Citat:
Ursprungligen postat av
Atervandsgrand4
Som sagt så åkte jag med Jessica till Bråtenvägen. Där vi stod och pratade en tid före vi skildes åt.
Därefter gick jag upp till PK. Var uppskattat där någon timme.
Jag gick sedan hem och i stort vände. Då jag såg att Ulrika och Susanne var hemma och vakna. Hade ofta efterfest där och vi bodde rakt emot varandra. Så från min lägenhet såg jag då rakt över till deras lägenhet över gården.
Vid denna tid och framåt brukade vi umgås som kompisar på helger i bland.
Vi träffades och hade ofta väldigt trevligt tillsammans. Denna kväll var vi 5 personer med mig. Då Susanne hade kommit hem från någon fest hon varit på under kvällen. Ulrika och de två andra killarna åkte från Taxistationen samtidigt som mig och Jessica. Fast i var sina bilar och hem till Ulrika och Susanne.
Jag sov sedan över hos dem.
Det är inte klokt, det här. Vi har nu namnen på två kvinnliga personer i taxikön, varav en påstås ha delat taxi med PU. Antingen ljuger PU om vem den personen var - eller så har Prinzezzan fel uppgifter. Dessutom har det nu tillkommit två okända manspersoner som vi väntar på identiteten på.
Jaha, då gick du till PK runt 04:30 ... Du vet, det här kommer
IB03 inte att gilla, för han menar stenhårt att du var där 06:00. Jag försökte töja i tidsschemat så att du skulle ha kunnat vara där typ 04:45, men då fick jag skäll av IB03 för att jag typ "anpassade tidsschemat för att passa mina syften". Och vid 04:30 var PK enligt egen utsago precis hemkommen och knappt i säng. Du säger att du gick till PK cirka 04:30. Om taxin gick vid kanske 03:15, bör "ni" ha varit hemma vid senast 03:25. Om du skulle hålla fast vid att du och J*essica stod och pratade i en timma, kan du mycket väl ha gått till PK vid just 04:30, men om du och J*essica skulle ha stått och pratat i kanske bara 30 minuter, måste du ha varit hos PK redan vid kanske 03:55.
(Nu går IB03 bananas.) Problemet är då bara att PK inte ska ha varit hemma. (Men absolut att han skulle ha kunnat vara det.)
Vi ponerar nu att du kom till PK vid typ 04:30, som är ditt "förstabud".
(IB03 må förlåta.) Då råkar det falla sig så bra ("illa") att du kan ha varit den personen som parkerade din bil på sjukhusparkeringen vid 04:20. Tänk så det kan slumpa sig. Nu uppstår två frågor:
1) Om du var inblandad i Helenas försvinnande och hade parkerat din bil på sjukhusparkeringen vid 04:20, kan det mycket väl stämma att du dök upp hos PK vid kanske 04:30 i det kaosartade tillstånd som har beskrivits i tråden - men med den skillnaden att PK har kommit ihåg fel tidpunkt.
2)
Nu blir det riktigt knepigt: Om du nu i stället verkligen hade stått och pratat med J*essica (oavsett hur länge), varför gick du då till PK, som du säger att du gjorde? Vad skulle du där att göra mitt i natten och våldgästa två sovande personer? Du hade naturligtvis ingenting alls där att göra vad punkt 2 anbelangar!
Om vi också ponerar att du lämnade PK:s lägenhet vid kanske 06:00, betvivlar jag starkt att det pågick någon efterfest. Vid det laget brukar alla ha slocknat efter en utekväll. Tyvärr har inläggen i tråden den senaste tiden gett dig nya "möjligheter" att svara med. Det första som du sa 2012 att du gjorde efter det att du hade varit hos PK - nämligen att du gick hem och lade dig - verkar du nu helt ha övergivit. Varför känns detta beteende igen?
Och nu menar du att du skulle ha sovit över hos "dem"?! Jo, tjenare! Förut var det bara UK som du sov över hos, nu är det hos
både UK
och SB!
(Ja, jag förstår att du menar att de skulle ha delat lägenhet. Har någon möjlighet att kontrollera om det stämmer? Reimer? Thord?) Det finns inte på kartan att du skulle ha sovit över hos "dem" när avståndet är bara några tiotal meter till din egen lägenhet. Det händer inte. Till syvende och sist är det bara UK som du har nämnt, och som också är den som har gett dig alibi. Då borde ju också J*essica ha vittnat för dig, men så var det ju inte.
Jag är ledsen, men du förbättrar inte din situation. Du gör den hela tiden värre.