2023-09-27, 20:36
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Oerhört illa om detta försvinner, betyder att svindlare får fritt spelrum och kan fortsätta svindla nya offer år ut och år in.

Flashback riskerar väl också att hamna i skottlinjen så småningom med sina vaga m@skeringar?
Du kan alltid gå ner till tingsrätten och få ut informationen där!
Citera
2023-10-01, 10:15
Medlem
Hur går det med insamlingen? Kanske hade vart ide att kontakta journalister och tidningar som uttalat sig om dessa sidor. Uppmana dem att belysa ämnet igen och insamlingen? Finns ju trots allt många som uttalat sig kring detta.
Citera
2023-10-01, 14:50
Medlem
Kontakta journalister som uttalat sig om detta och be dem uppmärksamma detta igen och insamlingen.
Citera
2023-10-01, 16:56
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olsen01
Kontakta journalister som uttalat sig om detta och be dem uppmärksamma detta igen och insamlingen.
Tror inte dom vill få bort detta. Skulle innebära mer jobb för dom!
Citera
2023-10-01, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Beror på vilka journalister vi pratar om en del har debatterat för att dethär borde försvinna. Tex oisin på aftonbladet.
Citera
2023-10-01, 20:12
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Citat:
Beror på vilka journalister vi pratar om en del har debatterat för att dethär borde försvinna. Tex oisin på aftonbladet.
Journalister har tillgång till andra, mycket bättre, databaser. De lär knappast använda de här siterna i sitt jobb.
Citera
2023-10-01, 20:52
Medlem
Oerongodiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Journalister har tillgång till andra, mycket bättre, databaser. De lär knappast använda de här siterna i sitt jobb.

Bättre databaser (som vadå?). Är dessa bättre databaser "hemliga" eller privata? Omfattas journalister och deras databaser inte av GDPR?
Citera
2023-10-01, 21:48
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oerongodis
Bättre databaser (som vadå?). Är dessa bättre databaser "hemliga" eller privata? Omfattas journalister och deras databaser inte av GDPR?
Exakt vilka databaser de använder beror nog på tycke och smak (och vad arbetsgivaren tillhandahåller). När det gäller att söka domar kan jag tänka mig att de använder samma databaser som jurister, typ Juno eller liknande. De är rätt dyra och fungerar på abonnemangsbasis, så inget som allmänheten brukar använda sig av.
Citera
2023-10-06, 15:47
Medlem
GDPRWarriors avatar
Fantastiska nyheter att sådana framsteg sker så tidigt i tvistemålet! Det ser ut som att Dennis Carlsson antingen har fått sparken från ärendet eller bytt jobb. Nu tar Madeleine Varnäs över ärendet, men det lär inte dröja innan även hon säger upp sig. Jag är helt övertygad om att jag kommer vinna den här tvisten. Allt börjar klarna upp nu; lagen är på min sida och till sist segrar sunt förnuft. Tack för allt stöd!
Citera
2023-10-06, 20:41
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Fantastiska nyheter att sådana framsteg sker så tidigt i tvistemålet! Det ser ut som att Dennis Carlsson antingen har fått sparken från ärendet eller bytt jobb. Nu tar Madeleine Varnäs över ärendet, men det lär inte dröja innan även hon säger upp sig. Jag är helt övertygad om att jag kommer vinna den här tvisten. Allt börjar klarna upp nu; lagen är på min sida och till sist segrar sunt förnuft. Tack för allt stöd!

Håller tummarna för dig!
Men jag är skeptisk till att detta kommer innebära dom får lägga ner.
Finns förmycket pengar att tjäna på att dom ska stänga ner helt.
Citera
2023-10-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior

Kan du kort sammanfatta vad tvistemålet handlar om? Kan vi hjälpa till på något sett? Bidra med information, utredning osv. Jag har tidigare skrivit i andra trådar med hänvisning till Mrkoll målet där förlikning hade skett i sista stund. Men nu känns det som att det är mer tryck från allmänheten vad det gäller dessa söktjänster som Ratsit, Mrkoll osv. Specifikt Lena Södersten, juristen på Villaägarnas Riksförbund, som driver den diskussionen.
Citera
2023-10-07, 22:58
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fofolindgren
Kan du kort sammanfatta vad tvistemålet handlar om? Kan vi hjälpa till på något sett? Bidra med information, utredning osv. Jag har tidigare skrivit i andra trådar med hänvisning till Mrkoll målet där förlikning hade skett i sista stund. Men nu känns det som att det är mer tryck från allmänheten vad det gäller dessa söktjänster som Ratsit, Mrkoll osv. Specifikt Lena Södersten, juristen på Villaägarnas Riksförbund, som driver den diskussionen.
Jag har stämt www.lexbase.se (ägt av Garrapatica AB) eftersom de publicerar mina personuppgifter, trots att mindre allvarliga brott som jag dömdes för över 10 år sedan har gallrats från belastningsregistret. Denna obehöriga publicering hindrar mig från att söka jobb och bostad. Jag ser mig nödsakad att agera juridiskt för att skydda mina rättigheter och integritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in