2023-10-08, 12:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bra arbetat från polisens sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Även idag söndag fortsätter polisens arbete i oförminskad takt och sökandet fortsätter i samma områden som tidigare. Man tar också hjälp av Kustbevakningen som söker med båt.

Polisen säger att man fått in mycket tips och uppmanar allmänheten att fortsätta höra av sig. Vidare säger polisen att man gjort fynd men om det har med Henriks försvinnande att göra vet inte polisen ännu.

Polisen vill fortfarande inte ge några kommentarer ang fastigheten som man spärrat av.

https://www.alingsastidning.se/nyheter/alingsas/fortsatt-sokande-efter-15-arige-henrik-.6491bc63-a015-4f9f-97c0-690d0d9f295a

Man måste verkligen säga att polisen inte ligger på latsidan vilket är mycket bra.

Verkar vara fullt ös hela tiden som det alltid skall vara när någon försvinner. Vilket tyvärr inte alltid sker.
Citera
2023-10-08, 12:02
Medlem
I dag 11.57
JUST NU: En person begärs häktad för mord på den försvunnen pojken i Alingsås. Det skriver polisen på sin hemsida strax före klockan 12 på söndagen.

Texten uppdateras.
Citera
2023-10-08, 12:02
Medlem
Scrooge89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losningen1
Någon ställde en fråga tidigare om transportmedel.
Har någon misstänkt tillgång till A-traktor?

Att dom skulle flyttat Henrik 1-2 mil är annars uteslutet. Därav den riktade sökinsatsen runt senaste kända plats.
Dom har en storebror på 19 år. Och sen finns de ungdomar som kör bil trots att dom inte har körkort. Har föräldrarna tillräckligt dålig koll så kan dom tagit en bil av dom eller ”lånat” en. Dock har ju inga såna uppgifter fram kommit….
Citera
2023-10-08, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Var kommer uppgiften ifrån? Då måste de hittat kroppen tänker jag.

Nä kroppen är inte hittad ännu, men jag tror att de är en tidsfråga nu. Kl 15 har polisen en pressträff då får vi reda på mer säkerligen. Och den andra jönsen beslutas de väl om imorgon kl 15 om han inte släpps tidigare.
Citera
2023-10-08, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dad
I dag 11.57
JUST NU: En person begärs häktad för mord på den försvunnen pojken i Alingsås. Det skriver polisen på sin hemsida strax före klockan 12 på söndagen.

Texten uppdateras.

Mord? Då har dem hittat tillräckligt bevis för o veta att H inte är i livet. Så tragiskt
Citera
2023-10-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
Mord? Då har dem hittat tillräckligt bevis för o veta att H inte är i livet. Så tragiskt

Precis, så nu är de inget att vänta på, släpp lös MP nu och låt dom få göra sitt.
Citera
2023-10-08, 12:05
Medlem
RoderDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanKermit1
Då får man köra till en arrest längre bort. Platsbristen är långt värre i kriminalvården än i polisens arrester. Därför händer oftare och oftare att häktade placeras i arrest, eller ja, att de blir kvar där efter att det häktats, i väntan på en häktesplats.
Men inte åt andra hållet.

Förlåt mig, men du ingen aning om hur många intagna det är dag för dag i polisens arrester. Det kan absolut vara fullbelagt i samtliga närliggande arrester samtidigt som plats finns på häkte. Det är inte så enkelt som du skriver att ”då får man…”.
Citera
2023-10-08, 12:06
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg

Sannolika skäl så något bevis måste polisen ha, gissar att nån av dom andra som var anhållna har snackat.
Citera
2023-10-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
En person häktad för mord. Borde innebära att de har hittat stora mängder blod eller kroppen

Eller ett erkännande?
Citera
2023-10-08, 12:07
Medlem
flashmaners avatar
I dagens Sverige är det första man tänker på när man hör om en tonårig kille som försvunnit, att det är ett gängrelaterat brott. Tyvärr.

Men vad jag förstår har det inte framkommit någonting i detta efter en knapp vecka som tyder på att det skulle vara gängrelaterat.

Fyra personer har anhållits och två av dem har släppts igen, två sitter fortfarande anhållna och vad jag förstår skall häktningsförhandlingar hållas idag.

De första anhölls redan någon dag eller två efter försvinnandet misstänkta för människovrov, och det ligger inte långt bort att se vissa likheter med det just nu i hovrätten (och media) aktuella Tove-fallet.

Så då tänker man så klart att det första polisen gjorde här var att kolla upp mobiltelefoner och deras positioneringar, och ganska omgående vet man var Henrik var när han, eller kanske snarare hans mobil, "försvann från kartan".

Det som är lite intressant här verkar vara att alla inblandade verkar vara i 15-årsåldern och således saknar möjlighet att transportera Henrik någon längre sträcka, såvida inte någon vuxen bistått ungdomarna. Och vad jag förstår så var det en vuxen som satt anhållen en kort tid med som är en av de som släppts.

Vi får innerligt hoppas att Henrik hittas i livet. Men efter snart en vecka utan livstecken och med totalt fyra personer varav några uppenbarligen vet nånting om saken i kombination med att polisen intensifierat sökandet, så sjunker hoppet drastiskt för varje dag, timme, som går.

Då får vi hoppas att de inblandade har gjort liknande misstag som tjejerna i Tove-fallet, så att spårningar av mobiltelefoner och dylikt kan leda polisen till platsen där Henrik finns.

Om det är någonting som är positivt i det här fallet, så är det ändå att polisen så snabbt har kunnat gripa och anhålla misstänkta i ärendet. Nu får vi bara hoppas att de finner fler spår och hittar Henrik. Polisen verkar i alla fall ha vissa spår att gå på och nya fynd gjordes i alla så sent som igår förstod jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nä kroppen är inte hittad ännu, men jag tror att de är en tidsfråga nu. Kl 15 har polisen en pressträff då får vi reda på mer säkerligen. Och den andra jönsen beslutas de väl om imorgon kl 15 om han inte släpps tidigare.
Ja, såg det. Borde ha blodspår på MGM eller liknande för att häkta för mord utan kropp. Alternativt har han erkänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsQK
Har inte hunnit läsa igenom tråden, men får direkt känslan av att Henrik inte är vid liv tyvärr. Kan inte föreställa mig hur det känns för hans stackars far!

Det måste komma till ett slut det här, ungdomarna förstör sina liv för att normen driver dom in i dessa kretsar. Nu har en till synes helt reko hockeyspelare gått och eventuellt blivit tagen av livet.

När ska detta elände få upphöra?

Det verkar som min magkänsla hade rätt även om inte kroppen är funnen ännu. Hoppas verkligen det visar sig felaktigt även om jag är övertygad att så inte är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in