Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Intressant......just från vem infon kom!
Men tidigare har upplysts i media att varken Helena eller hennes systrar kände till den tidigt misstänkte EA. Bland annat har det förekommit i en tidnings artikel från den aktuella tiden när häktningsförhandlingarna pågick. Då systrarna påtalat att EA är för dem helt okänd...och de trodde ej att Helena kände till honom.
Var ena systern Ulrika med på Greklandsresan?
Får inte ihop infon till en klarhet...Om de kände brodern JA och sedan blev EA misstänkt, låter då underligt om de inte kände till anknytningen på dessa personer i den lilla staden osv.....
(Om det menas den tidigt misstänkte dansken EA)
Ja, jag vet att systrarna sade i media vid tiden för häktningsförhandlingarna mot EA, att de inte kände till EA. Så just det får inte jag heller ihop. Om det är på det sättet, så är det märkligt att det inte har kommit fram något om detta. Allt kommer väl visserligen inte till allmänhetens kännedom, men någonting borde man väl ha hört?
JA bodde/bor inte i Mariestad, utan på en ort inte alltför långt från M-stad. Han ska ha haft en vit Opel Kadett. Brödernas mor ska ha arbetat vid sjukhuset i Mariestad, men av vad jag förstår så bor hon och maken på samma ort som JA.
Ja, Helena var i Grekland med syster U.