2023-09-27, 00:36
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
I det jag inlägg citerade dig i så föreföll det sig som att du klumpade ihop alla i en grupp. Du har utvecklat och reviderat din ståndpunkt, jag köper det.

Men gällande den fetade texten så har jag en fråga. Så här skrev jag till dig den 23 juni.

Du: Jag känner inte till ett enda fall där barnen till förövaren har drabbats av mobbing
Jag: Och som vi vet sedan dina tidigare inlägg så gäller lagen "har inte Bertil hört talas om det har det aldrig hänt".

Hur i helvete kan du veta att gäddorna slutar bara för att de inte "dyker upp" igen? Begriper du hur jävla verklighetsfrånvänt det är att tänka så? Jag har så jävla svårt att ta dig på allvar - bara pga det uttalandet - så jag har lust att bunta ihop dig med alla andra idioter som inte går att diskutera med i den här tråden.
Tilläggas skall, att du inte svarade mig efter min citering den 23 juni heller. Skulle du vilja göra det nu? Är det så att det Bertil inte ser, det finns inte?

Iomed att gäddorna inte kan veta vilket barn som är äkta och vilket som är ett låtsasbarn så tror jag dom skulle blivit uppfiskade av dumpen ifall dom hade fortsatt att jaga barn på nätet

Jag trodde inte den frågan var seriöst skriven, men okej
Jag läser de artiklar jag kan komma över och lyssnar på de poddar jag kan hitta där dumpen omnämns och sedan den 23e juni så har jag hört talas om ett enda fall där ett barn drabbats av trakasserier pga att dennes pappa gått med på att våldta någon han trodde var ett barn och det är oerhört tragiskt för alla inblandade men enligt dumpen själva är det extremt ovanligt att barnen drabbas

Sen tyck ja int vi ska måla upp ett problem som vi int vet om de finns eller om det har med själva uthängningen i sig att göra, ett barn som får reda på att ens farsa har ett sexuellt tändningsmönster till barn kan ju bli deprimerad bara av den vetskapen alldeles oavsett hur dom fått reda på det,

när skuld och skam lyfts från offren och anhöriga och istället läggs på förövarna så kan vi komma ifrån en situation där primära och sekundära offer behöver drabbas
Citera
2023-09-27, 00:44
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Intresset behöver inte vara så stort att de agerat utan det smör och sirap som Dumpen brer på kexet, och då vore de ofarliga för barn. Om de nu finns så många vargar som Dumpen påstår, varför måste det då lockas in på det sättet de gör, och slänga ut lockbete med läckert kött?

Att de inte dyker upp kan ha fler orsaker, det kan vara som du skriver, det kan också vara att de inte är och varit så angelägna och förstår att det kan vara Dumpen utifrån det orimliga lockbetet de lägger ut. Det kan vara att de inser de måste använda andra metoder som i förläggningen kan bli farligare för ett riktigt barn. De kan bli noggrannare och tar referenser på barnet, och hållhakar på barnet, viket kan göra att det blir omöjligt att komma åt den store stygga vargen.

Dom får väll lägga ut vilka lockbeten dom vill, jag skulle aldrig bli intresserad av ett barn oavsett hur "lockande" erbjudanden det än skulle serveras eftersom jag int e intresserad

När förövare blir mer försiktigare så får dom svårare att få kontakt med ett riktigt barn
Ett barn som blir ombedd att verifiera sig på ena och andra sättet tappar nog lätt tålamodet
Citera
2023-09-27, 01:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Dom får väll lägga ut vilka lockbeten dom vill, jag skulle aldrig bli intresserad av ett barn oavsett hur "lockande" erbjudanden det än skulle serveras eftersom jag int e intresserad

När förövare blir mer försiktigare så får dom svårare att få kontakt med ett riktigt barn
Ett barn som blir ombedd att verifiera sig på ena och andra sättet tappar nog lätt tålamodet
Gratulerar till din tålighet till lockelser, tror dock du har andra brister på andra områden.
Om barnet har samma ambition som Dumpen, kommer det inte banga ur, för en fråga att verifiera sig.

