2023-09-26, 14:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Sedan är du väldigt engagerad i Melinas barn. Vrf är du det? Säg mig, hur många barn har du själv?
Melinas barn? Jo visste att Solomon inte direkt har en relation till dem heller.
Men jag pratar ju om hans första barn med sitt ex som han misshandlade.

Citat:
Sluta far med osanning. Det är allvar nu.

Vill minnas att detta är ett av många inlägg (om Solomon) som kan härledas till dig:
Blir du inte trött på att konstant ljuga?
Exakt vilket inlägg kan härledas till mig? där informationen inte kommit från dig innan i tråden?
här är ett exempel

2023-09-21 kl 07:59 pratar DU om Solomon och våldtäkten
Citat:
Våldtäkt (såvida det inte handlar om ngn uppenbar överfallsvåldtäkt) bottnar nästan alltid i ngn form av falsk tillvitelse/falsk beskyllning & är ett brott som kan ge upp till 2 års fängelse samt utgör en besvärande omständighet rent juridiskt då allt endast brukar kretsa kring en beskyllning/uppfattning/påstående. Bara att vända blad & sluta älta det förflutna. Solomon är enligt mig fri från både skuld & misstanke.

2023-09-24 kl 12:02 är första gången jag pratar om Solomon och våldtäkten, och då är det som svar till dig eftersom du påstår att jag kallat honom för våldtäktsman, när jag inte ens nämn våldtäkten innan, för jag visste inte ens om den, förens du tog upp det
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag har aldrig kallat Solomon för våldtäktsman. Vad har han gjort som får dig att välja att kalla honom för våldtäktsman?

Citat:
Utifrån de symptom som presenteras i tråden så lider Melina av ngn slags kognitiv sjukdom som innebär känslomässig avtrubbning, apati, nedsatt initiativförmåga, nedsatt empatisk förmåga & en bristande sjukdomsinsikt. Det är vad det hela handlar om. Inte att hon skulle vara en dålig mamma. Tvärtom, hon är på god väg att bli en mycket bra mamma då hon (tsm med Solomon) väljer att kämpa.
de symptom som presenteras i tråden kommer ju från en väldigt opålitlig och tveksam källa (dig)
Av det man ser i deras videos är Melina den som har knytit an till barnen, hon är en bra mamma, och man kan verkligen se det. Den som skulle behöva knyta an till barnen är Solomon.
Senast redigerad av Dopy 2023-09-26 kl. 14:44.
Citera
2023-09-26, 16:46
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Alfredsson
Du vädjar efter empati och moral från personer som inte ens vet vad det betyder. Deras mål är just att påverka familjen negativt så mycket som möjligt. De tror att de kan uppnå med en ynklig F.B-tråd med 5 läsare..
Jag är rätt säker på att Solomon tycker det här är kul.... Om han ens bryr sig om att läsa, men jag kan tänka mig att han kikar in lite ibland och småskrattar lite för sig själv. Folk viger sitt liv till honom.

Så sant som det står skrivet.

De ser flisan i sin broders öga men är oförmögna att se bjälken i sitt eget.

Sorgliga typer som på ett typiskt autistiskt manér väljer att bokstavstolka allt man skriver santidigt som de oxå finner det roande att okynnesrapportera allt som inte passar deras egna agenda.

Citat:
Melinas barn? Jo visste att Solomon inte direkt har en relation till dem heller.
Men jag pratar ju om hans första barn med sitt ex som han misshandlade.

Blir du inte trött på att konstant ljuga?
Exakt vilket inlägg kan härledas till mig? där informationen inte kommit från dig innan i tråden?
här är ett exempel

2023-09-21 kl 07:59 pratar DU om Solomon och våldtäkten

2023-09-24 kl 12:02 är första gången jag pratar om Solomon och våldtäkten, och då är det som svar till dig eftersom du påstår att jag kallat honom för våldtäktsman, när jag inte ens nämn våldtäkten innan, för jag visste inte ens om den, förens du tog upp det

de symptom som presenteras i tråden kommer ju från en väldigt opålitlig och tveksam källa (dig)
Av det man ser i deras videos är Melina den som har knytit an till barnen, hon är en bra mamma, och man kan verkligen se det. Den som skulle behöva knyta an till barnen är Solomon.

