Citat:
Ursprungligen postat av
tnem
Lättare att dosera vid rökning, då effekten kommer snabbare.
Behöver det absolut inte göra. Tvärtom så är ämnena ojämnt fördelade i växtmaterialet när du blandar med tobak och dylikt, så det finns hotspots, detsamma gäller om det finns trikomer etc.
Vet man vilken produkt man har, vilken mängd aktiva ämnen, väger upp det så kan man baka en liten mängd och känna efter och då kommer effekten bli rätt jämn när du lär dig din dosering. Normala människor har tålamod och är inte stoners som hade rökt ur en frukt om inget annat var tillgängligt, lol.
Lägg till CBD så blir effekten mer medicinsk, mindre risk för att snea eller bli för hög även om du råkar äta för mycket.
Om man vill inhalera det så är det en vaporisator man skaffar. Rökning är 90-tal.
Oralt funkar dock ännu bättre för dom som vill ha jämn och medicinsk effekt, det blir snabbt upp och ner av rökning eller vaporisering.
Har inte rökt något på många år, att sluta röka helt och hållet var det bästa jag gjort. Vaporiserar inte heller. Äter thcfria cbdprodukter på helgen då och då.
Kan inte riskera hamna i kläm med lagen dessutom får jag biverkningar av thcgräs. Hade det varit lagligt så kanske man hade använt det mycket sällan i microdoser ihop med CBD för att skapa en medicinal effekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
OPHuvudsak
Enkelt. Att röka gör att det slår skönare vilket för mig är huvudsaken. Precis som att man kan bomba tjack och ladd, men att dra det i näsan ger mer skjuts. Och ja, att injicera är ännu bättre för påslag men sånt sysslar jag inte med.
Nej. Bra tillagade edibles ger starkare effekt än rökning då metaboliterna som skapas via den RoA anses vara starkare, mer psykedeliskt också.