2015-02-13, 23:55
Medlem
Sumpings avatar
Skall man lösa det här fallet så får man tänka "utanför boxen".
Citera
2015-02-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Om den ena skon i den panikartade situationen blev kvar, varför skulle gm vilja gå tillbaka senare och lämna den andra skon + ringarna? Det om något skulle väl vara riskfullt... Då kunde han/de lika gärna ha kunnat göra sig med av med sko och ringar på annat ställe, och där de aldrig skulle hittas.

Detta "lämpliga tillfälle" borde då också ha varit mellan det att den första skon hittades på söndagskvällen och på måndag morgon/förmiddag, då man fann den andra. (Om man nu inte varit dit på dagen, söndag.) Och hur visste gm att det inte skulle finnas någon (polis? annan letande?) i skogsdungen under denna korta tid?

Om jag inte minns fel så gick Polisen ut till media med uppgifter att skor och ringar varit placerade där i efterhand. Sen gå det ju alltid och diskutera hur klok ideén är.
Leif GW trodde sandalerna slängt i panik av GM. Ringarna kan hon tappat i tumultet med GM.
Citera
2015-02-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping

De flesta mördare träffar sitt offer inom en tidsperiod av två dagar efter morden.
Sök er tillbaka i tiden några dagar. vad gjorde Helena, vem träffade hon och vilka relationer hade hon till dem. Glöm inte att en hon också kan figurera i försvinnandet.
Citera
2015-02-16, 14:37
Medlem
Sumpings avatar
Citat:

Vad jag menar är att man inte får vara så trångsynt att man utesluter att en "utomstående" kan ha gjort detta. Någon som tillfälligt bodde eller vistades i Mariestad vid den aktuella tidpunkten.
Citera
2015-02-16, 23:09
Medlem
Citat:
Vad jag menar är att man inte får vara så trångsynt att man utesluter att en "utomstående" kan ha gjort detta. Någon som tillfälligt bodde eller vistades i Mariestad vid den aktuella tidpunkten.

Det går inte att helt utesluta, men...
Bakåt i tråden har många gånger redogjorts teorier om varför sannolikheten skulle vara minimal för en utomstående/tillfällig besökare. För mej verkar dessa befintliga argument logiska om varför det inte skulle bli lika lätt att osynliggöra brottet för tex en tillfällig utomstående besökare...osv
Det osynliga brukar stå för nära ögat. Utan avstånd, inget fokus och blicken blir blind på nära håll.
Citera
2015-02-20, 13:38
Medlem
Prinzezzans avatar
Jag har fått uppgifter som säger att EA och hans bror JA hade tillgång till en båt, vilken ska ha legat i hamnen i Mariestad. Helena ska ha åkt med denna båt innan försvinnandet. Båten ska ha sålts ett par veckor efter försvinnandet. Någon som också har samma uppgifter och/eller som vet om polisen kollat upp detta?

Informationen innefattar också uppgiften att Helena träffade JA - ev. också EA - under Greklandsresan strax innan försvinnandet. Helena ska, enligt uppgiften, ha umgåtts med någon av dem efter att de kom hem från resan. Någon som vet/hört något om detta?
Citera
2015-02-21, 00:13
Medlem
Citat:
Jag har fått uppgifter som säger att EA och hans bror JA hade tillgång till en båt, vilken ska ha legat i hamnen i Mariestad. Helena ska ha åkt med denna båt innan försvinnandet. Båten ska ha sålts ett par veckor efter försvinnandet. Någon som också har samma uppgifter och/eller som vet om polisen kollat upp detta?

Informationen innefattar också uppgiften att Helena träffade JA - ev. också EA - under Greklandsresan strax innan försvinnandet. Helena ska, enligt uppgiften, ha umgåtts med någon av dem efter att de kom hem från resan. Någon som vet/hört något om detta?

Intressant......just från vem infon kom!
Men tidigare har upplysts i media att varken Helena eller hennes systrar kände till den tidigt misstänkte EA. Bland annat har det förekommit i en tidnings artikel från den aktuella tiden när häktningsförhandlingarna pågick. Då systrarna påtalat att EA är för dem helt okänd...och de trodde ej att Helena kände till honom.
Var ena systern Ulrika med på Greklandsresan?
Får inte ihop infon till en klarhet...Om de kände brodern JA och sedan blev EA misstänkt, låter då underligt om de inte kände till anknytningen på dessa personer i den lilla staden osv.....
(Om det menas den tidigt misstänkte dansken EA)
Citera
2015-02-21, 00:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Intressant......just från vem infon kom!
Men tidigare har upplysts i media att varken Helena eller hennes systrar kände till den tidigt misstänkte EA. Bland annat har det förekommit i en tidnings artikel från den aktuella tiden när häktningsförhandlingarna pågick. Då systrarna påtalat att EA är för dem helt okänd...och de trodde ej att Helena kände till honom.
Var ena systern Ulrika med på Greklandsresan?
Får inte ihop infon till en klarhet...Om de kände brodern JA och sedan blev EA misstänkt, låter då underligt om de inte kände till anknytningen på dessa personer i den lilla staden osv.....
(Om det menas den tidigt misstänkte dansken EA)

Ja, jag vet att systrarna sade i media vid tiden för häktningsförhandlingarna mot EA, att de inte kände till EA. Så just det får inte jag heller ihop. Om det är på det sättet, så är det märkligt att det inte har kommit fram något om detta. Allt kommer väl visserligen inte till allmänhetens kännedom, men någonting borde man väl ha hört?

JA bodde/bor inte i Mariestad, utan på en ort inte alltför långt från M-stad. Han ska ha haft en vit Opel Kadett. Brödernas mor ska ha arbetat vid sjukhuset i Mariestad, men av vad jag förstår så bor hon och maken på samma ort som JA.

Ja, Helena var i Grekland med syster U.
Senast redigerad av Prinzezzan 2015-02-21 kl. 00:33.
Citera
2015-02-21, 09:40
Medlem
Citat:

Mycket intressant, och då du inte brukar skriva vitt och brett som vissa andra i tråden misstänker jag att du verifierat att det finns substans i det du skriver.

Är detta helt nya uppgifter för dig?
Har du på något sätt kunnat verifiera uppgifterna eller är det information enbart från en källa?
Citera
2015-02-21, 11:50
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Beklagligt att polisen inte bättre följde upp tipset från f d fartygs-konstruktör Sten Ekholm.
Citera
2015-02-21, 12:09
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Beklagligt att polisen inte bättre följde upp tipset från f d fartygs-konstruktör Sten Ekholm.

Berätta gärna mer! Du tycks veta en del, fram med det bara!
Citera
2015-02-21, 18:10
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Mycket intressant, och då du inte brukar skriva vitt och brett som vissa andra i tråden misstänker jag att du verifierat att det finns substans i det du skriver.

Är detta helt nya uppgifter för dig?
Har du på något sätt kunnat verifiera uppgifterna eller är det information enbart från en källa?

Det här (och en del annat, som jag valt att utelämna här i tråden) är för mig helt nya uppgifter. Fick infon mycket nyligen, och har därför inte haft möjlighet att få uppgifterna verifierade. Det var därför jag i inlägget skrev och frågade om även andra har samma uppgifter och/eller hört något om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in