2023-11-14, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dlearyous
Det finns hopp! Tack!

Om det nu finns någon skillnad på våra skånska toppisar, ser dem platserna ut där du har hittat dina likt bilderna där jag letat? Tänker om jag tittar på helt fel ställen i det fina skånska klimatet.

Jag ska ta mig ut och kika på några nya ställen så fort det finns tid över!
Detta är min första riktiga säsong och jag letade efter en åker där dem odlat och gödslat i sommar med lite blandat "klimat" vilket verkade varit succe fick träff där direkt men fick jävla leta i ca 4timmar nogrannt innan jag hittat första toppisen sen har det bara rullat på för fullt hittat 270st och inte letat aktivt heller.
Citera
2023-11-14, 12:34
Medlem
Citat:
Det finns hopp! Tack!

Om det nu finns någon skillnad på våra skånska toppisar, ser dem platserna ut där du har hittat dina likt bilderna där jag letat? Tänker om jag tittar på helt fel ställen i det fina skånska klimatet.

Jag ska ta mig ut och kika på några nya ställen så fort det finns tid över!
Har bara två dåliga bilder från kvällen ska länka dessa här!
Citera
2023-11-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broshich
Har bara två dåliga bilder från kvällen ska länka dessa här!
https://imgur.com/a/jLsAO8P
Så här ser det ut där jag letar och det växer mycket vetekåg? Tror jag dem heter har hört att det ska indikera på bra potential! Där vid höbalen in till det höga gräset har jag hittat både en och annan tjock&fin ;D
Men kom ihåg att fälten har nog troligvis bara en liten radie där dem kommer upp har hittat som sagt iprincip ALLA mina inom en liten liten del av fältet och på andra delar inga alls trots att jag letat jävligt nogrannt också. Så när du väl hittar någon kolla inom någon meters radie på alla håll så kommer du FÖRHOPPNINGSVIS även hitta många fler.
Lycka nu till!
MVH
Senast redigerad av Broshich 2023-11-14 kl. 12:56.
Citera
2023-11-14, 21:37
Medlem
Mulmads avatar
säsongen är sen i söder, nu först börjar stora mängder komma upp
Citera
2023-11-15, 14:01
Medlem
Alternativ1s avatar
Hej, vet att man kan läsa tråden & så men är på väg ut exakt nu & dåligt batteri.
Någon som vet hur det ser ut runt Stockholm just nu? Jag har älgat runt i hagar med perfekta förhållanden sedan i augusti utan att hitta en enda en. Men nu när jag kom ut i skogen ser jag att det poppat upp massor med småsvampar sista tiden. Så tänker att jag kanske varit för snabb att döma ut säsongen helt.
Just nu befinner jag mig på en ö i Mälaren med mängder av kohagar & tuvor i närheten. Är det värt att ge sig ut på en längre tur?
Alla tips mottages tacksamt då jag är så SJUKT trött på höst, mörker och livet i allmänhet. En näve toppisar hade gjort underverk.
✌️
Senast redigerad av Alternativ1 2023-11-15 kl. 14:02. Anledning: Stavningsslarv
Citera
2023-11-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broshich
https://imgur.com/a/jLsAO8P
Så här ser det ut där jag letar och det växer mycket vetekåg? Tror jag dem heter har hört att det ska indikera på bra potential! Där vid höbalen in till det höga gräset har jag hittat både en och annan tjock&fin ;D
Men kom ihåg att fälten har nog troligvis bara en liten radie där dem kommer upp har hittat som sagt iprincip ALLA mina inom en liten liten del av fältet och på andra delar inga alls trots att jag letat jävligt nogrannt också. Så när du väl hittar någon kolla inom någon meters radie på alla håll så kommer du FÖRHOPPNINGSVIS även hitta många fler.
Lycka nu till!
MVH

Jag trodde inte att dem fanns i åkrar där dem har odlat pga att dem förstöra svampens mycelium. Men har du haft tur så är det klart vart att kika lite där också. Är du också i södra delen av landet?
Citera
2023-11-16, 11:08
Medlem
Citat:
Jag trodde inte att dem fanns i åkrar där dem har odlat pga att dem förstöra svampens mycelium. Men har du haft tur så är det klart vart att kika lite där också. Är du också i södra delen av landet?
Det är jag. Det är nog bara hö här som odlats men jag hittar dem gärna i kanterna som sagt inte hittat många alls mitt på åkern..
Citera
2023-11-28, 13:07
Moderator
Psilosophers avatar
Jag tror bestämt säsongen är över
Citera
2023-11-29, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag tror bestämt säsongen är över
Garanterat😢 här har vi ingen snö och kylan kom snabbt och stannat under nollan så funderar på om det går att hitta frysta ex som ej han slemma bort🤔
Citera
2024-01-03, 00:12
Medlem
ElPutoJefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadinside666
Såg ditt svar försent. Nu är det snö så det är väl rätt försent

Hann du få något plockat?

Försökte skicka pm till dig men gick inte pga ”nyregistrerad medlem” stod det. Eller så har du kanske postat för lite inlägg

Jag skapade det här kontot när jag glömt pw till mitt gamla, så ja det var nog pga för få inlägg.

Jag hittade ett litet gäng, precis så det räckte till en okej tripp iaf. hur gick det för dig? Vi får göra ett nytt försök nästa år
Citera
2024-09-06, 20:26
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElPutoJefe
Jag skapade det här kontot när jag glömt pw till mitt gamla, så ja det var nog pga för få inlägg.

Jag hittade ett litet gäng, precis så det räckte till en okej tripp iaf. hur gick det för dig? Vi får göra ett nytt försök nästa år

Vips så var vi här, ett år senare
(Kunde inte hålla mig när du avslutade så)

Men det börjar närma sig!
Citera
2024-11-13, 23:04
Medlem
ElPutoJefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Vips så var vi här, ett år senare
(Kunde inte hålla mig när du avslutade så)

Men det börjar närma sig!

Hej förlåt för sent svar, har inte varit på fb på ett tag. Jag antar att det börjar bli för sent nu efter en del nätter med minusgrader.. har varit ute en snabbis typ 2 gånger och bara hittat en halv handfull typ. Ska få ett gäng av en mer aktiv vän om jag inte hittar några fler. Hur har det gått för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in