2023-09-29, 23:01
Medlem
Detta kommer ta hus i helvete och ni står och hejar på.
2023-09-29, 23:04
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Varför skulle de inte trivas när majoriteten är helt vanliga barnfamiljer där? Kriminella är liten del och brott begår de inte så alla ser?

Du vet inta vad du pratar om helt enkelt!

Jaja whatever
Senast redigerad av Sladdaren 2023-09-29 kl. 23:09.
2023-09-29, 23:09
Medlem
Ammunakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Man kan inte läsa en dagstidning eller se på nyheterna utan att höra mänskor som ondgöra sej över brottsutvecklingen. Och alla verkar så rädda. Jag finner mycket större anledning att oroa mej för att jag eller någon som står mej nära ska få cancer eller råka ut för en olycka.

När de kommer till kriminaliteten så är de väl mest synd om dom kriminella själva?

För mej känns uppståndelsen mest som populism. Och nu vill man dessutom utvisa oskyldiga mänskor! Jag menar hur många invandrare är egentligen kriminella? Vi pratar om en fraktion av en promille.

Och nej jag röstar inte åt Vänster.

Dagens rädsla grundar sig i att alla nyheter kommer direkt. Och det är.inte ovanligt att det finns filmer på brottet. Det finns program som efterlyst som också visar mycket brott gärna med bilder och info om gärningsmannen och brottet. Och idag sker det brott hela tiden

För bara 30-40 år sedan fick man inte reda på allt som hände. Dom nyheterna man fick var av tidningar och tv sändningar. Och man fick aldrig nyheter i realtid. Och när det väl hände något hemskt var det ofta långt borta från en själv och det hände väldigt sällan. Man hade en helt annan distans till brott och kriminalitet. Och på den tiden var Sverige ett tryggt land..

Och idag vågar politiker prata klarspråk om varför det är så mycket våld och kriminalitet. Den okontrollerade invandringen
Senast redigerad av Ammunaki 2023-09-29 kl. 23:14.
2023-09-29, 23:15
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Man kan inte läsa en dagstidning eller se på nyheterna utan att höra mänskor som ondgöra sej över brottsutvecklingen. Och alla verkar så rädda.

Jag antar det beror på att vanliga Svensson nu förstått sig på att brottsligheten i Sverige är omfattande på vissa håll. Att dessa kan drabbas av en vilseledande kula i en skjutning, att brottsligheten breder ut sig i landet. Svensson är försiktig men nu i tiden har dessa märkt av brottsligheten, det krävs inte mycket för att skrämma vanligt folk. Magdalenas utspel om att vi ska sända in militären motas därför som en kioskvältare. Socialdemokraterna har identifierat ett omfattande samhällsproblem som vanligt folk fått upp ögonen för. Dessa vill ha väljare.

Personligen är jag inte rädd för kriminaliteten som finns idag, eftersom den drabbar uteslutande folk som lever i utanförskapsområden samt individer som själva ägnar sig åt kriminell verksamhet. Nästa steg är såklart att våra hårt arbetande poliser blir en måltavla. Vi har redan sett hur utsatta socialsekreterare, arbetsmarknadssekreterare, ambulans och brandmän är. Hotet i samhället smyger sig på och detta skrämmer.

Om samhällets åtgärder förblir tandlösa, det återstår att se.
2023-09-29, 23:21
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Detta kommer ta hus i helvete och ni står och hejar på.
Vi som hejar på vill inget annat än att motverka lönsamhet från brottslig verksamhet..
Vi vill bli kvitt importerad brottslighet och drömmer oss tillbaka till en idyll, som Sverige genomlevde under Tage Erlander, när Sverige var ett framgångsland.
Inget som mentala junisar vet något om...
2023-09-30, 00:16
Medlem
NewInGothenburgs avatar
För att hela vår kultur belönar fjollighet. Mer Clintan och Schwarzie. Mindre boyband. Skärpning!
2023-09-30, 00:19
Medlem
Citat:
Man kan inte läsa en dagstidning eller se på nyheterna utan att höra mänskor som ondgöra sej över brottsutvecklingen. Och alla verkar så rädda. Jag finner mycket större anledning att oroa mej för att jag eller någon som står mej nära ska få cancer eller råka ut för en olycka.