Du förefaller aningen desperat, lilla dopy. Är det så?

Att Melina (...& Solomon) lider av trauma erkänner ju Melina själv. Nu senast i den senaste videon. Likaså nämns deras gemensamma läkningsprocess i form av en inre resa. Melina har heller aldrig gjort ngn hemlighet av att hon lider av ptsd/psykisk ohälsa/borderline pga av övergrepp, internering & missbruk.

Att man då oxå lider av en kognitiv sjukdom till följd av detta är mycket sannolikt & faktiskt ganska vanligt förekommande. Det vet alla med utbildning. Känslomässig avtrubbning, apati, nedsatt initiativförmåga, nedsatt empatisk förmåga & en bristande sjukdomsinsikt är de kriterier som kännetecknar Melina i större & mindre skala. Konsekvensen av detta är att man stöter bort nära familjemedlemmar (de som står en närmast) & det ÄR ett faktum.

Att du avfärdar detta som lögn bara för att du inte kan (eller vill) förstå att hjärnan fungerar annorlunda när man lider av psykisk ohälsa & kognitiv störning säger faktiskt en hel del om dig som person. Solomon är medveten om Melinas olika funktionsvariationer & det är därför han oxå agerar på ett sätt som kan upplevas som främmande för en simpel lekman som dig. Konstigare än så är det faktiskt inte.
Senast redigerad av Adonis. 2023-09-26 kl. 16:51.
Citera
2023-09-26, 20:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du förefaller aningen desperat, lilla dopy. Är det så?

Att Melina (...& Solomon) lider av trauma erkänner ju Melina själv. Nu senast i den senaste videon. Likaså nämns deras gemensamma läkningsprocess i form av en inre resa. Melina har heller aldrig gjort ngn hemlighet av att hon lider av ptsd/psykisk ohälsa/borderline pga av övergrepp, internering & missbruk.

Att man då oxå lider av en kognitiv sjukdom till följd av detta är mycket sannolikt & faktiskt ganska vanligt förekommande. Det vet alla med utbildning. Känslomässig avtrubbning, apati, nedsatt initiativförmåga, nedsatt empatisk förmåga & en bristande sjukdomsinsikt är de kriterier som kännetecknar Melina i större & mindre skala. Konsekvensen av detta är att man stöter bort nära familjemedlemmar (de som står en närmast) & det ÄR ett faktum.

Att du avfärdar detta som lögn bara för att du inte kan (eller vill) förstå att hjärnan fungerar annorlunda när man lider av psykisk ohälsa & kognitiv störning säger faktiskt en hel del om dig som person. Solomon är medveten om Melinas olika funktionsvariationer & det är därför han oxå agerar på ett sätt som kan upplevas som främmande för en simpel lekman som dig. Konstigare än så är det faktiskt inte.
Är det desperat att påpeka med bevis att du hade fel? eller vad menar du?

Varför ville du inte svara på denna frågan?

Jo, Melina har själv berättat om sin bakgrund, och sina problem. Men hon har inte pratat om att hon är känslomässigt avtrubbad emot sina barn, eller att hon har nedsatt empati för sina barn. Dem grejerna kommer enbart ifrån dig.
Och alla som kan se kan kolla på deras videos och se vem som egentligen har kontakt med barnen, och vem som skulle behöva jobba på kontakten med barnen.
Citera
2023-09-26, 22:09
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Är det desperat att påpeka med bevis att du hade fel? eller vad menar du?

Varför ville du inte svara på denna frågan?