Bing Chatt; EU:s syn på brottsprovokation
"EU har en negativ syn på brottsprovokation, som innebär att polisen eller andra myndigheter försöker få någon att begå ett brott som personen inte skulle ha begått annars. EU anser att brottsprovokation strider mot rätten till en rättvis rättegång, som är skyddad av artikel 6 i Europakonventionen. EU-domstolen har i flera fall fällt medlemsländer för att ha använt sig av brottsprovokation, till exempel Portugal i målet Teixeira de Castro och Belgien i målet Ramanauskas.

EU har dock inte någon gemensam lagstiftning om brottsprovokation, utan det är upp till varje medlemsland att reglera hur och när provokativa åtgärder får användas i brottsutredningar. Vissa länder, som Sverige, har inte några tydliga lagar om brottsprovokation, utan förlitar sig på rättspraxis och allmänna principer. Andra länder, som Tyskland och Frankrike, har mer detaljerade regler om vad som är tillåtet och inte. I Sverige har det förekommit förslag om att införa brottsprovokation som en laglig metod för att bekämpa vissa typer av brott, till exempel diskriminering eller sexualbrott mot barn, men dessa har inte fått något genomslag.

Sammanfattningsvis kan man säga att EU är kritisk till brottsprovokation och anser att det kränker de mänskliga rättigheterna, men att det inte finns någon enhetlig reglering av frågan inom unionen. Varje medlemsland har sitt eget sätt att hantera provokativa åtgärder i brottsutredningar, vilket kan leda till olika bedömningar och konsekvenser."
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-09-27 kl. 01:57.
Citera
2023-09-27, 03:03
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Vanligtvis så är du en av dem vars inlägg jag bara scrollar förbi för att du har absolut ingenting att tillföra. Men nu citerar du mig - igen - så jag jag svarar dig för... ja, fan vet varför.

Du skriver för jävla illa, du verkar utelämna hälften av dina tankegångar för det är omöjligt att förstå din skrift som helhet, och du har uppenbarliga problem med att läsa hela inlägget du citerar.
Hade du orkat/kunnat läsa hela stycket jag citerade Bertil i, så hade du även kunnat läsa avslutningen "Och någonstans så måste ju till och med du ha begripit att så inte är fallen med alla gäddor". Dvs gäddorna är inte en homogen grupp där alla har barn. Var "majoriteten" faller in som du nämner finns nog bara i din skalle.

Skulle du kunna visa var "majoriteten" nämns?
I'm in charge.
Skulle du inte scrolla förbi (lögnhals) så skulle folk lyssna lite mer på dig men du tror att tråden är en lekstuga så det är ingen som tar dig på allvar.

Du får läsa innehållet jag citerade för han påstod just detta. Det dyker upp gäddor som har familj och pedofiler ska inte vara nära barn. Då är risken stor att de utnyttjar dem sexuellt och lär ut att det är okej att ge sig på barn.

Jag behöver nog inte repetera för honom men då säger jag det du missade.
Majoriteten av gäddorna har ingen familj. Inte vad jag kan se.
Jag tror du brukar säga att de är incels så det är också felaktigt.
Citera
2023-09-27, 03:09
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
S&P har själva sagt detta.
Det duger inte. Bevisbördan ligger på dig. Hittills så har du inte haft rätt om nånting. Nån gång träffar dumpenhatarna rätt. Typ saker som alla känner till. Jämförelsevis att Sara heter Sara. Lag och ordning, rättfärdigande, moral, mänskliga faktorer finns inte i systemet men det är därför samhället agerar åt er. Pedofiler á dumpenhatare kan inte förmå sig att bete sig som människor eller leva som människor så ni som argumenterar emot Dumpen får låta allt ha sin gång. Finns inget ni kan göra men samtidigt är ni införstådda i det. Ni har inget annat än diskussionsforum som Flashback och varandra så det kan vi väl få unna er. (Finns andra forum jag inte känner till men tippar på att det är som Darknet)
Citera
2023-09-27, 03:13
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Du pratar om brott, om det vore rättegång skulle de frikännas, eller tilldelas kortare- mindre straff. Inget straff, inget brott. Så det är du som är slö och utvecklingsstörd. Jag för min del skriver bara här och allt det är offentligt, så inget bakom kulisserna.
Offentligt är ett starkt ord i dina skor ducky. Att skicka nakenbilder och prata om sex med barn är ett brott. Pedofilerna utgår från allt de ser. Att de är barn och att man styrker det genom AI så det är rena turen för dem att det är fiktiva barn de har pratat med. Förstår du vad jag skriver till dig?
Citera
2023-09-27, 03:34
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Tror de har barn som ringer upp, eller nämner sitt nummer, men det skulle de aldrig erkänna för det vore olagligt utnyttjande. För vad tror du den maskerade texten är för något, finns inga kommentarer angående varför de maskerar.
Ingen skulle göra nåt olagligt för det skulle aldrig behövas. Finns så många åtgärder man kan vidta men det enda undantaget...Uthängning!