När de kommer till kriminaliteten så är de väl mest synd om dom kriminella själva?

För mej känns uppståndelsen mest som populism. Och nu vill man dessutom utvisa oskyldiga mänskor! Jag menar hur många invandrare är egentligen kriminella? Vi pratar om en fraktion av en promille.

Du har inte förstått någonting. Det är ingen idé att ens förklara för dig. Förstår man inte så gör man inte.

Jag är 56 år och har sett ett annat Sverige och det vill jag få tillbaka.
2023-09-30, 00:21
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Men kolla på andelen olyckor.

Livsfarligt?

Löjligt. Knappast. Du bara sprider falska rykten och falsk information om detta. Håll dig till fakta och verkligheten istället.
Senast redigerad av peterpanp 2023-09-30 kl. 00:23.
2023-09-30, 00:22
Medlem
franges avatar
Citat:
De är just de som är poängen sverige blir inte otryckt ens om de är 100 skjutningar om dagen. Vilket naturligvis aldrig kommer hända ändå. Vi är 10 000 0000 i de här landet risken att just du skule drabas är minimal.

Mest synd är de om de kriminella och deras familjer som lever i detta.
Med andra ord så antar jag att du inte bryr dig särskilt mycket om pedofiler som våldtar småbarn heller?
Jag menar, de är ju så få till antalet, och det går ju tiotusentals småbarn som inte blir våldtagna utav pedofiler för varje spädbarn som faktiskt blir våldtaget.

De är ju så få, så varför ska man bli upprörd över pedofiler?

Eller?
2023-09-30, 00:41
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Det är ju sexual- och våldsbrottsligheten som ökar.
Du verkar inte så empatisk.
Det är extremt svårt att komma över sådana händelser.

Folk är nog inte rädda för att bli utsatta per se, men dagens samhälle tillåter dig inte att försvara dig. Du kommer vara i numerärt underläge och bli död eller förnedrad.

Blir du sjuk har du ett större handlingsutrymme, du kan bli frisk om du kämpar och har tur.

Jag tror folk är rädda för barbarerna för de är sjuka i huvudet. Psykiskt sjuka är inte särskilt förutsägbara, de kan också vara sadistiska.
2023-09-30, 00:49
Medlem
Tomtejannes avatar
Herregud, ni alla missar poängen. Hela politiken i Sverige är så övergödd med populism att det siprar ut i alla mediakanaler med bravur. Ryssland, mellanösternländer, polen, ungern, alla högerkonspiratoriska läger jublar för att kunna påvisa dekadensen i världens mest humanitära stormakt. Att muslimländer och högerländer svartmålar samma land borde säga en del... Att vi har integrations, migrations och kriminell problematik som inte tidigare skådats i Sverige är inget att vara stolt över. Men det försvarar inte den maximala uppståndelse och effekt som skapas nationellt såväl som internationellt, av den minimala faktiska påverkan problematiken har på vårt samhälle.

Fan högre mordstatistik i Finland, men dem är åtminstonde tysta om det. Det mest idiotiska i svensk politik är att skylta med våra insignfikanta problemen och förstora upp dessa till omvärlden, vilket man är jävligt duktig med..

Blir jävligt enkelt för fiendernas propaganda när vi ger dem receptet tillsammans med husmors senaste tips.
2023-09-30, 00:55
Medlem
Citat:
Vad jag säger är att du inte har nån anedning att vara rädd i Sverige. Och att omfattningen av våld aldrig kommer bli så omfattande att Sverige blir ett otryckt land för gemene man.

De är just därför detta bara liknar populism. De är ju patetiskt att intervjua folk ifrån hamarby sköstrand och fråga om dom rädda för våldet!

Vet du inte vilka psykologiska effekter terrorism har? 2/3 personer dog vid Drottninggatan men folk pratar fortfarande om det, vad är skillnaden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in