2023-10-06, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Bortsett från det sociala i att dela en joint då, den grejen förstår jag. Men i övrigt:
1) Edibles ger mer bang for buck, om man vet hur man gör dem.
2) Det är mycket diskretare att förtära cannabis än att röka det. Kan göras i alla miljöer.
3) Det är nyttigare. Alla vet väl att det är onyttigt att röka.

Så, varför röker du upp ditt cannabis istället för att baka något gott av det?

Brukar själv decarba en bit, sen värmer jag mjölk i micron, slänger på lite kokosolja i kastrullen och in med liten bit o blandar allt. Skönt och mysigt lagom till sovdags.
Citera
2023-10-06, 14:03
Medlem
S3ONs avatar
Enklare, snabbare, färre kcal.

Obs: tar ej droger personligen
Citera
2023-10-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Bullar lär ju ha högre mysfaktor än rökning?

ICKE!! Rökning är det mest avkopplande och mysiga en rökare kan ägna sig åt.
Citera
2023-10-06, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saftxbulle
Det är 10 gånger så dyrt. Man ska typ använda nästan 10 gram för att få en kick.

Då gör man fel, för det första skall man använda trimmet från sin planta att koka smör på, minibudsen, ”sockerbladen” (tror det heter så? De små fina som spretar ut ur budsen och är helt kletiga.) och allt annat man annars slängt.

Om man gör på rena buds, så skulle jag säga att 10 gram räcker till 40-50 doser, lagom chill out dos, inte tvärbäng eller så.
Citera
2023-10-06, 14:37
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
Tänk dig bosse kom hem från jobbet 20:00

"Fy fan vilken dag på jobbet, helt slut o vill röka en fetting"
"Låt mig stå o baka i köket en timme så jag får mer bang for buck"

Tror dom flesta bara vill rulla, tänd och sen chilla. Att käka brukar göras om vid speciella tillfällen + fester

Håller med dig dock

Jag är helt bakom flötet med topic men kan man inte bevara en färdig edible som tas när man känner för det? Kort "utgångsdatum" i den formen eller? Låter sjukt jobbigt att behöva färskbaka varje gång.
Citera
2023-10-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Jag är helt bakom flötet med topic men kan man inte bevara en färdig edible som tas när man känner för det? Kort "utgångsdatum" i den formen eller? Låter sjukt jobbigt att behöva färskbaka varje gång.
Jodå det går bra. I frysen som vilken annan kaka som helst som man inte äter upp direkt.
Citera
2023-10-06, 15:37
Medlem
zBr9s avatar
Som daglig konsument runt 40 årsåldern känns det helt enkelt bara mer värdigt att röka ur en manlig pipa än att ställa sig och baka och sen stoppa i sig femhundra gram sockerbakelser för att få sig ett rus
Citera
2023-10-06, 15:43
Avstängd
Snabbast och bekvämt. Snus blandad med marijuana. Klart och 2 sekunder.

Rökdoft är sämsta att upptäckta lätt på 2 kilometer.

Baktid 20 min-1 timme...
Det kostar ... Bakdeg... Gluten.... Tarmskada..
Citera
2023-10-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Då gör man fel, för det första skall man använda trimmet från sin planta att koka smör på, minibudsen, ”sockerbladen” (tror det heter så? De små fina som spretar ut ur budsen och är helt kletiga.) och allt annat man annars slängt.

Om man gör på rena buds, så skulle jag säga att 10 gram räcker till 40-50 doser, lagom chill out dos, inte tvärbäng eller så.

Räcker i en dag för mig.
Citera
2023-10-06, 15:58
Medlem
Enkelt. Att röka gör att det slår skönare vilket för mig är huvudsaken. Precis som att man kan bomba tjack och ladd, men att dra det i näsan ger mer skjuts. Och ja, att injicera är ännu bättre för påslag men sånt sysslar jag inte med.
Citera
2023-10-06, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jodå det går bra. I frysen som vilken annan kaka som helst som man inte äter upp direkt.
Jojo och sen sätta sig och rulla tummarna i en timme då?
Fan vad kul att sitta och stirra in i väggen när man bara vill bli hög!

Jävla idiot!
Citera
2023-10-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Lättare att dosera vid rökning, då effekten kommer snabbare.

Behöver det absolut inte göra. Tvärtom så är ämnena ojämnt fördelade i växtmaterialet när du blandar med tobak och dylikt, så det finns hotspots, detsamma gäller om det finns trikomer etc.

Vet man vilken produkt man har, vilken mängd aktiva ämnen, väger upp det så kan man baka en liten mängd och känna efter och då kommer effekten bli rätt jämn när du lär dig din dosering. Normala människor har tålamod och är inte stoners som hade rökt ur en frukt om inget annat var tillgängligt, lol.

Lägg till CBD så blir effekten mer medicinsk, mindre risk för att snea eller bli för hög även om du råkar äta för mycket.

Om man vill inhalera det så är det en vaporisator man skaffar. Rökning är 90-tal.

Oralt funkar dock ännu bättre för dom som vill ha jämn och medicinsk effekt, det blir snabbt upp och ner av rökning eller vaporisering.

Har inte rökt något på många år, att sluta röka helt och hållet var det bästa jag gjort. Vaporiserar inte heller. Äter thcfria cbdprodukter på helgen då och då.
Kan inte riskera hamna i kläm med lagen dessutom får jag biverkningar av thcgräs. Hade det varit lagligt så kanske man hade använt det mycket sällan i microdoser ihop med CBD för att skapa en medicinal effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Enkelt. Att röka gör att det slår skönare vilket för mig är huvudsaken. Precis som att man kan bomba tjack och ladd, men att dra det i näsan ger mer skjuts. Och ja, att injicera är ännu bättre för påslag men sånt sysslar jag inte med.
Nej. Bra tillagade edibles ger starkare effekt än rökning då metaboliterna som skapas via den RoA anses vara starkare, mer psykedeliskt också.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-10-06 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in