2023-09-26, 19:10
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Dumpen brukar ju skrika sig hesa om att dom är polisens förlängda arm och har ett nära samarbete. Frågan är varför dom inte redovisar vad dom skickar till polisen samt polisens respons. Rapportera brott där inget brottsoffer existerar är väl ett brott i sig. Falskanmälningar är nog föga populärt.

”Falsk angivelse

Den som anmäler en person för ett brott som kan leda till åtal, trots kunskap om att personen är oskyldig, kan dömas för falsk angivelse.”

Flera av gäddorna har gjort sig skyldig till sexuellt ofredande då dom skickat oönskade dickpicks vilket är ett brott även om det skickas till vuxna och det är främst det gäddorna blir anmälda för
Citera
2023-09-26, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
1. Nödvändigt för vilket syfte?
2. Vad är du vill få ut av uthängningen efter 3-4 tillfällen?
3. Vad är det som då helt plötsligt väger tyngre än pedofilens anhöriga? Det är det jag vill nå fram till.
1. Jag förstår att du är nyfiken, det får man lov att vara. Men du måste lita på din egen slutledningsförmåga, framför allt på första frågan. Att behöva svara på frågor med ett helt uppenbart svar tröttar ut mig.
2 och 3. Jag hade önskat att vuxna män slutar jaga efter barn. Metoderna för att få stopp på dessa individer ska i första hand bedrivas med så stor hänsyn och omtanke för deras anhöriga som är möjligt. Skademinimering betyder INTE att det är helt skadefritt för anhöriga, men jag anser att uthängningen aldrig ska publiceras med de värsta delarna av chattarna, eller några dickpics. Om samma gädda åkt fast vid flera tillfällen skulle åtminstone jag anse att han är ganska gränslös och DÅ kan jag tycka att man kan varna den direkta omgivningen med hans bild (ortsbefolkningen där han bor). Detta tycker jag dock inte borde vara steget.

Och nu två saker som jag kanske kommer att ångra att jag skriver:
- Mina åsikter om Dumpen är ingen exakt vetenskap. Vad jag anser om Dumpen beror lite på min dagsform. Ibland läser jag ett argument från någon där jag tycker personen har en viktig poäng, och då kan min åsikt förändras - detta kan vara åt båda hållen. Det enda jag benhårt anser är att anhöriga ska skyddas i största möjliga mån det går.
- Är det en riktigt äcklig gädda som inte har några anhöriga ger jag fullkomligt fan i om han hängs ut med runkvideos, chattar och dickpics.
Citera
2023-09-26, 20:11
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Flera av dem är dömda för att ha förgripit sig på barn tidigare så det du skriver är uppenbart fel.
Är förhållandevis få som de kunnat belägga förgripit sig på barn, de basunerar ut det på ett sätt att det verkar vara många. Jag har inget större problem med att de hängs ut, det är de som är i sin linda i sitt intresse, och som Dumpen lindar extra varv på, som jag är emot. Personer som inte kommit så långt i sitt intresse så att det fortfarande går att backa.
Citera
2023-09-26, 20:25
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Tycker det faller på sin egen orimlighet att inte en endaste uthängd försöker kolla upp sin ”dejt”. Alla mobilnummer är registrerade idag. Man kan se det från det fiktiva offrets perspektiv också. Vem vill pöka med en komplett främling som man inte har någon information om. Är ju upplagt för misshandel, våldtäkt eller i värsta fall strypmord. Ingen fjortis, är så korkad, enligt mig. Oj, jag är fjortis och oskuld. Tror jag skall bli av med den tillsammans med någon lönnfet medelålders man som bor i slummen.
Tror de har barn som ringer upp, eller nämner sitt nummer, men det skulle de aldrig erkänna för det vore olagligt utnyttjande. För vad tror du den maskerade texten är för något, finns inga kommentarer angående varför de maskerar.
Citera
2023-09-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Är förhållandevis få som de kunnat belägga förgripit sig på barn, de basunerar ut det på ett sätt att det verkar vara många. Jag har inget större problem med att de hängs ut, det är de som är i sin linda i sitt intresse, och som Dumpen lindar extra varv på, som jag är emot. Personer som inte kommit så långt i sitt intresse så att det fortfarande går att backa.
Så är det med brottsprovokation. Förövare som normalt aldrig tänkt utöva sina lustar dras fram med hjälp av osannolika scenarier.
Det blir ett nollsummespel, lite som att man tömmer dammsugarpåsen över golvet och sen städar upp efter sig och tycker att man varit för jävla duktig.
Citera
2023-09-26, 20:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Om det är en del av förundersökningen kan de göra det.

