2023-09-23, 17:51
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Videon man pratar om är följande - Länk

Inte lång tid efter den här videon misshandlade Solomon, Fredrik, Andreas, Poseidon (eller vad han vill bli kallad för dagen) barnens mamma.

Tycker det är konstigt att de blurrar Solomon ibland i videon, han har väl alltid velat vara en internetkändis?

Btw varför ska man mörka att han troligtvis även är en våldtäktsman? Tycker det är oetiskt att som Adonis. försöka styra debatten och medvetet tysta ner vissa saker. Släkten är med största sannolikhet redan medvetna om vad Solomon har gjort.
Citera
2023-09-23, 18:16
Bannlyst
Solomon, Fredrik, Andreas, Poseidon (eller vad han vill bli kallad för dagen) Har misshandlat tjejer.
Sitt ex. Hotat och fått även besöksförbud mot sina första barn och annat. En del droger har det varit med.

Vem var det han våldtog? Förnamn räcker, glömt hennes namn.
Vet bara att tjejen anmälde det lite sent, annars hade han åkt dit för sperma prov, DNA.
Pratade med henne via Skype länge sen. Vi har ingen kontakt sedan några år.
Citera
2023-09-23, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Mycket onödigt att ens nämna detta. Ärendet är avskrivet & saknar helt relevans i sammanhanget.

Hur tror du Melina känner sig nu när du inte längre endast målar upp Solomon som en kvinnomisshandlare offentligt utan oxå som en våldtäktsman? Hur tror du nära & kära (föräldrar, syskon, övrig släkt etc) känner sig?

Hoppas du är medveten om vilket helvete du skapar för de människor (oskyldiga men närstående) i Solomon & Melinas närhet. Du saknar all heder & vet förmodligen inte vad ett etiskt förhållningssätt innebär öht.

Utan minsta hänsyn för deras barn så går du på som en stenkross, med tron att du gör ngt bra, i syftet att totalt försöka krossa & splittra en familj som nätt & jämt håller sig över ytan i sin gemensamma läkningsprocess.

...& till vilken nytta?

Du borde skämmas. Fy fan vad lågt.

Du ska skämmas som försvarar en lat och hemsk person som Solomon, som misshandlat tjejer och ex, dömd även. Har besöksförbud mot barn, kronofogden, betalar inte underhåll för sina första barn ens. Riktigt sjuk galen snubbe.
Sysslat med droger. Bidragsfuskat, våldtagit, folkbokföringsbrott, och annat.
Citera
2023-09-23, 23:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Mycket onödigt att ens nämna detta. Ärendet är avskrivet & saknar helt relevans i sammanhanget.

Hur tror du Melina känner sig nu när du inte längre endast målar upp Solomon som en kvinnomisshandlare offentligt utan oxå som en våldtäktsman? Hur tror du nära & kära (föräldrar, syskon, övrig släkt etc) känner sig?

Hoppas du är medveten om vilket helvete du skapar för de människor (oskyldiga men närstående) i Solomon & Melinas närhet. Du saknar all heder & vet förmodligen inte vad ett etiskt förhållningssätt innebär öht.

Utan minsta hänsyn för deras barn så går du på som en stenkross, med tron att du gör ngt bra, i syftet att totalt försöka krossa & splittra en familj som nätt & jämt håller sig över ytan i sin gemensamma läkningsprocess.

...& till vilken nytta?

Du borde skämmas. Fy fan vad lågt.
Hur tror du Moa känner när du påstår att hon utsatt Solomon för övergrepp?
Hur tror du exet känner när du kallar henne psyksjuk?

Hoppas du är medveten om vilket helvete du skapar för oskyldiga människor med dina lögner.
Du saknar all heder och vet förmodligen inte vad ett etiskt förhållningssätt innebär.
Citera
2023-09-24, 00:12
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hur tror du Moa känner när du påstår att hon utsatt Solomon för övergrepp?
Hur tror du exet känner när du kallar henne psyksjuk?

Hoppas du är medveten om vilket helvete du skapar för oskyldiga människor med dina lögner.
Du saknar all heder och vet förmodligen inte vad ett etiskt förhållningssätt innebär.

...& detta blir bättre när du själv väljer att ta rollen som det odjur du säger dig vilja bekämpa? Allvarligt, tänk till lite för fan.

Du förstår, jag är väl bevandrad i både moral & etik som är knutna till dialog & debatt. Därför vill jag i vänlighetens namn bara påpeka (...& uppmärksamma dig om) att två fel gör inte ett rätt, dvs att en ond handling mot Solomon (ett påstående/lögn/rykte etc) inte är ett moraliskt lämpligt sätt att korrigera eller avbryta en ond antecedent, där jag (enligt dig felaktigt & utan grund) pekar ut Moa som hänsynslös förövare.

Du blundar för det faktum att du, med din ngt begränsade etiska förmåga, faktiskt exponerar (oskyldiga) anhöriga & vänner (till Solomon & Melina) via din spridning/diskussion av en påstådd händelse. Detta endast pga deras relation till den man du (godtyckligt) väljer att kalla för våldtäktsman, trots avsaknad av fällande dom.

