2023-10-08, 07:45
Medlem
Hor-Ullas avatar
Hittade en liten intressant sida angående Sveriges bistånd till Palestina:

https://miff.se/sverige-och-israel/3...erna-pa-25-ar/

På 25 år har alltså Sverige direkt och indirekt skänkt 36 Miljarder till Palestina. Vad har Palestina gjort för dessa pengar? Några intressanta punkter som räknas upp:

* Inga val på 16 år.
* Ingen Pressfrihet.
* Ingen egen försörjning.
* Ingen Avväpning av Hamas.
* Lön till dömda terrorister.
* Hatpropaganda i skolorna.

https://data.riksdagen.se/dokument/H8111959.html

Citat:
Palestinska terrorister och deras familjer fick förra året mer än 1,25 miljarder kronor i betalning från Palestinska myndigheten. För att försvåra insyn gick utbetalningarna via PLO, Palestinska befrielseorganisationen. Det avslöjar Palestinian Media Watch.
Citera
2023-10-08, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Irans regim måste bort nu. Den är roten av den terrorism vi ser. Den stödjer Hamas och Hizbollah. Denna händelse gör det nu möjligt för Israel att angripa Iran. Kanske tillsammans med USA. Nytt styre i Iran behövs.
Ligger mycket i det du säger.
Och i grunden handlar det om islam och islamisering.
Äckliga inavlade människor som tvingar på sin rondellhunds pedofili religion på civiliserade människor.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Gaza är de facto ett koncentrationsläger. Människor som lever i hopplöshet drivs till desperation. Det bästa vore att Gaza överförts till egyptiskt område.

Till vilken nytta detta tappra motstånd gör, kan man fråga sig. Förmodligen kommer Gaza att drabbas hårt. Situationen för de som lever där är hård och kommer bli mycket värre nu. Detta är utsiktslöst för palestinierna i Gaza.

Frågan är hur Hizbollah kommer att förhålla sig. Den senaste tiden har tonläget mellan organisationen och Israel trappats upp. När man kollar runt på internet finns indikationer på att att Hizbollah kan ha något i görningen.

Frågan är om vi får se en konflikt som 2006 då Israel gick in i Libanon men tvingades dra sig därifrån inom kort.

Jag blev förvånad över hur lätt det var för palestinierna att korsa gränsen och bege sig in i Israel. Jag trodde att stora delar var minerade och att Israel hade omedelbar artilleriberedskap. Tydligen var beredskapen inte särskilt god.
Citera
Medlem
Välkommen in i matchen Hizbollah 🥳🎉🥳
Länge leve Palestina !!!!!!!
Citera
2023-10-08, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Hittade en liten intressant sida angående Sveriges bistånd till Palestina:

https://miff.se/sverige-och-israel/3...erna-pa-25-ar/

På 25 år har alltså Sverige direkt och indirekt skänkt 36 Miljarder till Palestina. Vad har Palestina gjort för dessa pengar? Några intressanta punkter som räknas upp:

* Inga val på 16 år.
* Ingen Pressfrihet.
* Ingen egen försörjning.
* Ingen Avväpning av Hamas.
* Lön till dömda terrorister.
* Hatpropaganda i skolorna.

En cyniker kunde hävda att vi är snart där själva.
Citera
2023-10-08, 07:51
Medlem
Har Sverige valt sida i konflikten ännu? Traditionellt är ju Sverige alltid på Palestinas sida, mot judarna.
Citera
2023-10-08, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Är likskändning verkligen så fruktansvärt? Jag menar, inte ser det vackert ut, men personligen skulle jag ju långt föredra att bli skändad (om det nu nödvändigt måste ske!) efter döden, snarare än i livet!

(Erinrar mig en gammal historia om den franske kirurgen Paré, som i Kina möttes med fasa då han begärde lik för dissektion -- däremot fick han en försäkran, vilken han avböjde, om obegränsade mängder levande brottslingar att sätta kniven i!)

