2023-10-06, 16:02
Medlem
Kleops avatar
För att jag är en lat pundare som inte pallar stå i köket i fyra timmar två dagar innan jag ska röka på
Citera
2023-10-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
För att jag är en lat pundare som inte pallar stå i köket i fyra timmar två dagar innan jag ska röka på
Då är det hög tid(lol) för att sluta vara en lat pundare.

Det är inte alls så svårt att göra edibles. Du kan decarboxylera en viss mängd produkt, mala ner det till ett pulver och sedan gör du instant te på det, alltså häll i det i en kopp kokt vatten och tillsätt fett när det svalnat. Tar några sekunder att förbereda om du har färdigdecarbad produkt. Faktiskt snabbare än att mecka & röka.

Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Jojo och sen sätta sig och rulla tummarna i en timme då?
Fan vad kul att sitta och stirra in i väggen när man bara vill bli hög!

Jävla idiot!
Så du är en stereotyp, att rökare blir junkies som inte kan vänta en litet tag på effekten?

Du lägger timmar på att skaffa röka, eller jobbar flera timmar till att tjäna pengar till det, men att lägga några minuter på att tilllaga decarboxylerat material (kan göra det under en minut och få effekt inom runt 10-20 om det är tom mage) kan du absolut inte tänka göra. Röka verkar fucka hjärnan isf ju.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-10-06 kl. 16:15.
Citera
2023-10-06, 16:06
Medlem
Kommer man hem på eftermiddagen o pular i sig kakor för att vara bäng hela kvällen så kommer man vakna tio gånger segare än man skulle gjort om man rökte. Dock väldigt mycket mer bang for the buck att baka på en del om man köpt mycket av samma sorts hasch eftersom man lätt blir inrökt några gram in.. edibles har en annan substans än det man röker så det är nice att äta om man är inrökt.

Smula ner 3.5gram hasch(så att man har 1.5g kvar att röka av femman) med 110gram smör, slå på några deciliter vatten och låt småputtra i 1.5-2.5 timme. Blanda ihop med kungsörnens kladdkaka shakenbake.

Häll ut smeten i 11-14st muffinsformar. In i ugnen tills ni tycker de ser lagom klar ut, ni behöver inte vara rädda att "köra för länge". Har ibland bränt dem i kanterna och de har fortfarande samma effekt. Har man ingen tolerans för edibles så är en hel kaka lite av en hästdos, vilket brukar uppskattas.

Detta recept är omöjligt att misslyckas med och decarbonisering behövs INTE med detta recept, har provat flera olika varianter men detta är det bästa receptet.
Citera
2023-10-06, 16:08
Medlem
Running_mans avatar
Är der inte lättare att ta för mycket då? Har läst om flera som ringt 911 för att de ätit edibles och känner sig otroligt höga och tror att de kommer att dö(låter inte som en trevlig upplevelse).

Samtidigt som jag aldrig hört detsamma om nån som enbart rökt cannabis.
Citera
2023-10-06, 16:09
Medlem
GeleZachas avatar
1. Gillar faktiskt ruset av att röka mer.

2. Jobbigt att hålla på och baka istället för att bara röka.

3. Social grej.
Citera
2023-10-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Kommer man hem på eftermiddagen o pular i sig kakor för att vara bäng hela kvällen så kommer man vakna tio gånger segare än man skulle gjort om man rökte. Dock väldigt mycket mer bang for the buck att baka på en del om man köpt mycket av samma sorts hasch eftersom man lätt blir inrökt några gram in.. edibles har en annan substans än det man röker så det är nice att äta om man är inrökt.

Smula ner 3.5gram hasch(så att man har 1.5g kvar att röka av femman) med 110gram smör, slå på några deciliter vatten och låt småputtra i 1.5-2.5 timme. Blanda ihop med kungsörnens kladdkaka shakenbake.

Häll ut smeten i 11-14st muffinsformar. In i ugnen tills ni tycker de ser lagom klar ut, ni behöver inte vara rädda att "köra för länge". Har ibland bränt dem i kanterna och de har fortfarande samma effekt. Har man ingen tolerans för edibles så är en hel kaka lite av en hästdos, vilket brukar uppskattas.

Detta recept är omöjligt att misslyckas med och decarbonisering behövs INTE med detta recept, har provat flera olika varianter men detta är det bästa receptet.

Har man gräs så kan man decarboxylera det i ugnen i glasburk med lock (se till att det inte finns något gummi eller plast på locket eller burken), när det är perfekt decarbat maler man ner det till ett finmalt pulver. Nu kan du lägga in detta i ditt te eller kaffe, glöm inte grädde eller smör när det svalnat en aning.

Testa att decarboxylera en mindre mängd först så du lär dig det, finns massa guider på nätet. Sedan kan man göra det med en större batch, så slipper du baka utan kan förbereda edibles på sekunder. Du kan även lägga in detta pulvret i mat (måste innehålla hyffsad mängd fett för biotillgängligheten).

Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Är der inte lättare att ta för mycket då? Har läst om flera som ringt 911 för att de ätit edibles och känner sig otroligt höga och tror att de kommer att dö(låter inte som en trevlig upplevelse).

Samtidigt som jag aldrig hört detsamma om nån som enbart rökt cannabis.
Har sett folk snea av rökt cannabis. Har du inte sett någon utan tolerans bonga eller hinka stora mängder?

Äter man en stor mängd så kommer du likt om du hade rökt stor mängd få starka effekter. Du kan lägga till CBD för att i stort sett ta bort risken för att snea ändå. Ät mindre mängd och ha tålamod, är du inte tom i magen så kan effekten dröja lite längre för att börja verka. När man lär sig det blir det inte svårt, precis som man fick lära sig att röka rätt mängd för att inte snea när man började röka.

