2023-09-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Jag själv och andra är oroliga eftersom att vi ser att det bara blir värre och värre och att man i dagsläget inte har någon bättring i sikte. Vi vill ju att både vi och våra barn ska kunna få en bra framtid i Sverige och att gatorna ska vara trygga. Men i dagsläget är det inte så. Utan nu är det till och med så illa att det börjat pratas om att ta in militären mot de kriminella.

Om du tittar på denna sida kanske du tänker om lite : våldskartan.se

Risken att utsättas för brott i Sverige är långt mycket lägre än den är i de flesta andra länder. Du har absolut ingenting att oro dej för. Där emot är de relativt sätt livsfarligt att åka elsparkcykel.

Sen har vi hade ett extremfall med 3 skjutningar på en natt (som naturligvis lyfts fram i media) vakna vi är 10 miljoner! Jag är säker på att dom allra flesta här egntligen ogillar de faktum att våran invandrade befolkning syns allt mer i de offentliga rummet. Skjutningarna är svepskäl för att bli av med dom och jag tycker de obehagligt som fan.

Jag har aldrig någonsin varit rädd för att bli rånad eller misshandlad av en invandrare (Och då har jag ändå bott i förorten som student och åkt spårvagn med invandrare på helger) tvärt om är dom trevliga och vacklar inte runt på gatorna och skriker. Om jag går ut på en nattklubb där de bara finns laglydiga Svenskar är risken att jag ska bli utsatt för våld oändligt mycket högre än att jag skulle bli de av en invandrad person.

Och tänk om folk med utlänsk härkomst går in här. Vad ska dom tro??

Jag har också noterat att dom som skriker högst och är mest hysteriska och pratar om vilka stora starka karlar dom är och att alla andra är kärringar osv.
Senast redigerad av Ki 2023-09-29 kl. 22:03.
2023-09-29, 21:52
Medlem
Jag tror inte att svenskar i allmänhet är särskilt rädda eller oroade för brottsligheten. Det är bara media som försöker att förstora upp problemet, i vilket det ingår att försöka framställa folk som oroliga.

Svenskar är sannolikt inte så korkade att de inte förstår att dessa grov brott drabbar ett försvinnande litet antal människor, och att risken för att man själv eller någon av ens närstående ska drabbas är försvinnande liten.

En bild som jag anser fått bekräftad genom att observera människorna jag träffar i vardagen. Ingen av de jag möter verkar nämnvärt oroliga eller lever sina liv på ett försiktigare sätt än förr.
2023-09-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Du menar förutom hon som blev sprängd i bitar inatt, och den barnfamiljen som fick en flyktbil från en skjutning inmosad hela vägen i vardagsrummet medans de låg på övervåningen i radhuset och sov?

Och det är bara vad som hänt det senaste dygnet...

De där hände flera gånger i månaden på den tiden bilarna var trafik osäkra och saknade krockkuddar. Fortfarande är risken att du ska råka ut för en riktigt alvarliga trafikolycka oändligt mycket högre än att du ska få en bil inkört i ditt hus när du sover!! De står nästan i paritet till att en helikopter skulle störta i ditt hus.
Senast redigerad av Ki 2023-09-29 kl. 22:01.
2023-09-29, 22:02
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Man kan inte läsa en dagstidning eller se på nyheterna utan att höra mänskor som ondgöra sej över brottsutvecklingen. Och alla verkar så rädda. Jag finner mycket större anledning att oroa mej för att jag eller någon som står mej nära ska få cancer eller råka ut för en olycka.

När de kommer till kriminaliteten så är de väl mest synd om dom kriminella själva?

För mej känns uppståndelsen mest som populism. Och nu vill man dessutom utvisa oskyldiga mänskor! Jag menar hur många invandrare är egentligen kriminella? Vi pratar om en fraktion av en promille.

Och nej jag röstar inte åt Vänster.

Tror inte att svenskar är rädda för brott, för då hade de väl gjort nåt åt den
importerade avvikande brottslighetstatistiken för länge sen

Men för att vara konkret så är kultur beteende och grupptillhörighet nåt som går i arv och i gener
samt inte minst statistiken ifrån svenska folket

Importerar man då avvikande statistik på detta att brottsligheten som är importerad är betydligt mycket mer och värre och kostar och bekostar oss mer än svensk brottslighet. Så är ju det ett sunt och gott tecken på att man har koll på sin kultur och folk och vill bevara detta och ta bort avvikelsen

Antingen har du ingen koll på din natur och kultur eller så kvittar det för dig vilken sida man står på. Det kan ju knappast va synd om dom kriminella om dom skadar oskyldiga inkl att folk ska betala onödig skatt för importerad kriminalitet
2023-09-29, 22:03
Medlem
franges avatar
Citat:
De där hände flera gånger i månaden på den tiden bilarna var trafik osäkra och saknade krockkuddar. Fortfarande är risken att du ska råka ut för en riktigt alvarliga trafikolycka oändligt mycket högre än att du ska få en bil inkört i ditt hus när du sover!! De står nästan i paritet till att en helikopter skulle störta i ditt hus.
Relativisering deluxe - trots att Sverige sticker ut som det värst våldsdrabbade landet i Europa, bortsett möjligen från Ukraina som är i faktiskt krig. Från att ha gått ifrån att vara ett av världens absolut säkraste länder för mindre än 30 år sedan - och det helt och hållet tack vare hejdlös massinvandring.

