2023-09-29, 22:25
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Man kan inte läsa en dagstidning eller se på nyheterna utan att höra mänskor som ondgöra sej över brottsutvecklingen. Och alla verkar så rädda. Jag finner mycket större anledning att oroa mej för att jag eller någon som står mej nära ska få cancer eller råka ut för en olycka.

När de kommer till kriminaliteten så är de väl mest synd om dom kriminella själva?

För mej känns uppståndelsen mest som populism. Och nu vill man dessutom utvisa oskyldiga mänskor! Jag menar hur många invandrare är egentligen kriminella? Vi pratar om en fraktion av en promille.

Och nej jag röstar inte åt Vänster.
så man vill rädda alla "oskyldiga" invandrare och fängsla alla vita som faktisk är dem oskyldiga?
2023-09-29, 22:27
Medlem
Citat:
Man kan inte läsa en dagstidning eller se på nyheterna utan att höra mänskor som ondgöra sej över brottsutvecklingen. Och alla verkar så rädda. Jag finner mycket större anledning att oroa mej för att jag eller någon som står mej nära ska få cancer eller råka ut för en olycka.

När de kommer till kriminaliteten så är de väl mest synd om dom kriminella själva?

För mej känns uppståndelsen mest som populism. Och nu vill man dessutom utvisa oskyldiga mänskor! Jag menar hur många invandrare är egentligen kriminella? Vi pratar om en fraktion av en promille.

Och nej jag röstar inte åt Vänster.
Så du tycker att det är okej att du får vara rädd för cancer och olyckor men tycker att det är populism att andra är rädda för att råka ut för brott? Sluta att dricka ditt fredagsvin och gör något vettigt istället
2023-09-29, 22:28
Medlem
Är det inte dumt att oroa sig för något de flesta av oss kommer få (cancer, stroke, hjärtproblem)? Att undvika faror är bättre.

Är folk verkligen rädda ens? Jag tror de mest stressade är de inom gängkriminaliteten. Inte de som går in i den utan de som befunnit sig där ett tag.
2023-09-29, 22:31
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Risken att utsättas för brott i Sverige är långt mycket lägre än den är i de flesta andra länder. Du har absolut ingenting att oro dej för. Där emot är de relativt sätt livsfarligt att åka elsparkcykel.

Så länge som du inte kör berusad, och med din egna lagliga elsparkcykel, så skulle jag säja att det är en ren lögn som du kommer med ditt påstående att det är "livsfarligt". Du hetsar upp och överdriver något enormt sjukt.
2023-09-29, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
så man vill rädda alla "oskyldiga" invandrare och fängsla alla vita som faktisk är dem oskyldiga?

De är helt rimligt att rädda oskyldiga invandrare? Mycket få invandrare är kriminella de måste alla förstå?

Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Så länge som du inte kör berusad, och med din egna lagliga elsparkcykel, så skulle jag säja att det är en ren lögn som du kommer med ditt påstående att det är "livsfarligt". Du hetsar upp och överdriver något enormt sjukt.

Men kolla på andelen olyckor. När du bedömer risken för att bli rånad så skulle du inte säga risken inte alls är stor förutsatt att du är nykter och tar en taxi.
Senast redigerad av Ki 2023-09-29 kl. 22:36.
2023-09-29, 22:34
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Precis folk språkliga brister är ett stort samhällsproblem kriminaliteten är de inte.

Ironiskt nog, så har du rätt. Många av massinvandringen lär sig inte ens svenska efter 15 år. Men jag skulle inte förminska brottslighetens övervägande representation, heller

Sen heter det folkets eller folks på mer norrländska
2023-09-29, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Ironiskt nog, så har du rätt. Många av massinvandringen lär sig inte ens svenska efter 15 år. Men jag skulle inte förminska brottslighetens övervägande representation, heller

Sen heter det folkets eller folks på mer norrländska

Ja och de är enormt tråkigt för de drabbade invandrararna men förmodligen inte för dej. Precis som de beklagligt att långt fler invandrare har kriminella som grannar vilket inte heller drabbar dej.
2023-09-29, 22:45
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Vi är biologiskt uppbyggda på att vara på vakt och identifiera faror. Vi har det så satans bra i dagens samhälle att vi reagerar på minsta lilla. Det blir inte bättre när nyhetsindustrin bygger på ett konstant flöde som väcker engagemang.

Vi har ”inga” problem, men plötsligt blir vi informerade om att det finns KRIMINELLA och att det löper en VÅLDSVÅG. Tro pelle att det tar hus i helvete hos gemene svenne som inte aktivt nyanserar tillvaron.

Vi får inte glömma att det skjuts mer i Mexiko. Tills vi är där är det inga problem alls.
Steget hit har ju inte varnat om framtiden eller gett indikationer på hur avvikande blattarna är.

Senast redigerad av -GG 2023-09-29 kl. 22:52.
2023-09-29, 22:46
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ja och de är enormt tråkigt för de drabbade invandrararna men förmodligen inte för dej. Precis som de beklagligt att långt fler invandrare har kriminella som grannar vilket inte heller drabbar dej.

Jag ser inte speciellt många klagomål ifrån invandrare ang invandrarbrottslighet
Jag skulle verkligen ge dom en eloge om de ville verkligen förändra sitt ghetto till ett fungerande samhälle genom att vara en extrem skvallerbytta till polisen, men jag ser det inte

Det jag ser är mest att de trivs med det i tex Malmö och andra städers olika ghettoadresser som utökas
Hhehe, om vi antar att några svenskar skulle förflytta sig och bo i ett ghetto i några veckor på prov så hade ju telefonen gått så het att den brinner upp ang anmälda brott de får syn på. Men troligen skulle de längta som galningar att få åka hem efter testperioden till lugn och ro
2023-09-29, 22:48
Medlem
Fettsugnings avatar
Äpplen och päron. Kriminaliteten är ett samhällsproblem. Att din moster får cancer är inte ett samhällsproblem (i vart fall inte på samma nivå).
2023-09-29, 22:49
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Så du tycker att det är okej att du får vara rädd för cancer och olyckor men tycker att det är populism att andra är rädda för att råka ut för brott? Sluta att dricka ditt fredagsvin och gör något vettigt istället

Exakt.

De vill bestämma vad vi ska tänka och känna eftersom Blatten aldrig får kritiseras eller misstänkliggöras, eller att invandringen är ett skäl till varför det är som det är.

Vad är skillnaden i rädsla-faktor i att vara rädd för brott eller för cancer? Det är samma sak som aktiveras i oss. Smärta, lidande, död och psykiskt mående.
2023-09-29, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Jag ser inte speciellt många klagomål ifrån invandrare ang invandrarbrottslighet
Jag skulle verkligen ge dom en eloge om de ville verkligen förändra sitt ghetto till ett fungerande samhälle genom att vara en extrem skvallerbytta till polisen, men jag ser det inte

Det jag ser är mest att de trivs med det i tex Malmö och andra städers olika ghettoadresser som utökas
Hhehe, om vi antar att några svenskar skulle förflytta sig och bo i ett ghetto i några veckor på prov så hade ju telefonen gått så het att den brinner upp ang anmälda brott de får syn på. Men troligen skulle de längta som galningar att få åka hem efter testperioden till lugn och ro
Varför skulle de inte trivas när majoriteten är helt vanliga barnfamiljer där? Kriminella är liten del och brott begår de inte så alla ser?

Du vet inta vad du pratar om helt enkelt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in