Jo, Melina har själv berättat om sin bakgrund, och sina problem. Men hon har inte pratat om att hon är känslomässigt avtrubbad emot sina barn, eller att hon har nedsatt empati för sina barn. Dem grejerna kommer enbart ifrån dig.
Och alla som kan se kan kolla på deras videos och se vem som egentligen har kontakt med barnen, och vem som skulle behöva jobba på kontakten med barnen.

Here we go again... *suck*

Skillnaden mellan dig & mig är att jag aldrig har fel, för även om du inte direkt har kallat Solomon för våldtäktsman så är du ändå en indirekt del av själva problemet för att du mer än gärna vill förkovra dig i en händelse som är allt annat än relevant. En gammal anklagelse, som dessutom är avskriven ur ett juridiskt perspektiv, är enbart att betrakta som misskrediterande (alt falskt påstående) & bör snarare ses som integritetskänsliga (...& falska) uppgifter än som relevant diskussionsmaterial. Så lägg ner allt snack om den påstådda våldtäkten nu. Inte för Solomons skull utan för hans närståendes skull.

Problematiken som Melina lider av brukar gå hand i hand med kognitiva störningar/sjukdomar, mer regel än undantag faktiskt. Kan du ingenting? Melina har dessutom, enligt uppgift, haft svårt att knyta an till sina barn pga just detta. Solomon är väl bevandrad & insatt i hennes problematik & är därför den som är bäst lämpad att ledsaga henne under pågående läkningsprocess.

Dessa uppgifter kommer inte enbart från mig utan från en säker (...& för mig verifierad) källa med insyn (men som dessvärre vill förbli anonym). Sedan är det förstås upp till dig ifall du anser dessa uppgifter vara tillförlitliga eller inte.
Senast redigerad av Adonis. 2023-09-26 kl. 22:18.
Citera
2023-09-26, 22:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Here we go again... *suck*

Skillnaden mellan dig & mig är att jag aldrig har fel, för även om du inte direkt har kallat Solomon för våldtäktsman så är du ändå en indirekt del av själva problemet för att du mer än gärna vill förkovra dig i en händelse som är allt annat än relevant. En gammal anklagelse, som dessutom är avskriven ur ett juridiskt perspektiv, är enbart att betrakta som misskrediterande (alt falskt påstående) & bör snarare ses som integritetskänsliga (...& falska) uppgifter än som relevant diskussionsmaterial. Så lägg ner allt snack om den påstådda våldtäkten nu. Inte för Solomons skull utan för hans närståendes skull.

Problematiken som Melina lider av brukar gå hand i hand med kognitiva störningar/sjukdomar, mer regel än undantag faktiskt. Kan du ingenting? Melina har dessutom, enligt uppgift, haft svårt att knyta an till sina barn pga just detta. Solomon är väl bevandrad & insatt i hennes problematik & är därför den som är bäst lämpad att ledsaga henne under pågående läkningsprocess.

Dessa uppgifter kommer inte enbart från mig utan från en säker (...& för mig verifierad) källa med insyn (men som dessvärre vill förbli anonym). Sedan är det förstås upp till dig ifall du anser dessa uppgifter vara tillförlitliga eller inte.
Here we go again...
Vägrar svara på frågor, och bara svamlar om annat....

Melina har ju ledsagats av Solomon i denna läkningsprocess i många år nu, och varken Solomon eller Melina blir bättre. Om dem nu har så allvarliga problem som du påstår kanske dem borde söka professionell hjälp för att bli bättre?
Citera
2023-09-26, 23:08
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Du har kanske missat att tråden inte är en renodlad faktatråd där verifierat material är ett måste. Det är en "skvallertråd".

Mina källor behöver inte vara offentligt verifierade för att fylla sin funktion i tråden då det är upp till var & en att själv välja ifall de vill tro på det jag skriver eller inte. Konstigare än så är det faktiskt inte.

