrar över huvud taget?
Låt oss fokusera på MGM och BO, de är dom enda som är intressanta. Så kanske vi kan få ett hum om vad som hänt.

Det är förvånansvärt lite rykten som framkommit i denna tråd. Ett gäng 15-åringar är inblandade, jag trodde allt dom gör lades ut på sociala medier.
Citera
2023-10-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agrawal
Detta spåret tror jag på till 100%
Man får onekligen sådana vibbar om man kollar exets TikTok. Saker har gått ”överstyr”

Enligt trovärdig källa så blev exets telefon beslagtagen. Men igår var hon online svarade på Snapchat igen. Så antagligen hittade man inget där.
Citera
2023-10-08, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knytet1996
Enligt trovärdig källa så blev exets telefon beslagtagen. Men igår var hon online svarade på Snapchat igen. Så antagligen hittade man inget där.

Allt vägs ihop i slutändan. Det som inte har någon betydelse just nu kan få det om man hittar något annat och vips så har cirkeln slutits.

Jag är osäker på om mamman i familjen ens togs in öht . Möjligt scenario var att man grep sonen i familjen och beslagtog då alla digital lagringsmedia i hemmet inkl de vuxnas telefoner
Citera
2023-10-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knytet1996

är ju visserligen bara att logga in på snapchat på annan enhet så loggas du ut automatiskt överallt, telefonen lär nog fortfarande vara beslagtagen och hon på ny enhet bara, om dom nu har tagit exets mobiltelefon...
Citera
2023-10-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Snacka om att trolla ihop en idiotiskt historia. Sopa...
https://m.youtube.com/watch?v=jtUwWrCKA5c&pp=ygUqw6RyIGR1IGvDpHIgaSBtaWc gw6RubnUga2xhcyBnw7ZyYW4gbHlyaWNz

Förr hade jag alltid en låtlänk till mina söta motargumenterare.

Jag trollar inte. Det handlar om att det finns många olika perspektiv. Men ni som aldrig bidrar själva med något är förbannat skickliga på att komma med ingenting alls istället. Sluta vara så kär och skriv något vettigt själv istället.

12.00 kommer vi få veta om övriga släpps eller omhäktad.
Citera
2023-10-08, 11:32
Medlem
Nu får väl alla ta och ge sig? Har ni lärt er att vara källkritiska? Sitt för fan ner i båten tills vi vet vilka som ev blir häktade.
Citera
2023-10-08, 11:34
Medlem
Hur ser det angående de misstänktas föräldrar? Syskon? Tidigare kriminalitet? Placeringar? Missbruk?
(om vi får spekulera om det?)
Citera
2023-10-08, 11:34
Medlem
Kan alla hålla sig till ämnet och sluta tjafsa i kommentarerna, annars kommer det blir en trå som snabbt dör ut då det blir svårt att sålla ut de relevanta tack!
Citera
2023-10-08, 11:35
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoderDaniel
Nej, det behöver du inte alls vara.
Du menar att vilken anhållen som helst skulle kunna placeras på ett häkte? Och att kriminalvården glatt tar på sig att lösa polisens arbetsuppgifter? Jag har svårt att tro det, men du får gärna ge mig nåt exempel.
Citera
2023-10-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Är det någon som vet om det är exet som man tog in för skyddande av brottsling? I sådana fall är tesen att hon och tjafset med BO spårat ur och att hon bett några babbar spöa honom. De har stämt träff vid bron eller fotbollsplanen, gått all in babbe där man stampar på huvudet osv och sedan slängt honom i ån när de insett att han var död.

Enligt artikeln i dagens GP så verkar det som det är bara manliga som har varit anhållna .

För att hitta pojken arbetar polisen efter två spår , dels att söka efter pojken men också utredningsspåret i ärendet där två män sitter frihetsberövade.
En av dem är misstänkt för människorov och den andre för skyddande av brottsling.
Ytterligare två personer har suttit anhållna för inblandning i ärendet .
En av dem försattes under fredagen på fri fot då misstankarna mot honom ansetts har försvagats, den andre släpptes under lördagen.
De anhållna är skäligen misstänkta , vilket är den lägre misstankegraden .
Senast redigerad av Trulse53 2023-10-08 kl. 11:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in