2023-10-06, 18:12
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
Tänk dig bosse kom hem från jobbet 20:00

"Fy fan vilken dag på jobbet, helt slut o vill röka en fetting"
"Låt mig stå o baka i köket en timme så jag får mer bang for buck"

Tror dom flesta bara vill rulla, tänd och sen chilla. Att käka brukar göras om vid speciella tillfällen + fester

Håller med dig dock
Eller så bakar man en stor batch i förväg? Eller köper av en kran som säljer färdiga kakor?
Citera
2023-10-06, 18:15
Kom att tänka på en polare som sitter och darrar sista timmen på jobbet. Kollar klockan varje passerad minut.

22:01 sitter han i bilen påväg hem, hårdrock 1 flasköl (ibland 2) och en haschjoint som ser ut som en cigarr drar han i sig på en 35 min bilfärd sen går han och lägger sig.

Uppmanar inte detta men karln gör som han vill, stor som ett hus och inte lättpåverkad
Detta är en mycket otrafikerad väg också, frän bil.

Så det är väl olika stilar så att säga
Citera
2023-10-06, 18:15
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Jodå, med gräs brukar jag dekarboxylera men aldrig med brunt. Funkar helt jävla fantastiskt varje gång med receptet jag skrev. Har gjort kakor på kilovis med röka så jag upplever att jag har gjort mina do's and donts så att säga. Svårt bäng blir man efter en kaka och en hink...

Dock viktigt att blanda ut sin produkt med smör/margarin/olja om man vill ha fullgod effekt. Tinktur är också ganska intressant faktiskt, men de gånger jag gjort det så har jag gjort på hembränt med halvers smak så ingen underbar upplevelse, dessutom började det lukta konstig apa vid toalettbesök.
Svettade du klorofyllen innan du lät plantan dra i spriten?
Citera
2023-10-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
ICKE!! Rökning är det mest avkopplande och mysiga en rökare kan ägna sig åt.

Luktar av fingrarna när man röker. Pipa är nog att föredra.
Citera
2023-10-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Svettade du klorofyllen innan du lät plantan dra i spriten?

Det var med största sannolikhet det som var problemet, japp.. det var trim och småbuds som inte hade kurerats mer än att torka ett par dagar till snustorrt.. Sen tror jag att någon batch jag gjorde hade lite budrot. Men bara gjort någon liter eller två, upplevde att toppsatsen i burken allt låg i var riktigt bra drag i men blev sämre och sämre ju längre ner i flaskan man hamnade, låg liksom olja på ytan o nedanför brungrön sprit. Dock var spriten bara 50%.
Citera
2023-10-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
1) Om jag tar en joint innan läggdags för att kunna sova så har jag nyktrat till på morgonkvisten.
Har prövat äta hasch på en veckodag och var tvärbäng till lunch dagen efter.

Satt och svamlade och somnade i fikarummet på jobbet.

2) När man ska ses ett gäng en liten sväng för att småflumma lite och sen skiljas åt och fortsätta med sitt blir det omständigt med edibles.

Annars håller jag med dig. Ska jag flumma själv ensam i soffan så smälter jag biten på en sked i lite smör.

Har legat hela nätter med hallucinationer. Det är omöjligt att få ett lika kraftigt rus av att röka. Man hinner bli spyfärdig och somna innan.

Att äta det är som en helt annan drog.

Det för att det är en annan drog. Levern ombildar thc till en annan cannabinoid så därför det är nice att mixa upp edible/röka om man har en liten större mängd och vill bli tokbäng även om man är inrökt. Har man rökt tio år i streck men aldrig ätit edibles är det som första gången man rökte sas, lite annat rus bara, dock sådär extremt kraftigt.
Citera
2023-10-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Luktar av fingrarna när man röker. Pipa är nog att föredra.

Mja nu stod det ju mellan rökning och muffins om jag inte minns fel. Och man kan alltid stoppa fingrarna i en fitta så känner du inte röklukten så skarpt
Citera
2023-10-06, 18:52
Medlem
TonaldRumps avatar
Det är mer svårdoserat.
Slöseri med gräs.
Man blir alldeles för jävla seg
Inte samma rus alls.
Tar längre tid för skiten att komma igång.
Tar längre tid för skiten att släppa
Smakar jävla skit.
Tyngre rus som gör dig helt jävla paralyserad.
Citera
2023-10-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Mja nu stod det ju mellan rökning och muffins om jag inte minns fel. Och man kan alltid stoppa fingrarna i en fitta så känner du inte röklukten så skarpt

Smart! Men bulle å fitta är nog även det en helt ok kombo.
Citera
2023-10-06, 19:26
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Det var med största sannolikhet det som var problemet, japp.. det var trim och småbuds som inte hade kurerats mer än att torka ett par dagar till snustorrt.. Sen tror jag att någon batch jag gjorde hade lite budrot. Men bara gjort någon liter eller två, upplevde att toppsatsen i burken allt låg i var riktigt bra drag i men blev sämre och sämre ju längre ner i flaskan man hamnade, låg liksom olja på ytan o nedanför brungrön sprit. Dock var spriten bara 50%.
Minns att jag höll på att vädra växtdelarna i en lufttät burk ett par veckor. Sen slog jag på 95% polsk sprit och lät det dra nån vecka. Silade skiten och det räckte med en tesked i ett glas oboy så var man kalas i 5-6h.
Citera
2023-10-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
För att knarkare inte brukar vara särskilt intelligenta eller bry sig om sin hälsa.
Turligt nog är vanligt folk måna om sin hälsa och röker därför en cigg istället.
Citera
2023-10-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Normala människor tar inte droger innan dom går och arbetar. Låter som en galen polare.
Han hade planerat att sluta en viss tid och tog dom så de skulle kicka lagom tills han kom hem.
Han fick jobba över, trippad.

Nä, han är inte galen, han dog av överdos för över tio år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in