Citat:
Ursprungligen postat av
peterpanp
Känns som du inte läst vad som diskuterades.
Var no-name-produkter som kopplades in till elnätet. Sedan behöver inte ens det betyda att varenda en brinner upp. Troligen inte, men att man tar en ökad risk för det. Samt att förutom att öka risken, så blir konsekvenserna potentiellt ännu värre om det väl skulle bli en brand eller annan olycka.
Känns som att du missade min smiley

Tycker bara att diskussionen blir en aning onyanserad med fokus på elektronikprodukter. Om du visste hur många fullt funktionsdugliga Clas Ohlson/Jula/Biltema-produkter som jag hittat exakta exemplar av på AliE och Ebay, för en fjärde eller femtedel av priset här i butik.
Men nej, självklart är det ingen bra idé att köpa laddare etc. av billig kinakvalitet men vissa produkter är i.a.f. jag beredd att chansa på. Typ, som min rakapparat som laddas med micro-usb, minikompressorn etc.
Faktum är att när det gäller USB-laddare så har jag gjort misstaget för länge sedan att köpa en laddare med tre USB-utgångar som skulle vara QC3-certad. Första gången jag använde den luktade den bränt efter redan en kvart och var brännhet. Och då var den inte ens osannolikt billig utan kostade ungefär lika mycket som man kan tänka sig att internationella varumärken betalar för sina kina-tillverkade delar. Kommer inte ihåg om det var Fyndiq, AliE eller Ebay men pengarna fick jag tillbaka och skiten hamnade i elektronikkärlet på ÅVC'n.
Jag kan säga att tillbehören till röjsågen som jag köpte från Temu gått varma i helgen och hittills har det inte varit några konstigheter alls. Och OM det skulle vara några skillnader i kvalitet så har jag erforderliga skydd som gör att jag är säker.
/#LOUDmouth#