2023-09-27, 09:25
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Jag torkade i maskin förra hösten, fungerade utmärkt. Kontrollera att maskinen är lämplig för att torka svamp bara, annars finns det risk att du bränner dem.

Men varför inte bara lägga dom på ett tidningspapper? Tar ju inte lång tid för dom att torka och man slipper riskera att potensen minskar av värmen.
Citera
2023-09-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocybious
Jag är inte från västerbotten själv, så kan jag hitta där, kan även du
Google earth är att rekommendera! Ut och leta

Vad tittar man efter på Google Earth då, kan någon lägga upp en bild ock markera ett exempel
Citera
2023-09-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocybious
Jag är inte från västerbotten själv, så kan jag hitta där, kan även du
Google earth är att rekommendera! Ut och leta

Jodå hittade tillslut nu under senaste helgen!
Citera
2023-09-28, 01:26
Medlem
Porslinsdocka96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HunkiDunken
Var ute några timmar idag och letade i västra götaland, hittade bara ett par stycken. Är fortfarande ganska varmt om dagarna så är lite inne på att det fortfarande är för tidigt. Att några ändå kommit fram, tyder det på att det är dags nu? Är en stor nybörjare så därför jag frågar.

Bor också i det området och jag har hittat ett par stycken i dagarna, inte många. Men vänta in första frostknäppen! Efter det ska de ploppa upp. Läst något om att de trivs bäst när medeltemperaturen under dygnet är 15 grader cirkus
Citera
2023-09-28, 06:10
Medlem
AttackGrodas avatar
Är det någon som vet hur det ser ut med mängden toppisar i området runt Morgongåva\Heby\Sala? Är fruktansvärt sugen på att ge mig ut i helgen på jakt men är det lönt att göra det?
Citera
2023-09-28, 16:16
Medlem
Tjenare, söker någon att plocka Toppisar med i jämtland/östersunds området eller om det är nån som bara kan ge mig lite tips om miljön här då det är väldigt basisk mark överallt där Toppisar ej trivs.
Citera
2023-09-29, 16:24
Medlem
Psilocybiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudel
Jodå hittade tillslut nu under senaste helgen!

Snyggt jobbat! Skam den som ger sig
Citera
2023-09-30, 09:02
Medlem
Vad tror ni om Mellansverige nu? Borde börja ploppa upp små exemplar under helgen?
Citera
2023-09-30, 09:36
Medlem
Letade i Skåne båda förra helgen och igår utan resultat.
Citera
2023-09-30, 11:38
Medlem
Hur ser det ut i Norra Stockholms län nu? Det har ju varit lite närmare den ideala dygnstemperaturen nu några dagar.
Citera
2023-09-30, 11:57
Medlem
Någon som vill leta på Lidingö nu i helgen?
Citera
2023-09-30, 12:07
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Vad tror ni om Mellansverige nu? Borde börja ploppa upp små exemplar under helgen?

Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Hur ser det ut i Norra Stockholms län nu? Det har ju varit lite närmare den ideala dygnstemperaturen nu några dagar.
Mälardalen/Uppland är i full swing sedan ett par veckor, trots värmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in