Citat:
Ursprungligen postat av
RobertEriksson99
Det tror jag inte eftersom jag är övertygad om att du inte styrs av fakta och vetenskap, men av rädsla.
Vetenskapen är inte immun mot politiska påverkningar eller ideologiska fördomar. Det är därför viktigt att bedriva forskning på ett objektivt sätt tycker jag, men det tycker inte woke (som du tillhör), eftersom ni är har en ideologisk bias. Ni står bara bakom vetenskap som bekräftar era fördomar och övertygelser och ni skulle aldrig släppa forskningen fri. Skulle den vara fri och ge resultat som går emot era emotionella övertygelser skulle ni förkasta vetenskapen och forskningen lika mycket som de "högerextrema" gör med genusvetenskap och annan liknande socioekonomisk forskning.
Vad är det som hindrar dig från att forska på gener och "raser"? Det är för svårt? Mycket enklare att bara spy ur sig sina fördomar? Och när du blir konfronterad om källor kan du bara avfärda det med att "forskningen finns inte eftersom den inte är PK"? Och då tror du att jag ska strunta i det vetenskapliga kravet och bara godta dina fördomar som fakta? Är det verkligen detta du tror att du ska lyckas med på Flashback?
Citat:
Ursprungligen postat av
RobertEriksson99
Även om forskningen tydligt bevisade att bruna och svarta människor har sämre kognitiva förmågor än vita, att de var genetiskt underlägsna, så hade du ändå velat bygga fler fritidsgårdar. Det är vad jag tror och det är därför du inte vill diskutera detta hypotetiska scenario, för att du är för feg och oärlig med dig själv och alla andra med detta.
Om det nu vore som du inbillar dig, hade det ju verkligen funnits anledning att bygga fler fritidsgårdar, fotbollsplaner, etc, snarare än fler universitet och bibliotek. Samhället behöver anpassas till invånarnas faktiska kognitiva förmågor. I framtiden kommer vi behöva fler sysselsättningar med fritidskaraktär. Robotar och AI kommer ta över många uppgifter. Framför allt de enklare jobben. I min värld är alla människor lika mycket värda. Människor har rätt till mat, husrum och ett meningsfullt liv. Oavsett om intelligenskvoten är 70 eller 130. Och oavsett om arbetslösheten är 2% eller 32%. Håller du inte med om det?
Fast nu har du tappat den röda tråden som vi hade, och det var att du skulle påvisa att "araber" var mer "krigshetsande", "genetiskt". Detta har du inte kunnat påvisa på något sätt. Därför faller också alla dina följande hypotetiska resonemang när du förutsätter en sak som är felaktig.