2012-05-03, 12:26
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det här är intressant, kan det kanske ha varit 1996 för den 14 maj 1996 anhölls en ny person som släpptes den 16 maj 1996.

Polisen säger att han passar in ganska exakt på gärningsmannaprofilen, men de påstår också att mannen är socialt etablerad, vilket jag uppfattat att PU inte är.

Mannen kunde inte lämna en redogörelse för vad han gjorde denna natt.

Kanske detta var PR förresten.

Ja, detta var PR. Han avfördes av åklagare Aldén i november året efter, har jag för mig.

1998 fick polisen en ny huvudmisstänkt. De gick ut med den uppgiften i media då. Detta stämmer in i tiden med den som nu diskuteras i tråden. Han ska fortfarande ha varit huvudmisstänkt - åtminstone - år 2001.
Citera
2012-05-03, 14:30
Medlem
Prinzezzans avatar
"Alibi-tjejen" är årsbarn med Helena (född -70), men de gick inte i samma klass (på högstadiet i alla fall).
Citera
2012-05-03, 21:00
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Ja jisses vad det spekuleras. Herr Björk magnusson säger en person att han skulle varit en vi använde som städare åt oss när vi gjorde inbrott . Vad fan . han hade man ingen nytta av, han har då aldrig gjort något nämnvärt kriminellt med mig. Han dög inte till något. Skönt att prinzessan mailar med mig så han får lite info. Jag kan ta fram mitt polis förhör också.. För ni tror väl inte att poliserna som skjutsade hem mig begår mened.

Du säger ta fram mitt förhör men är det inte förundersökningsmaterial och ej för allmänheten.Sen undrar jag om du inte mått dåligt när du sett hur exempelvis BW och andra behandlats genom åren både i tråden och i staden.Det måste väl ha gnagt i dig när du sett och hört mobben med tanke på vad du sitter inne med och vet.
Citera
2012-05-03, 22:05
Medlem
Efter att nu tröttnat på alla påståenden och spekulationer. Har jag beslutat att gå ut här på tråden för att klargöra vad jag vet. Så det är alltså jag PU bakom detta nick namn. För inte så längesedan upptäckte jag genom att jag googlade mitt namn, att jag var omskriven på detta forum. Det jag fick läsa kändes både kränkande, förtalande och värde påståenden/ påståenden kastas ut hipp som happ.

Det jag funderar över är hur det kommer sig att i en sån här allvarlig sak, inte hålla sig till adekvat och saklig information. Fattar ni inte att ni kan skada oskyldiga människor. Det gäller alla ni har namngett, lagt ut bilder på osv..Sen är det fantastiskt att det finns människor som lägger ner sin själ i detta fall och försöker hitta lösningen till ett uppklarande av fallet Helena.

Denna kväll var som för många andra en kväll med fest på statt, även för mig. Eftermiddagen kvällen började med att jag och en bekant skulle lägga nytt golv i våran hall. Detta var ett klinkergolv som jag fick hjälp med att lägga genom denna bekant. Som tack för hjälpen kom vi överens om att jag skulle bjuda på kvällen på statt. Vid denna tid var min son nästan ett år och jag bodde tillsammans med hans mamma.

När jobbet var klart senare på kvällen begav vi oss till statt. Minns inte hur vi tog oss dit om vi gick eller Taxi eller så… Kvällen tillbringades på Statt till stängning. Vad jag minns så hälsade jag på Helena en gång under kvällen. Kände inte henne mer än att vi hälsade på varandra, som man ofta gör i en mindre stad..

Efter statt har jag förmodligen minglat runt på stan, som inte var helt ovanligt efter en utekväll. För att lite senare bege mig mot taxistationen. Där jag träffade tre tjejbekanta varav en delade jag taxi med till Bråtenvägen.( Detta finns med i de polisförhör som gjorts).

Efter ha lämnat Taxin på Bråtenvägen har jag tagit mig till PK inget speciellt konstigt med nattbesök efter en kvälls festande. Rund under fötterna efter kvällens drickande genade jag genom ett buskars som fanns framför PK hus. (Minns du det PK). Detta buskars var väll mer som en djungel att ta sig igenom i det berusade tillstånd jag var. Så efter endels snubblande och forcerande lyckades jag ta mig igenom detta buskars.. Så om jag var jordig och tilltufsad efter detta är nog inte så konstigt.

Jag var som alla andra inne på Polisförhör för denna tid.. För att någon gång runt 2000 åter bli kallad till förhör. Då det ville komplettera uppgifter. Har aldrig varit varken anhållen eller häktad, som en del verkar tro.

.
Citera
2012-05-03, 22:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4

Välkommen till Flashback och tråden.

Varför behövde du ha ett alibi denna natt?
Senast redigerad av Lalajlaj 2012-05-03 kl. 22:21.
Citera
2012-05-03, 22:20
Medlem
Prinzezzans avatar

Hej!

Vad bra att även du kommer in i tråden och ger din bild!

Stämmer det att du var upprörd, när du kom hem till PK och S och - i så fall - kommer du ihåg varför du var det?
Senast redigerad av Prinzezzan 2012-05-03 kl. 22:22.
Citera
2012-05-03, 22:28
Medlem
Citat:
Välkommen till Flashback och tråden.

Varför behövde du ha ett alibi denna natt?

Vet ej var detta kommer ifrån, men mig veterligen har jag aldrig behövt något..
Citera
2012-05-03, 22:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Vet ej var detta kommer ifrån, men mig veterligen har jag aldrig behövt något..

Okej, så det stämmer inte att du bad PK om ett alibi för denna natt?

Men, du hade väl redan ett alibi, U.K, eller hur?

Tacksamt att du besvarar frågor i tråden, detta möjliggör att vi kan få ett antal frågetecken utredda. Det är inte meningen att du ska pekas ut som misstänkt om det inte finns grund för det.

Får man fråga vad det var för bilmärke på den vita, japanska bil som du hade i din ägo vid tidpunkten?
Senast redigerad av Lalajlaj 2012-05-03 kl. 22:32.
Citera
2012-05-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Hej!

Vad bra att även du kommer in i tråden och ger din bild!

Stämmer det att du var upprörd, när du kom hem till PK och S och - i så fall - kommer du ihåg varför du var det?

Jag var väldigt full och innan tagit mig igenom en djungel iform av ett buskars...
Citera
2012-05-03, 22:37
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jag var väldigt full och innan tagit mig igenom en djungel iform av ett buskars...

OK! Men menar du att du var så upprörd efter att ha tagit dig igenom buskaget? Eller hade det hänt något annat som du var upprörd över?
Citera
2012-05-03, 22:44
Medlem
Citat:
Okej, så det stämmer inte att du bad PK om ett alibi för denna natt?

Men, du hade väl redan ett alibi, U.K, eller hur?

Tacksamt att du besvarar frågor i tråden, detta möjliggör att vi kan få ett antal frågetecken utredda. Det är inte meningen att du ska pekas ut som misstänkt om det inte finns grund för det.

Får man fråga vad det var för bilmärke på den vita, japanska bil som du hade i din ägo vid tidpunkten?

Nej, jag har inte bett om något alibi... Den som jag känner till som alibi är den som jag delade Taxi med..

Jag hade en Toyota Camry-86... fram till 93-94, tror jag...
Citera
2012-05-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
OK! Men menar du att du var så upprörd efter att ha tagit dig igenom buskaget? Eller hade det hänt något annat som du var upprörd över?

Jag, har inte påstått att jag varit upprörd av något. Snarare kanske full och uppskruvad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in