• 1
  • 2
2023-09-27, 11:16
Medlem
Hejsan

Jag har haft Swedbank länge (alltför länge).
Letar nu framförallt efter en smidigare internetbank.

Kan väl knappast finnas sämre än Swedbank med sin halvfärdiga internetbank där man måste pendla mellan deras gamla och nya beroende på vad man ska göra.

Tyvärr kan man ju inte provköra internetbanker så jag tänkte se vad Flashbacks användare har för erfarenheter av internetbanker och vilka ni använder.

Hur funkar det med att flytta e-fakturor och autogiro ?

Vad bör man tänka på ?
Citera
2023-09-27, 11:28
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlobLobb
Hejsan

Jag har haft Swedbank länge (alltför länge).
Letar nu framförallt efter en smidigare internetbank.

Kan väl knappast finnas sämre än Swedbank med sin halvfärdiga internetbank där man måste pendla mellan deras gamla och nya beroende på vad man ska göra.

Tyvärr kan man ju inte provköra internetbanker så jag tänkte se vad Flashbacks användare har för erfarenheter av internetbanker och vilka ni använder.

Hur funkar det med att flytta e-fakturor och autogiro ?

Vad bör man tänka på ?
Jag har inget att tillföra när de gäller andra bankers sidor men kan hålla med om att det är galet att Swedbank inte fått klar sin "nya" sida på flera år.
De som finns fungerar ju ok men att som du säger behöva gå mellan nya och gamla sidan för vissa funktioner är under all kritik.

Men tänk även på vad det är för bank i stort när du byter för de är ju faktiskt det viktigaste. De vanliga tjänsterna på internetbankerna har ju de flesta.
Citera
2023-09-27, 11:39
Medlem
Jordgubbes avatar
Man skulle också kunna konkretisera ett par frågor, så att inte bara användare gapar ut vilken bank de har. Några skulle kunna vara: kunna ringa dygnet runt, eller stor del av dygnet, kunna köpa och sälja utländska aktier, hur lång är historiken på kontoutdraget, hur lättöverskådlig är hemsida eller app, vad kostar bankkortet per år, vad ligger räntan på för sparkontot ...
Citera
2023-09-27, 12:00
Medlem
Jag har SEB och Handelsbanken. Klockrena internettjänster och appar. 24/7 kontakt via telefon till kundservice.
Citera
2023-09-27, 12:12
Medlem
Dille24s avatar
Jag har Skandiabanken och är väldigt nöjd!

Fungerat klockrent i mer än 10 år. Inte så flashig internetbank som Swedbank utan enkel och med alla funktioner
Citera
2023-09-27, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24

Fungerat klockrent i mer än 10 år. Inte så flashig internetbank som Swedbank utan enkel och med alla funktioner

Jag lurar själv på Skandiabanken framför allt för bolån.
Tycker mig ana att de har OK erbjudanden jämfört med mitt nuvarande Swedbank.
I slutändan är det mest småpotatis, men av principsak tänker jag inte betala mer hos någon annan för något jag bara ligger och betalar på varje månad (ränta + amortering). Med höjda räntor har det ju gått till att bli lite större småpotatis dessutom.

Men internetbank, etc. är ju inte ointressant såklart.
Den har alla funktioner hos dem säger du?
Köpa och sälja fonder/aktier fungerar bra?
Justera pensionssparande?
Citera
2023-09-27, 12:47
Medlem
welcometorealitys avatar
Du behöver inte pendla mellan de gamla och nya internetbanken på Swedbank, allt funkar klockrent redan.
Citera
2023-09-27, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24

Swedbank Flashig
Ren amatörsida med alla fel man kan göra ! ( Är själv webbutvecklare ) En mera osmidig websida existerar inte !

Internetbanken är viktigast för mig då det är där jag sköter det mesta !

Skandiabanken eller Handelsbanken är de enda som verkar OK än så länge !

Vore kanon om man kunde testköra deras internetbanker, men det går ju tyvärr inte !
Citera
2023-09-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Du behöver inte pendla mellan de gamla och nya internetbanken på Swedbank, allt funkar klockrent redan.

Du vet inte vad du snackar om !

Gå in på Betala och överföra / Framtida betalningar och överföringar / Se kalender och autogirobetalningar

En popup visar följande:

"Du länkas vidare

För att nå de tjänster vi ännu inte har utvecklat, vänligen besök den tidigare versionen av internetbanken."

Detta har pågått i flera år !
Senast redigerad av BlobLobb 2023-09-27 kl. 12:58.
Citera
2023-09-27, 13:03
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Du vet inte vad du snackar om !

Gå in på Betala och överföra / Framtida betalningar och överföringar / Se kalender och autogirobetalningar

En popup visar följande:

"Du länkas vidare

För att nå de tjänster vi ännu inte har utvecklat, vänligen besök den tidigare versionen av internetbanken."

Detta har pågått i flera år !
Okey om du stör dig bara på detta så byt bank, men för övrigt så funkar det bra.
Citera
2023-09-27, 13:12
Medlem
Citat:
Swedbank Flashig
Ren amatörsida med alla fel man kan göra ! ( Är själv webbutvecklare ) En mera osmidig websida existerar inte !

Internetbanken är viktigast för mig då det är där jag sköter det mesta !

Skandiabanken eller Handelsbanken är de enda som verkar OK än så länge !

Vore kanon om man kunde testköra deras internetbanker, men det går ju tyvärr inte !

Använder Länsförsäkringar Bank sedan 20 år tillbaka. Saknar inget och det jag använder fungerar som jag förväntar mig. Har samma bank även till mitt företag, där med koppling till Bankgiro (har faktiskt två olika Bankgironummer kopplade till samma bankkonto).
Citera
2023-09-27, 13:26
Medlem
Vad hindrar dig från att öppna konto i 3 banker du är intresserad av o testa deras gränssnitt? Kör ba.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in