Jaså? Jag skulle vilja föreslå att uppmärksammade brottslingar är bra mycket mera kända än Dumpen-gäddor.
Ja om Dumpen väljer att sprida förundersökningen så får hela Sverige reda på det. Annars så blir det begränsat.
Citera
2023-09-26, 21:39
Medlem
Citat:
Dumpen brukar ju skrika sig hesa om att dom är polisens förlängda arm och har ett nära samarbete. Frågan är varför dom inte redovisar vad dom skickar till polisen samt polisens respons. Rapportera brott där inget brottsoffer existerar är väl ett brott i sig. Falskanmälningar är nog föga populärt.

”Falsk angivelse

Den som anmäler en person för ett brott som kan leda till åtal, trots kunskap om att personen är oskyldig, kan dömas för falsk angivelse.”
De rapportera självklart enbart begångna brott, som erbjudande om droger, skickad bp eller oönskade dickpics, vilket är det vanligaste.
Citera
2023-09-26, 21:44
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Märkligt att du hävdar att dom är incels som aldrig hade kunnat få till en träff ens med en vuxen kvinna/man samtidigt som dom har barn sedan tidigare och bevisligen har haft förhållanden som tillomed inkluderat barn

Hur får du ihop den ekvationen?
Har dom lyckats få till en träff innan så kan dom väll få det igen och det gäller även barn tyvärr

Jag skrev primärt. Svara gärna på kärnan av mitt inlägg i stället för att märka ord.
Citera
2023-09-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Märkligt att du hävdar att dom är incels som aldrig hade kunnat få till en träff ens med en vuxen kvinna/man samtidigt som dom har barn sedan tidigare och bevisligen har haft förhållanden som tillomed inkluderat barn

Ser du gäddorna som en homogen grupp snarare än individer? För vad jag läser in i ditt "dom" [sic] så har alla förhållanden och barn. Och någonstans så måste ju till och med du ha begripit att så inte är fallen med alla gäddor. Eller?
Citera
2023-09-26, 22:09
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Ser du gäddorna som en homogen grupp snarare än individer? För vad jag läser in i ditt "dom" [sic] så har alla förhållanden och barn. Och någonstans så måste ju till och med du ha begripit att så inte är fallen med alla gäddor. Eller?
Har majoriteten av gäddorna förhållanden och barn? Det låter riktigt allvarligt. Både från din sida och alla inblandade. Dels för att du saknar läsförståelse eller vill få gäddor att framstå som normala och för att pedofiler inte ska ha barn, men då får även du tacka Dumpen. Jag tror inte du hade njutit av att ha en pappa med den sjuka störningen.
Citera
2023-09-26, 22:11
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Självklart har Dumpen skadat fler barn än de har räddat.

Jag uppskattar det till kanske 2-3 gäddor som eventuellt hade fått till det med en fjortonåring. Då tänker jag tex på den unga idrottstränaren eller kyrkgäddan, som ser bra ut, inte är 60+ och kan föra sig.

Resten är primärt efterblivna incels som under inga omständigheter hade lyckats få till en sexträff på nätet, inte ens med en man/kvinna i vuxen ålder. De är helt enkelt frånstötande redan från första chattkontakten. De enda kontakter de har är dumpens fiskare som efter många försök ("vi har haft kontakt med dig med flera konton") lyckas få till en konfrontation.

Däremot har 100% av barnen till gäddorna fått sina barndomar förstörda av dumpens uthängningar. Ett trauma som kommer jaga dem resten av livet och ironiskt nog kan leda till självskadebeteende, exakt det som dumpen påstår sig motverka.

Som jag skrivit tidigare i tråden; samma effekt hade uppnåtts av att kontakta sambo/fru samt arbetsgivare (om personen jobbar med barn) utan uthängning.

Ska man hänga ut: Att publicera kukbilder och grova chattar är bara vulgärt och smaklöst. Videon under konfrontationen räcker gott. Detta hade varit ett bra sätt att skademinimera för gäddbarnen.

Nu kommer två kategorier av personer svara mig:

- Svagbegåvade som hävdar att jag "försvarar pedofiler".
- Normalbegåvade som är begåvade med abstrakt tänkande (en minoritet).
"Jorden är platt." Vilse i roten kanske. Hur kom du fram till att Dumpen har skadat fler barn och att barn mår bra av att ha föräldrar som är pedofiler?

Du mår inte bra och jag tycker inte det hör hemma här.
Citera
2023-09-26, 22:14
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Sen vet jag att det har varit snack om att de inte vil hänga ut någon under åldern 23. Vilket jag personligen tycker är väldigt märkligt. Med andra ord så borde det vara fritt fram för dem under denna åldern att ragga hej vilt på fjortisar. Det går inte att tolka på annat sätt.
Vem hörde du snacket ifrån? Ingen såklart men jag ger dig en chans. Svarar du inte så vet alla att du har fel. Som vanligt Relax.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in