2023-09-29, 20:48
Medlem
Man kan inte läsa en dagstidning eller se på nyheterna utan att höra mänskor som ondgöra sej över brottsutvecklingen. Och alla verkar så rädda. Jag finner mycket större anledning att oroa mej för att jag eller någon som står mej nära ska få cancer eller råka ut för en olycka.

När de kommer till kriminaliteten så är de väl mest synd om dom kriminella själva?

För mej känns uppståndelsen mest som populism. Och nu vill man dessutom utvisa oskyldiga mänskor! Jag menar hur många invandrare är egentligen kriminella? Vi pratar om en fraktion av en promille.

Och nej jag röstar inte åt Vänster.
2023-09-29, 20:52
Avslutad
Av samma anledning som att du var rädd för spöken, rabiessmittade hundar efter att hade sett Dogs eller Jurassic Parc eller lustmördare när du hade sett skräckfilmer när du var barn. Media/Hollywood. Alla vill tjäna på att göra den mest rysliga rysaren...
2023-09-29, 21:01
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Jag menar hur många invandrare är egentligen kriminella? Vi pratar om en fraktion av en promille.

Om kriminaliteten är stor spelar det väl ingen roll om det är många invandrare som är kriminella eller inte?

Araber och negrer leder alltid till kriminalitet och skit. Vem bryr sig om hur många av dem är grovt kriminella eller inte? Dom som inte är kriminella är värdelösa bidragsparasiter. Dessa är inte heller önskvärda.
2023-09-29, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Araber och negrer leder alltid till kriminalitet och skit. Vem bryr sig om hur många av dem är grovt kriminella eller inte? Dom som inte är kriminella är värdelösa bidragsparasiter. Dessa är inte heller önskvärda.
Släng även ut hela kungafamiljen, en hel uppsjö journalister, tjänstemän, byråkrater och politiker som bara sitter och bluffar och ljuger och gör mindre än noll nytta.
2023-09-29, 21:06
Medlem
Jag själv och andra är oroliga eftersom att vi ser att det bara blir värre och värre och att man i dagsläget inte har någon bättring i sikte. Vi vill ju att både vi och våra barn ska kunna få en bra framtid i Sverige och att gatorna ska vara trygga. Men i dagsläget är det inte så. Utan nu är det till och med så illa att det börjat pratas om att ta in militären mot de kriminella.

Om du tittar på denna sida kanske du tänker om lite : våldskartan.se
2023-09-29, 21:11
Medlem
Laxons avatar
Vi är biologiskt uppbyggda på att vara på vakt och identifiera faror. Vi har det så satans bra i dagens samhälle att vi reagerar på minsta lilla. Det blir inte bättre när nyhetsindustrin bygger på ett konstant flöde som väcker engagemang.

Vi har ”inga” problem, men plötsligt blir vi informerade om att det finns KRIMINELLA och att det löper en VÅLDSVÅG. Tro pelle att det tar hus i helvete hos gemene svenne som inte aktivt nyanserar tillvaron.
2023-09-29, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
våldskartan.se
Vad finns att lära av Västkusten och särskilt Hallands län, som är relativt tättbefolkat, som var förskonat från många prickar? Halmstad hade bara en enda anmärkning. Vad händer i Halmstad som är brottsförebyggande?
2023-09-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Om kriminaliteten är stor spelar det väl ingen roll om det är många invandrare som är kriminella eller inte?

Jag vill inte tro att du kan tro något så dumt.
2023-09-29, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralcowboy
Vad finns att lära av Västkusten och särskilt Hallands län, som är relativt tättbefolkat, som var förskonat från många prickar? Halmstad hade bara en enda anmärkning. Vad händer i Halmstad som är brottsförebyggande?

Bra fråga , även jag som från början kommer från Halland vet inte. Men bör ju vara något som skiljer. Eller så är Halland helt enkelt inte intressant för kriminella av någon anledning.

Sedan får man också tänka på att sånt här kan flytta runt lite också. Tex hade Göteborg störst problem och sen blev det Stockholm som råkade mest illa ut. Nu är jag medveten om att detta är storstäder och inte län , men tänker att det kanske kan vara så ändå , att det helt enkelt inte är Hallands tur än.

Kan även vara att Halland är ett relativt dyrt län om man ser till bostäder och att ghetton som tex Biskopsgården inte har kommit till. Det är den enda rimliga förklaringen jag kommer på vad gäller Halland just.
2023-09-29, 21:43
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Man kan inte läsa en dagstidning eller se på nyheterna utan att höra mänskor som ondgöra sej över brottsutvecklingen. Och alla verkar så rädda. Jag finner mycket större anledning att oroa mej för att jag eller någon som står mej nära ska få cancer eller råka ut för en olycka.

När de kommer till kriminaliteten så är de väl mest synd om dom kriminella själva?

För mej känns uppståndelsen mest som populism. Och nu vill man dessutom utvisa oskyldiga mänskor! Jag menar hur många invandrare är egentligen kriminella? Vi pratar om en fraktion av en promille.

Och nej jag röstar inte åt Vänster.
Du menar förutom hon som blev sprängd i bitar inatt, och den barnfamiljen som fick en flyktbil från en skjutning inmosad hela vägen i vardagsrummet medans de låg på övervåningen i radhuset och sov?

Och det är bara vad som hänt det senaste dygnet...
2023-09-29, 21:44
Medlem
Vickilems avatar
Vi som människor är inte rädda, men det är media som gör att människor blir rädda för allt.
Media spelar en stor roll i detta.
2023-09-29, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Kan även vara att Halland är ett relativt dyrt län om man ser till bostäder och att ghetton som tex Biskopsgården inte har kommit till. Det är den enda rimliga förklaringen jag kommer på vad gäller Halland just.
En del av stockholms problem är nog att staden är segregerad och utspridd till skillnad från tex Halmstad som är sammanhållen i ett område. Det finns då minde att vinna på territorier och inga incitament att indirekt i det tysta uppmuntra till brott för att vinna i de stadsdelar som lidingöfolket och djursholmarna lever i.
Om en stad är sammanhållen så drabbas alla. Stockholm är inte det och därför växer djursholmarnas plånböcker i takt med våldet som inte inträffar eller rapporteras om ifrån där.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in