2023-08-22, 14:33
Medlem
StonedMonkeys avatar
Någon som varit ute i Skövde-trakten?
Citera
2023-08-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusegud
Hittat första 10 i Norra Stockholm! 🥳

Grattis!
Har också varit ute i de norra förorterna till Stockholm, men inte hittat ett skit än.... känns som att det fortfarande är lite för varmt?
Citera
2023-08-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvisp.Presley
Grattis!
Har också varit ute i de norra förorterna till Stockholm, men inte hittat ett skit än.... känns som att det fortfarande är lite för varmt?

Det är fortfarande tidigt! Blev chockad. Och tack! Önskar dig en bra säsong.
Citera
2023-08-23, 13:46
Medlem
Vad är det för typ av områden ni kollar på? Ängar? Gamla kohagar? Befintliga kohagarna?
Citera
2023-08-23, 16:22
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Vad är det för typ av områden ni kollar på? Ängar? Gamla kohagar? Befintliga kohagarna?

Ja gräsmattor, gamla kohagar & har en gammal golfbana där jag brukade hitta massor men den har jag flyttat ifrån just nu
Citera
2023-08-23, 17:10
Avslutad
Vart kan man plocka här i Halmstad har varit i östra stranden men har inte hittat något
Citera
2023-08-23, 20:55
Medlem
fleakings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Någon som varit ute i Skövde-trakten?

Jag har varit i Hjo och kollat kring golfbanan samt lite i närheten vid kohagarna, men jag har tyvärr inte hittat några.
Citera
2023-08-24, 12:02
Medlem
Psilocybiouss avatar
Använder ni er också utav google earth som hjälpmedel till att lokalisera potentiella ängar?

Hur skiljer man på betesmark och åkermark? Känns svårt att hitta ställen vars bonden inte bor just bredvid ängen.
Vad utgår ni efter ett så smidigt och lyckat mission som möjligt?
Citera
2023-08-24, 13:13
Medlem
Var runt en sväng i utkanten av Västerås idag men har inte hittat något än. Någon annan som haft mer tur däromkring?
Senast redigerad av Zhatan 2023-08-24 kl. 13:39.
Citera
2023-08-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocybious
Använder ni er också utav google earth som hjälpmedel till att lokalisera potentiella ängar?

Hur skiljer man på betesmark och åkermark? Känns svårt att hitta ställen vars bonden inte bor just bredvid ängen.
Vad utgår ni efter ett så smidigt och lyckat mission som möjligt?

En åker är ju odlad jord och betesmark är ej det, man kommer märka upptrampad terräng av djurhållning
Citera
2023-08-24, 20:51
Medlem
scheelinos avatar
Hittade 40st i värmlands län, letade inte så jättelänge men ska ut igen om några dagar!
Citera
2023-08-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Ja gräsmattor, gamla kohagar & har en gammal golfbana där jag brukade hitta massor men den har jag flyttat ifrån just nu

Får jag fråga. - när du hittar på gräsmattor, vad letar du efter för typ av gräsmatta då? Har hittat gott om toppisar i pågående eller föredetta betesmarker men aldrig i gräsmatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in