Du verkar ta ditt krig mot Solomons (...& därmed indirekt Melina) livsöden på ett alldeles för stort allvar. Det verkar ha blivit din livsuppgift att smutskasta en självuppoffrande man som gör allt för att sin familj ska ha det bra. Hur mår DU egentligen?

Vissa saker jag skriver kan kanske till en början upplevas som ngt kontroversiella men då vill jag upplysa damen om att all min information som jag väljer att dela faller inom det som är etiskt acceptabelt i en tråd som denna. För att kunna se helheten (beträffande Solomon & Melina) så måste dessvärre Moas diverse förehavanden (sexualiserad manipulation, psykiskt våld etc) på "skräckgården" nämnas likväl som den psykiska tortyr Solomons ex utsatte honom för.

Solomons påstådda våldtäkt (...& numera nedlagda & avskrivna ärende) faller dock inte inom detta etiska ramverk då allt för många i Solomons (...& Melinas) närhet (familj, vänner) kan drabbas negativt (ur ett socialt perspektiv).

Ifall du är här för att diskutera "verkligheten" (eller ragga på Moa & Melina) utifrån "offentligt verifierad fakta" i en "skvallertråd", då bör du nog ta & tänka om, bror. Likaså när det handlar om dina otaliga (...& verkningslösa) okynnesrapporteringar som endast skapar en infekterad stämning i "debatten".

Edit: Jag kan gå i god för att mitt material/info som jag väljer att tillföra i tråden faktiskt är verifierad fakta, även om denna typ av verifikation inte alltid kan definieras som offentlig men detta gör självklart inte informationen mindre sann. Ifall du väljer att tro eller inte tro på det material jag förmedlar är helt upp till dig, men jag undanber mig desperata smutskastningskampanjer & omotiverade okynnesrapporteringar...

Du kan väl åtminstone försöka att agera som en man av heder när du, av besatthet eller kärlek(?), valt att förfölja mig.

Till att börja med så är jag fortfarande ingen kvinna. Är det dina härskartekniker som är igång igen eller har du dragit en lina för mycket?

Sen är det du kör med inte skvaller. Skvaller betyder att man sprider rykten sinsemellan. Du hittar på saker och sprider desinformation på grund av någon form av egen agenda. Även fast saker är skvaller så brukar det finnas lite substans i det samt att man brukar kunna bekräfta källan. Och kom inte med att ni har något avtal eller något annat trams.

Det du gör skadar familjen mer än vad alla andra i den här tråden gör tillsammans, bara så du vet. Du förminskar dem båda totalt på olika sätt. Sen vore det bra för Solomon att en gång för alla ta ansvar för sina handlingar och sitt förflutna istället för att mörka vad som hänt.

Du, så länge du inte kan bevisa ett skit så står du fortfarande i schack matt. Hur går det med bilarna btw?
Citera
2023-09-27, 10:40
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Here we go again...
Vägrar svara på frågor, och bara svamlar om annat....

Melina har ju ledsagats av Solomon i denna läkningsprocess i många år nu, och varken Solomon eller Melina blir bättre. Om dem nu har så allvarliga problem som du påstår kanske dem borde söka professionell hjälp för att bli bättre?

Att inte lilla fröken då väljer att själv föregå med gott exempel. Vrf är du så besatt av andra människors barn? Du har visat ett onormalt stort intresse för både Solomon & Melinas barn. Hur många barn har du själv?

Eller förresten, det är kanske fel forumsdel för dig att svara på detta.

Vad beträffar "professionell hjälp" så visar forskning att människor som upplever emotionell stress genom trauma & kognitiv sjukdom (Melina) till stor del kan bli hjälpta av sk självreglering, vilket är att betrakta som en slags självhjälp/förverkling, tex att leva livet här & nu utan tillbakablickar (läs Eckhart Tolle). Ingen människa med kunskap skulle rekommendera "professionell hjälp" mitt i en pågående läkningsprocess.