Btw. Jag hyr plats i dumpenhatarnas huvud gratis. Jag leder in er på perspektiv som får er labila och kanske till och med paranoida. Hade ni varit socialt konstruerade och följt den personliga utvecklingen som alla andra så skulle ni tacka mig för råden och dragit nytta och förstått det enkla att livet blir roligare och enklare om man gör saker som ger positiv effekt för en själv. Det är 1+1=2 för oss, men 092834902834 x 01932840943 för er. *Drog på tangentbordet*

Vad tror du gäddor får för konsekvenser av Dumpen?
- Den är besvarad och du förstår det.

Vad tror du gäddor kommer få för konsekvenser i framtiden?
Tror du att folk blir mer toleranta mot pedofiler och får en positivare syn om pedofiler tack vare Dumpen?
The opposite. De kommer behandlas ännu värre. Det har redan inträffat men nu menar jag normen. När alla känner till Dumpen. Skulle en pedofil stå på min väg så skulle jag slå ännu hårdare och vi kan se det som din förtjänst din bråkmakare.

Mitt sista råd till dig. Har du tröttnat på att må dåligt. Gör motsatsen till det du känner. Att ta sig ur en negativ spiral kan upplevas som omöjligt för många men det är inte sant. Det mesta vi kan föreställa oss går att förverkliga.
Citat:
Ursprungligen postat av SatanicMind
Ännu ett äckligt as som borde dränkas i en säck!
https://dumpen.se/2023/09/26/kopplerigaddan-napp-284-goteborg/
Borde införas en ny lag. 100k i böter om ett barn befinner sig inom en mils räckvidd.
Citera
2023-09-27, 03:43
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Hur i helvete kan du veta att gäddorna slutar bara för att de inte "dyker upp" igen? Begriper du hur jävla verklighetsfrånvänt det är att tänka så? Jag har så jävla svårt att ta dig på allvar - bara pga det uttalandet - så jag har lust att bunta ihop dig med alla andra idioter som inte går att diskutera med i den här tråden.
Du har svårt att ta många på allvar men det är ditt ego som förtränger sanningen så jag vill påminna dig att du här pga oss. Du lever i ett samhälle som bekämpar pedofiler varje dag så vem är det som är idioten med konstant huvudvärk? En likhet till ditt nickname.
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Nja, Dumpen har sagt att dom polisanmäler alla. Om dom defacto gör det har jag ingen aning om. Kunde dom väl slänga upp polisanmälningarna så råder det inga oklarheter. Fast om dom nu polisanmäler för DPs måste dom nog röja identiteten på fiskaren.
Finns ingen anledning till att inte göra det och alla anledningar som finns i världen till att göra det.
Gör polisen en FU så kan gäddan hinna städa men det hjälper oftast inte så mycket. Få kan ha missat att vi är ett ledande land i att spåra upp information.
Citera
2023-09-27, 07:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det är du som påstår något så..

