Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Hur tror du Moa känner när du påstår att hon utsatt Solomon för övergrepp?
Hur tror du exet känner när du kallar henne psyksjuk?
Hoppas du är medveten om vilket helvete du skapar för oskyldiga människor med dina lögner.
Du saknar all heder och vet förmodligen inte vad ett etiskt förhållningssätt innebär.
...& detta blir bättre när du själv väljer att ta rollen som det odjur du säger dig vilja bekämpa? Allvarligt, tänk till lite för fan.
Du förstår, jag är väl bevandrad i både moral & etik som är knutna till dialog & debatt. Därför vill jag i vänlighetens namn bara påpeka (...& uppmärksamma dig om) att två fel gör inte ett rätt, dvs att en ond handling mot Solomon (ett påstående/lögn/rykte etc) inte är ett moraliskt lämpligt sätt att korrigera eller avbryta en ond antecedent, där jag (enligt dig felaktigt & utan grund) pekar ut Moa som hänsynslös förövare.
Du blundar för det faktum att du, med din ngt begränsade etiska förmåga, faktiskt exponerar (oskyldiga) anhöriga & vänner (till Solomon & Melina) via din spridning/diskussion av en påstådd händelse. Detta endast pga deras relation till den man du (godtyckligt) väljer att kalla för våldtäktsman, trots avsaknad av fällande dom.
Självklart att närmast anhöriga känt till påstådd händelse men aldrig har deras integritet (inför kollegor, övrig släkt, vänner osv) & övriga sociala nätverk (utanför familj) påverkats så mycket som den gör nu, när du valt att exponera & föra ett avskrivet ärende på tal, enbart i syftet att misskreditera.
Jag är djupt beskviken på dig.