Det är nödvändigt att både Solomon & Melina sänker kraven på sig själva när de aktiv bekämpar & genomlider sina respektive trauman. Man kan heller inte räkna med att de ska fungera som vanligt under denna period. Att söka stöd hos andra människor som vi litar på (typ sin partner) kan neutralisera symptomen. Solomon & Melina kan förlita sig på varandra i denna kamp & kommer med all säkerhet börja må bättre efter en period när de haft möjlighet att bearbeta sina känslor utan yttre ngativ påverkan.

Läkningsprocessen måste få ta sin tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Till att börja med så är jag fortfarande ingen kvinna. Är det dina härskartekniker som är igång igen eller har du dragit en lina för mycket?

Sen är det du kör med inte skvaller. Skvaller betyder att man sprider rykten sinsemellan. Du hittar på saker och sprider desinformation på grund av någon form av egen agenda. Även fast saker är skvaller så brukar det finnas lite substans i det samt att man brukar kunna bekräfta källan. Och kom inte med att ni har något avtal eller något annat trams.

Det du gör skadar familjen mer än vad alla andra i den här tråden gör tillsammans, bara så du vet. Du förminskar dem båda totalt på olika sätt. Sen vore det bra för Solomon att en gång för alla ta ansvar för sina handlingar och sitt förflutna istället för att mörka vad som hänt.

Du, så länge du inte kan bevisa ett skit så står du fortfarande i schack matt. Hur går det med bilarna btw?

Den verkliga definitionen på "skvaller" är prat & lösa rykten som går ut på att nedsätta eller förtala frånvarande personer. Därför har du rätt. Jag skvallrar inte. Jag förser tråden med sanning. Du skvallrar. Du förser tråden med förtal, som både är nedsättande & kränkande.

Att Solomon skulle "ta ansvar för sina handlingar & sitt förflutna istället för att mörka vad som hänt" är att helt gå emot pågående självreglering/läkningsprocess som handlar om att (iaf för tillfället) endast försöka leva här & nu. Det kan vara förenat med stora psykiska konsekvenser av negativ karaktär att helt plötsligt avsluta en pågående läkningsprocess. Tid är inte relevant. Det är de små framstegen som är relevanta.

Solomon & Melina gör framsteg. De tar ett steg i taget. Att behandla trauma kan pågå i allt från några veckor upp till månader & år. Ibland hela livet.
Senast redigerad av Adonis. 2023-09-27 kl. 10:48.
Citera
2023-09-27, 17:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Att inte lilla fröken då väljer att själv föregå med gott exempel. Vrf är du så besatt av andra människors barn? Du har visat ett onormalt stort intresse för både Solomon & Melinas barn. Hur många barn har du själv?

Eller förresten, det är kanske fel forumsdel för dig att svara på detta.

Vad beträffar "professionell hjälp" så visar forskning att människor som upplever emotionell stress genom trauma & kognitiv sjukdom (Melina) till stor del kan bli hjälpta av sk självreglering, vilket är att betrakta som en slags självhjälp/förverkling, tex att leva livet här & nu utan tillbakablickar (läs Eckhart Tolle). Ingen människa med kunskap skulle rekommendera "professionell hjälp" mitt i en pågående läkningsprocess.

Det är nödvändigt att både Solomon & Melina sänker kraven på sig själva när de aktiv bekämpar & genomlider sina respektive trauman. Man kan heller inte räkna med att de ska fungera som vanligt under denna period. Att söka stöd hos andra människor som vi litar på (typ sin partner) kan neutralisera symptomen. Solomon & Melina kan förlita sig på varandra i denna kamp & kommer med all säkerhet börja må bättre efter en period när de haft möjlighet att bearbeta sina känslor utan yttre ngativ påverkan.