Är fd. "stoner" så har lite kunskaper inom ämnet.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-10-06 kl. 16:18.
Citera
2023-10-06, 16:13
Avstängd
Citat:
Jojo och sen sätta sig och rulla tummarna i en timme då?
Fan vad kul att sitta och stirra in i väggen när man bara vill bli hög!

Jävla idiot!
Även flummare kan planera sin tillvaro några timmar i taget.
Vill du bli bäng 19:00, ät kaka 18:15. Det är inte svårt.
Citera
2023-10-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Även flummare kan planera sin tillvaro några timmar i taget.
Vill du bli bäng 19:00, ät kaka 18:15. Det är inte svårt.
Haha du är ju dum i huvudet...

En polare tvättade tåg (klottersanerare) och tänkte han skulle ha lite framförhållning så han slängde i sig några tokstarka trippar redan på jobbet, så säger chefen att han måste jobba övertid...

Ännu bättre om det slår på när man sitter i bilen såsom svenhelsing är inne på... nädu detta var inte direkt genomtänkt av dig. Det är en sak om man har alltid i världen men oftast vill man inte sitta och vänta på att bli bäng.
Citera
2023-10-06, 16:53
Medlem
Citat:
Haha du är ju dum i huvudet...

En polare tvättade tåg (klottersanerare) och tänkte han skulle ha lite framförhållning så han slängde i sig några tokstarka trippar redan på jobbet, så säger chefen att han måste jobba övertid...

Ännu bättre om det slår på när man sitter i bilen såsom svenhelsing är inne på... nädu detta var inte direkt genomtänkt av dig. Det är en sak om man har alltid i världen men oftast vill man inte sitta och vänta på att bli bäng.

Normala människor tar inte droger innan dom går och arbetar. Låter som en galen polare.
Citera
2023-10-06, 16:56
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Då är det hög tid(lol) för att sluta vara en lat pundare.

Det är inte alls så svårt att göra edibles. Du kan decarboxylera en viss mängd produkt, mala ner det till ett pulver och sedan gör du instant te på det, alltså häll i det i en kopp kokt vatten och tillsätt fett när det svalnat. Tar några sekunder att förbereda om du har färdigdecarbad produkt. Faktiskt snabbare än att mecka & röka.

Så du är en stereotyp, att rökare blir junkies som inte kan vänta en litet tag på effekten?

Du lägger timmar på att skaffa röka, eller jobbar flera timmar till att tjäna pengar till det, men att lägga några minuter på att tilllaga decarboxylerat material (kan göra det under en minut och få effekt inom runt 10-20 om det är tom mage) kan du absolut inte tänka göra. Röka verkar fucka hjärnan isf ju.
Får testa det. Varför ska man lägga i fett (och spelar det nån roll hur mycket?) när det har svalnat?
Citera
2023-10-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Har man gräs så kan man decarboxylera det i ugnen i glasburk med lock (se till att det inte finns något gummi eller plast på locket eller burken), när det är perfekt decarbat maler man ner det till ett finmalt pulver. Nu kan du lägga in detta i ditt te eller kaffe, glöm inte grädde eller smör när det svalnat en aning.

Testa att decarboxylera en mindre mängd först så du lär dig det, finns massa guider på nätet. Sedan kan man göra det med en större batch, så slipper du baka utan kan förbereda edibles på sekunder. Du kan även lägga in detta pulvret i mat (måste innehålla hyffsad mängd fett för biotillgängligheten).

Har sett folk snea av rökt cannabis. Har du inte sett någon utan tolerans bonga eller hinka stora mängder?

Äter man en stor mängd så kommer du likt om du hade rökt stor mängd få starka effekter. Du kan lägga till CBD för att i stort sett ta bort risken för att snea ändå. Ät mindre mängd och ha tålamod, är du inte tom i magen så kan effekten dröja lite längre för att börja verka. När man lär sig det blir det inte svårt, precis som man fick lära sig att röka rätt mängd för att inte snea när man började röka.

Är fd. "stoner" så har lite kunskaper inom ämnet.

Jodå, med gräs brukar jag dekarboxylera men aldrig med brunt. Funkar helt jävla fantastiskt varje gång med receptet jag skrev. Har gjort kakor på kilovis med röka så jag upplever att jag har gjort mina do's and donts så att säga. Svårt bäng blir man efter en kaka och en hink...

Dock viktigt att blanda ut sin produkt med smör/margarin/olja om man vill ha fullgod effekt. Tinktur är också ganska intressant faktiskt, men de gånger jag gjort det så har jag gjort på hembränt med halvers smak så ingen underbar upplevelse, dessutom började det lukta konstig apa vid toalettbesök.
Senast redigerad av macccan87 2023-10-06 kl. 17:05.
Citera
2023-10-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så, varför röker du upp ditt cannabis istället för att baka något gott av det?

1) Om jag tar en joint innan läggdags för att kunna sova så har jag nyktrat till på morgonkvisten.
Har prövat äta hasch på en veckodag och var tvärbäng till lunch dagen efter.

Satt och svamlade och somnade i fikarummet på jobbet.

2) När man ska ses ett gäng en liten sväng för att småflumma lite och sen skiljas åt och fortsätta med sitt blir det omständigt med edibles.

Annars håller jag med dig. Ska jag flumma själv ensam i soffan så smälter jag biten på en sked i lite smör.

Har legat hela nätter med hallucinationer. Det är omöjligt att få ett lika kraftigt rus av att röka. Man hinner bli spyfärdig och somna innan.

Att äta det är som en helt annan drog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in