Skäms du inte ens?
2023-09-29, 22:08
Medlem
Citat:
Relativisering deluxe - trots att Sverige sticker ut som det värst våldsdrabbade landet i Europa, bortsett möjligen från Ukraina som är i faktiskt krig. Från att ha gått ifrån att vara ett av världens absolut säkraste länder - och det helt och hållet tack vare hejdlös massinvandring. Skäms du inte ens?

Vad jag säger är att du inte har nån anedning att vara rädd i Sverige. Och att omfattningen av våld aldrig kommer bli så omfattande att Sverige blir ett otryckt land för gemene man.

De är just därför detta bara liknar populism. De är ju patetiskt att intervjua folk ifrån hamarby sköstrand och fråga om dom rädda för våldet!
2023-09-29, 22:10
Medlem
franges avatar
Citat:
Vad jag säger är att du inte har nån anedning att vara rädd i Sverige. Och att omfattningen av våld aldrig kommer bli så omfattande att Sverige blir ett otryckt land för gemene man.

De är just därför detta bara liknar populism. De är ju patetiskt att interbvjua folk ifrån hamarby sköstrand och fråga om dom rädda för våldet!

Så, hur långt måste det gå innan du erkänner det vara otryggt? 100 mord om dagen? 10 sprängda flerfamiljshus i veckan? Minst 20 automatelds-skjutningar i varje stadsdel, över hela landet, per natt?

Det är inte bara Sverige som reagerar på våldet. Omvärlden gör det också. Eu och inte minst våra grannländer använder just Sverige 2023 som ett skräckexempel på vad som händer med okontrollerad massinvandring. "Gör absolut inte som Sverige!" blir vad det här landet börjar bli kända internationellt för.
Senast redigerad av frange 2023-09-29 kl. 22:12.
2023-09-29, 22:15
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Relativisering deluxe - trots att Sverige sticker ut som det värst våldsdrabbade landet i Europa, bortsett möjligen från Ukraina som är i faktiskt krig. Från att ha gått ifrån att vara ett av världens absolut säkraste länder för mindre än 30 år sedan - och det helt och hållet tack vare hejdlös massinvandring.

Skäms du inte ens?

Tycker mest det är synd om TS som startar såna här trådar och tror sig veta allt fast dom inte kollat upp nånting, meningslösa trådar som man egentligen borde inte få startas eller besvaras
2023-09-29, 22:17
Medlem
Citat:
Så, hur långt måste det gå innan du erkänner det vara otryggt? 100 mord om dagen? 10 sprängda flerfamiljshus i veckan? Minst 20 automatelds-skjutningar i varje stadsdel, över hela landet, per natt?

Det är inte bara Sverige som reagerar på våldet. Omvärlden gör det också. Eu och inte minst våra grannländer använder just Sverige 2023 som ett skräckexempel på vad som händer med okontrollerad massinvandring. "Gör absolut inte som Sverige!" blir vad det här landet börjar bli kända internationellt för.

De är just de som är poängen sverige blir inte otryckt ens om de är 100 skjutningar om dagen. Vilket naturligvis aldrig kommer hända ändå. Vi är 10 000 0000 i de här landet risken att just du skule drabas är minimal.

Mest synd är de om de kriminella och deras familjer som lever i detta.
2023-09-29, 22:18
Medlem
franges avatar
Citat:
De är just de som är poängen sverige blir inte otryckt ens om de är 100 skjutningar om dagen. Vilket naturligvis aldrig kommer hända ändå. Vi är 10 000 0000 i de här landet risken att just du skule drabas är minimal.

Mest synd är de om de kriminella och deras familjer som lever i detta.
Svara på frågan, för helvete.

2023-09-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Tycker mest det är synd om TS som startar såna här trådar och tror sig veta allt fast dom inte kollat upp nånting, meningslösa trådar som man egentligen borde inte få startas eller besvaras

Precis folk språkliga brister är ett stort samhällsproblem kriminaliteten är de inte.
2023-09-29, 22:20
Medlem
Citat:
Svara på frågan, för helvete.

Kolla upp IRA i nordirland och situationen såg ut där under 80-90 talet där har du ett otryckt samhälle.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in