Tja – du har uppenbarligen hoppat över inläggen då de publicerades och nu är du för lat att kolla. Det är dina val...
Citera
2023-09-27, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Det duger inte. Bevisbördan ligger på dig. Hittills så har du inte haft rätt om nånting. Nån gång träffar dumpenhatarna rätt. Typ saker som alla känner till. Jämförelsevis att Sara heter Sara. Lag och ordning, rättfärdigande, moral, mänskliga faktorer finns inte i systemet men det är därför samhället agerar åt er. Pedofiler á dumpenhatare kan inte förmå sig att bete sig som människor eller leva som människor så ni som argumenterar emot Dumpen får låta allt ha sin gång. Finns inget ni kan göra men samtidigt är ni införstådda i det. Ni har inget annat än diskussionsforum som Flashback och varandra så det kan vi väl få unna er. (Finns andra forum jag inte känner till men tippar på att det är som Darknet)

Jo.
Citera
2023-09-27, 10:52
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
1. Jag förstår att du är nyfiken, det får man lov att vara. Men du måste lita på din egen slutledningsförmåga, framför allt på första frågan. Att behöva svara på frågor med ett helt uppenbart svar tröttar ut mig.

Nja, det kan finnas vissa skillnader. I mitt synsätt är syftet dels att direkt eller indirekt att skydda barn och dels ge konsekvenser för vidriga handlingar. Jag är inte helt säker på att vi ser på frågan likadant där.

Citat:
2 och 3. Jag hade önskat att vuxna män slutar jaga efter barn. Metoderna för att få stopp på dessa individer ska i första hand bedrivas med så stor hänsyn och omtanke för deras anhöriga som är möjligt. Skademinimering betyder INTE att det är helt skadefritt för anhöriga, men jag anser att uthängningen aldrig ska publiceras med de värsta delarna av chattarna, eller några dickpics. Om samma gädda åkt fast vid flera tillfällen skulle åtminstone jag anse att han är ganska gränslös och DÅ kan jag tycka att man kan varna den direkta omgivningen med hans bild (ortsbefolkningen där han bor). Detta tycker jag dock inte borde vara steget.

Om vi övergår till en rak fråga: Vad krävs som minimum enligt ditt synsätt för att en gädda med anhöriga ska publiceras på Dumpen.se med namn och bild men med censurerad chatt?

Citat:
Och nu två saker som jag kanske kommer att ångra att jag skriver:
- Mina åsikter om Dumpen är ingen exakt vetenskap. Vad jag anser om Dumpen beror lite på min dagsform. Ibland läser jag ett argument från någon där jag tycker personen har en viktig poäng, och då kan min åsikt förändras - detta kan vara åt båda hållen. Det enda jag benhårt anser är att anhöriga ska skyddas i största möjliga mån det går.
- Är det en riktigt äcklig gädda som inte har några anhöriga ger jag fullkomligt fan i om han hängs ut med runkvideos, chattar och dickpics.

Så länge någon är villig att ärligt ta till sig alla omständigheter och därefter väga intressen mot varandra så får man tycka precis vad man vill. Jag upplever att du gör det.
Citera
2023-09-27, 11:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Och nu två saker som jag kanske kommer att ångra att jag skriver:
- Mina åsikter om Dumpen är ingen exakt vetenskap. Vad jag anser om Dumpen beror lite på min dagsform. Ibland läser jag ett argument från någon där jag tycker personen har en viktig poäng, och då kan min åsikt förändras - detta kan vara åt båda hållen. Det enda jag benhårt anser är att anhöriga ska skyddas i största möjliga mån det går.
- Är det en riktigt äcklig gädda som inte har några anhöriga ger jag fullkomligt fan i om han hängs ut med runkvideos, chattar och dickpics.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så länge någon är villig att ärligt ta till sig alla omständigheter och därefter väga intressen mot varandra så får man tycka precis vad man vill. Jag upplever att du gör det.

Kan vara på sin plats att tillägga: Jag indikerade innan att jag misstänkte viss oärlighet från din sida. Jag är nu snarare av åsikten att du tar till dig omständigheterna allt eftersom de presenteras och ger din ärliga åsikt, så som den känns för stunden. En ärlig approach som så klart kan medföra att det du skriver i viss mån kan förändras allteftersom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in