Läkningsprocessen måste få ta sin tid.
Jag tänker inte ge ut privat information om mig själv, och jag har aldrig bett dig ge ut privat information om dig själv.
Jag har bara bett dig svara på frågor angående påståenden du gör som inte stämmer. Vilket du inte vill svara på?
Angående varför jag bryr mig om barn, alla borde bry sig om att barn ska växa upp under trygga och stabila förhållanden. När man börjar ignorera barn som ev far illa, då är man ute på en farligt väg.

Absolut att folk med problem kan ta sig ur problemen på egen hand. Men när Solomons metod inte funkar så kanske det är dags att prova något annat?
Och jo, om man har provat samma metod i flera år utan framgång, då skulle absolut en person med kunskap rekommenderade att man testade en annan metod. “Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat”

Dem har bearbetat och varit i denna läkningsprocess i ca 4 år nu, utan framsteg.
Citera
2023-09-27, 18:25
Medlem
Mikkkas avatar
Hörde på ryktesvägen att Adonis. hade outat Soloman som våldtäktsman, vilket otroligt cv denna arbetskygga dagdrömmare har. Men bra att informationen kom ut för allmän beskådan, en sådan grej kan rädda andra potentiella offer i framtiden. Tack Adonis.
Senast redigerad av Mikkka 2023-09-27 kl. 18:28.
Citera
2023-09-27, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Hörde på ryktesvägen att Adonis. hade outat Soloman som våldtäktsman, vilket otroligt cv denna arbetskygga dagdrömmare har. Men bra att informationen kom ut för allmän beskådan, en sådan grej kan rädda andra potentiella offer i framtiden. Tack Adonis.
Våldtäktsanklagelserna kommer från S.Y-Sophie, hon verkar vara olyckligt kär i Solomon. Visst kan olycklig kärlek få folk att göra konstiga saker men att kasta ur sig våldtäktsanklagelser är lite väl desperat beteende.
Att Andonis är lite godtrogen och inte tror att folk i tråden skulle gå så långt säger mer om folket här inne än honom.
Andonis (Galileo) har förutsett framtiden många gånger och fortsätter att göra det.
Citera
2023-09-27, 19:49
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Alfredsson
Våldtäktsanklagelserna kommer från S.Y-Sophie, hon verkar vara olyckligt kär i Solomon. Visst kan olycklig kärlek få folk att göra konstiga saker men att kasta ur sig våldtäktsanklagelser är lite väl desperat beteende.
Att Andonis är lite godtrogen och inte tror att folk i tråden skulle gå så långt säger mer om folket här inne än honom.
Andonis (Galileo) har förutsett framtiden många gånger och fortsätter att göra det.
Som när han lovade att det skulle komma fram en massa "sanningar" kring familjens flytt från Moas gård? Han lovade det många gångar och sa hela tiden "snart kommer ni få se." Detta var över ett år sedan och det har inte kommit fram någonting alls. Men som sagt så kanske han har en lite skev definition av vad "snart" betyder bara.
Citera
2023-09-27, 22:53
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Jag tror inte Solomon vill påverka sin familj och anhöriga negativt. Det är bara ni som tror att Solomon är så känslokall.
Solomon har absolut problem, och man kan diskutera hans beteende, agerande och val. Men jag tror inte han är en känslokall psykopat beredd att offra familj och anhöriga för views på youtube.
Men vill ni tro det om Solomon och sprida den bilden av Solomon får det stå för er.

Äntligen verkar du ha förstått vikten av ett klart sinne & objektivitet, dopy. Jag visste väl att även du är en man med heder när det väl gäller. Bra jobbat, bror.

Du har helt rätt. Solomon är inte en känslokall psykopat, han är en älskad fader & (ngt missförstådd) familjär stöttepelare. Solomon fattar kontroversiella & ibland ngt obekväma & tillsynes egoistiska beslut men endast då dessa beslut främjar familjen & pågående läkningsprocess.

Försök nu i fortsättningen hålla dig inom de etiska riktlinjer som faktiskt är förekommande så kommer allt bli bra, dopy. Keep up the good work!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in