Citat:
Ursprungligen postat av
BlobLobb
Du vet inte vad du snackar om !
Gå in på Betala och överföra / Framtida betalningar och överföringar / Se kalender och autogirobetalningar
En popup visar följande:
"Du länkas vidare
För att nå de tjänster vi ännu inte har utvecklat, vänligen besök den tidigare versionen av internetbanken."
Detta har pågått i flera år !
Det som stör mig mest i Swedbanks app är att "Utgiftskollen" inte känns färdigutvecklad. Den är i grunden en bra idé - den kan visa utgifter uppdelat på vissa kategorier. Men den kan inte visa total utgifter under senaste året eller medelutgifter per månad under en längre period, utan jag kan bara se utgifter en specifik månad. Betalar man vissa utgifter kvartalsvis, vissa halvårsvis, vissa årsvis, osv, så kommer utgifterna väldigt stötvis, och för att få överblick över ekonomin vill jag ju veta totalt under ett år hur mycket kostar sommarstugan, hur mycket kostar bilarna, tidningsabonnemang, osv. Diagram vore också najs. Elbolaget och 1177-appen generarar ju fina diagram så varför kan inte Swedbank. Dessutom är det svårt svårt att strukturera om utgiftskategorierna, och välja vilka konton som ska visas - alla konton eller bara sommarstugekontot t.ex..
Jag har två banker. Jag försökte länge få Swedbank att regelbundet ge placeringsråd, men det verkar dom ha slutat med. Så jag förde över det mesta av mitt sparande till en småbank (Skandiabanken) för där får jag träffa en bankman 2 ggr per år för rådgivning. Visserligen vill han bara att jag ska placera i Skandiabankens egna aktiefonder, men det verkar i alla fall finnas nån form av tanke bakom placeringen.