Självklart att närmast anhöriga känt till påstådd händelse men aldrig har deras integritet (inför kollegor, övrig släkt, vänner osv) & övriga sociala nätverk (utanför familj) påverkats så mycket som den gör nu, när du valt att exponera & föra ett avskrivet ärende på tal, enbart i syftet att misskreditera.

Jag är djupt beskviken på dig.
Senast redigerad av Adonis. 2023-09-24 kl. 00:28.
Citera
2023-09-24, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
- Melina har tagit över Rekohyllan till 100%. Man hade åtminstone två personer som hjälpte till under tiden de va i Portugal.

Menar hon att hennes partner har dragit sig ur och hon driver onlinebutiken själv, eller att hon tagit över arbetet från de två personer som hjälpe till tidigare?
Jag tycker den hemsidan känns sjukt sketchy, hade aldrig beställt därifrån. Dom har inte ens ett telefonnummer till sin kundtjänst och copyright är från 2022. Organisationsnumret går till Hedvall & Söner Business AB, är det Fredriks familj eller blandar jag ihop namnen nu?
Citera
2023-09-24, 09:45
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonTe
Menar hon att hennes partner har dragit sig ur och hon driver onlinebutiken själv, eller att hon tagit över arbetet från de två personer som hjälpe till tidigare?
Jag tycker den hemsidan känns sjukt sketchy, hade aldrig beställt därifrån. Dom har inte ens ett telefonnummer till sin kundtjänst och copyright är från 2022. Organisationsnumret går till Hedvall & Söner Business AB, är det Fredriks familj eller blandar jag ihop namnen nu?

Ja det är Fredriks pappas företag.
Citera
2023-09-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Ja det är Fredriks pappas företag.

Varför skrev inte Melina över det på sig själv? Hon har väl inga problem med banken till skillnad från Fredrik. Tänk om dom gör slut, då förlorar hon all kontroll över sitt "egna" företag.
Citera
2023-09-24, 11:29
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Varför skrev inte Melina över det på sig själv? Hon har väl inga problem med banken till skillnad från Fredrik. Tänk om dom gör slut, då förlorar hon all kontroll över sitt "egna" företag.

Antar att det var lättare att dra igång Rekohyllan på ett redan etablerat AB, sen kan hon plocka ut lön ut bolaget. De har väl säkert lånat av företagets pengar till att köpa in produkter också då de själva inte verkar ha ett öre. Men utåt så heter det att det är Melinas företag.
Citera
2023-09-24, 12:02
Medlem
Dopys avatar
Citat:
...& detta blir bättre när du själv väljer att ta rollen som det odjur du säger dig vilja bekämpa? Allvarligt, tänk till lite för fan.

Du förstår, jag är väl bevandrad i både moral & etik som är knutna till dialog & debatt. Därför vill jag i vänlighetens namn bara påpeka (...& uppmärksamma dig om) att två fel gör inte ett rätt, dvs att en ond handling mot Solomon (ett påstående/lögn/rykte etc) inte är ett moraliskt lämpligt sätt att korrigera eller avbryta en ond antecedent, där jag (enligt dig felaktigt & utan grund) pekar ut Moa som hänsynslös förövare.

Du blundar för det faktum att du, med din ngt begränsade etiska förmåga, faktiskt exponerar (oskyldiga) anhöriga & vänner (till Solomon & Melina) via din spridning/diskussion av en påstådd händelse. Detta endast pga deras relation till den man du (godtyckligt) väljer att kalla för våldtäktsman, trots avsaknad av fällande dom.

Självklart att närmast anhöriga känt till påstådd händelse men aldrig har deras integritet (inför kollegor, övrig släkt, vänner osv) & övriga sociala nätverk (utanför familj) påverkats så mycket som den gör nu, när du valt att exponera & föra ett avskrivet ärende på tal, enbart i syftet att misskreditera.

Jag är djupt beskviken på dig.
Jag har inte kallat någon för odjur. Varför kallar du Solomon för odjur?

Så du säger alltså att du gjorde fel när du anklagade Moa för att ha utsatt Solomon för övergrepp och när du anklagade exet för att vara psyksjuk?

Varför forstätter du blunda för det faktum att du exponerar oskyldiga med dina lögner?

Jag har aldrig kallat Solomon för våldtäktsman. Vad har han gjort som får dig att välja att kalla honom för våldtäktsman?

Vilket avskrivet ärende har jag fört på tal?

Besviken räcker inte ens för att beskriva vad jag känner gällande dig.
Citera
2023-09-24, 12:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag kollade runt lite snabbt på hemsidan, och har faktiskt inget att klaga på. Tycker hemsidan är fin och känns seriös.
Som ensam person i ett företag har man sällan telefon kundtjänst, utan normalt är mejlkontakt som första kontakt.
Citera
2023-09-24, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag kollade runt lite snabbt på hemsidan, och har faktiskt inget att klaga på. Tycker hemsidan är fin och känns seriös.
Som ensam person i ett företag har man sällan telefon kundtjänst, utan normalt är mejlkontakt som första kontakt.

Utseendet på hemsidan är ju lätt att fixa, dom verkar ha anlitat en konsult för att göra den delen, säkert lånat Fredriks pappas kontakter och pengar för att lösa det.
Det står att både deras lager och kundtjänst ligger i Uddevalla, så då kan det inte vara Melina som står för den delen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in