Poängen var visserligen inte likskändningen utan det just allmänna beteendet kring kriget, men visst hade jag hellre sett att någon lagt sin hand på min fagra kropp utan puls än med puls!
Citera
2023-10-08, 07:52
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Har Sverige valt sida i konflikten ännu? Traditionellt är ju Sverige alltid på Palestinas sida, mot judarna.

Gör som de flesta andra länder, håll oss utanför andras konflikter.
Citera
2023-10-08, 07:53
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Dummaste jag har hört din svennebanan.

För att gängen i Sverige kommer ha tillgång till 3000-5000 missiler
Med tillhörande missilsystem.

Jävla idiot alltså.

Nej det är garanterat inte jag som är en idiot. Den här situationen som vi har idag i Sverige förutspådde jag för länge sedan. Vi såg hur lätt polisen i Linköping och Örebro besegrades och drevs bort. Lägg till några årtionden där antalet våldsbejakande har ökat kraftigt liksom tillgång till vapen. Då finns det tillräckligt med personer som kan och förmodligen vill använda vapen.

Jag har inte skrivit något om missilsystem. Nu behöver inte upprorsmakare sådan utrustning, dessa är inte inlåste som befolkningen i Gaza, utan kommer att kunna röra sig fritt och finns över hela Sverige.
Citera
2023-10-08, 07:54
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Sverige borde verkligen skicka vapen till motståndsrörelsen som bekämpar de europeiska judarna i Palestina och motiveringen borde vara ett svar på den svenska prinsen som mördades av de europeiska judarna i Palestina en gång i tiden och kom hem till Stockholm i en kista.

Ja palestinierna kämpar i ett kolonisationskrig mot en inkräktande makt.
Citera
2023-10-08, 07:55
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott

Valt sida vet jag inte, men Magdalena Andersson gick ut på sin instagram och fördömde attacken. Hon fördömde alltså attacken, hon valde inte sida. ändå gick kommentars fältet bananas av Palestina kramare som verkade tycka att attacken var helt rätt.
Citera
2023-10-08, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Om det bara gällde religion i strikt mening kunde konflikten kanske lösas genom att alla inblandade avsvure sig sin respektive fädernetro och bleve ateister, för att omfamna varandra och kyssas under olivkvistar! Dessvärre är det inte så. Knappt många judar, som ju hör till de minst teistiska av alla folkslag, skulle ens för ett ögonblick kunna tänka sig att svika sina förfäder i hävdandet av den mark de enligt några gamla fornlegender gjort sig förtjänta av ensamrätten till!

Religion är ingenting. Ättartal är allt!
Det egentliga och enda problemet är ju att israeler och så kallade palestinier (det finns inget folkslag med detta namn och har aldrig funnits) kräver tillgång till exakt samma geografiska område, araberna kräver dessutom ensamrätt. Palestinierna har erbjudits sju lösningsförslag sedan 1947 men avvisat samtliga. Efter det senaste förslaget 2020 bröt dessutom den palestinska myndigheten (PLO) alla kontakter med USA och Israel.

Det palestinska ledarskapet vill alltså inte ha någon lösning. Det skulle i ett slag tvinga dem att själva ta tag i sina (många och stora) problem och att försörja sina egna, från att ha varit av FN omhuldade "flyktingar" i generation efter generation, sedan de 1947 självmant flydde från de områden de nu påstår har varit i deras besittning sedan hedenhös, då Arabförbundet som anfallit israelerna för att förinta dem, slogs i grunden.

Därför avvisar man varje förslag med hänvisning till att man inte kan acceptera någonting annat än det läge man påstår existerade före 1947. Man går alltså inte med på några kompromisser alls vilket gör att konflikten kommer att fortsätta på obestämd tid, vilket passar arabhöjdarna perfekt då de vant sig vid att spendera andras pengar och att få uppmärksamhet så fort de gastar om någon påstådd oförrätt. Det krävs sunt förnuft och kompromissvilja för att lösa denna konflikt och det saknas helt på den arabiska sidan som styrs av religiösa dogmer och korruption.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in