Citat:
Visserligen är M udda och annorlunda, men att hon inte skulle vara utrustad med några försvarsmekanismer har jag svårt att tro.Lägg ner din offerroll.
Du är sonika ställd mot väggen med följdfrågor och reagerar infantilt.
När jag efterfrågar hur du förankrar allt du googlat fram på den det gäller - det vill säga Maja - så fortsätter du lämna allmänt dravel som du letar efter på nätet.
Att det finns otaliga försvarsmekanismer behöver jag inte informeras om.
Vi kan ta en konkret fråga om du behöver tydligare ramar:
Vad har dissociation med Maja att göra?
Du är sonika ställd mot väggen med följdfrågor och reagerar infantilt.
När jag efterfrågar hur du förankrar allt du googlat fram på den det gäller - det vill säga Maja - så fortsätter du lämna allmänt dravel som du letar efter på nätet.
Att det finns otaliga försvarsmekanismer behöver jag inte informeras om.
Vi kan ta en konkret fråga om du behöver tydligare ramar:
Vad har dissociation med Maja att göra?
Jag postade en lista på olika försvarsmekanismer, där M troligtvis skulle kunna ha NÅGON. Att hon givetvis inte skulle vara begåvad med samtliga förstod jag inte att jag borde poängterat. Vilken/vilka som kan vara relevanta vet bara M och henne eller hennes terapeuter ska vi ju inte tro på. Moment 22.
Detta förefaller du mena att jag ska bevisa med andra vittnesmål från tiden efter hon träffat J, men före hon blev häktad, då det endast är de åren som beskriver den "äkta" M.
Ja, där är jag ställd mot väggen.
Visserligen förefaller hon vara lite av en kameleont, men då jag inte tror att M föddes då hon träffade J utan att hon även hade en personlighet dessförinnan och att eftertankens kranka blekhet också ingår i hennes "jag" ser jag inte relevansen i denna begränsning.
Att heller inte kunna referera till henne själv, då hon inte ska anses tillförlitlig, begränsar bilden ytterligare.
Återstår gör då endast de vänner hon umgåtts med nu, J och vakterna på Nöjet, föräldrarna är ju partiska. Jag anser inte att deras vittnesmål allena kan utgöra grund för Ms personlighet, tankar och känslor.
Att M uppträder falskt och att hon ljuger underlättar självklart inte
Edit: Du får gärna förklara poängen med att tilldela mig roller och egenskaper. Jag kan inte se relevansen i det.