Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ser att du påstår nåt om mig, hade annars tänkt lägga ner diskussionen då jag anser dig för verklighetsfrånvänd ang film och pins. Ids med andra ord inte lägga mer krut på ämnet.
Enbart att dra upp AFV visar vart du ligger när Jokerns psykopatiska karaktär diskuterats.
Kan man roas av att någon
i verkligheten kommer till olycka och skadas kan man säkert roas av mördarclowner
på film.
Lika lite som jag tror att de som roas av AFV är sadister, tror jag att de som gillar Jokern/Clownen eller har morbid humor är potentiella mördare.
Jag gör dock skillnad på verklighet och film trots att du anser det vara ett lågvattenmärke.
Med tanke på att du själv skrivit om den mediala uppmärksamheten runt Ledger och Esmeralda-Felicias inlägg om utmärkelser och uppföljare förefaller väldigt många vara fascinerade av filmen och rollfiguren.
Som jag ser det är det ytterst osannolikt att temat speglar flertalets inre.
Skulle M då vara det lysande undantaget som vill framställa sig själv som ond, hatisk och mordisk?
Skulle ALLA ANDRA som lägger upp samma bilder och samma citat ha en annan motivering?
Visserligen är M ingen dussinvara, men att hennes motivering att posta dessa citat och bilder skulle skilja sig så totalt från alla andras betvivlar jag starkt, oavsett hur många sammanhang du ser.
Jag kan inte se annat än att det är din tolkning med facit i hand.
Citat:
Du nämnde att du gillade bland annat Salvador Dali och Halmstadsgruppen och undrade om jag via detta tillskrev dig en psykopatisk ådra.
Jag brydde mig inte att svara då det är rätt så mycket ut i det blå.
Nu har ditt konstintresse blivit ett bejakande av "fan och hans moster".
"Anser även du att".
Du försöker tillskriva mig - via en annan person - nåt som jag öht inte pekat på.
Du skapar drama eller gör dig till nåt sorts offer - på nåt som inte ens finns från mitt håll.
Mitt minne är det inte mycket bevänt med, men av någon underlig anledning minns jag dina kommentar.
"Alla som gillar Jokern bejakar sin psykopatiska sida precis på samma sätt som de som gillar psykodelisk konst."
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
"Samtidigt är det väl känt att förvrängda bilder attraherar ett förvrängt psyke eller förvrängd självbild."
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citat:
Men för all del.
Här har du svaret du tydligen suktar så hett efter:
Den enkla anledningen att din jämförelse helt ignorerades av mig är att Majas val av pins med bilder inte är i närheten av ismen som kallas surrealism.
Det ligger väl I betraktarens ögon?
Bisarrt är den gemensamma nämnaren.
"Alla som gillar Jokern bejakar sin psykopatiska sida precis på samma sätt som de som gillar psykodelisk konst."
Tydligen ser du ytterligare en gemensam nämnare.
Citat:
I din iver att släta över blir du inte bara långsökt, du blir tydligen även falsk.
Jaha. Ytterligare två egenskap till den tredje rutan i Johari fönster.
Citat:
Notera noggrant att Maja som psykopat inte diskuterasts öht. Inte ens en psykopatisk ådra.
Hon kan dock ha känt/gjort ett igenkännande där hon tycker psychopath är coolt.
Att dessa pins motsvarat nåt hon vill ge uttryck för annars hade hon inte valt dem.
Hur var det nu?
Citat:
Faktum är att hon har varit både lika gränslös och empatilös som de pins hon gillar.
En riktig Queen bitch på fyllan och som nykter en mjuk medlöpare vid allvarlig kriminalitet och hittills dömd för mord.
Hon får uppenbart en kaxig attityd på fyllan och har allierat sig med Johanna mot en av de som skulle brinna upp.
Dvs deras fd gemensamma väninna.
Hon har tidigare varit kaxig och letat upp Tove - utan J:s direktiv - för att stå upp för Johanna.
Hon ville konfrontera Tove.
Dvs deras fd gemensamma väninna.
Att leta efter Tove på Nöjet satt nog inte så hårt inne.
Hon softade och såg på film några timmar innan Tove skulle brinna upp. Tittade på tändvätskan och gick hem.
Undrade dagen efter hur det gick?
Men hon kanske bara såg på Madicken eller dyl, i klass med val ur kriminalvårdens begränsade utbud.
Fd väninnor, fd ex eller fd sex (förslagsvis) åker ner i mördarhinken och Maja tar ändå Johanna i försvar.
Majas pins hänger inte fritt i luften. Men du kan ha rätt - de återspeglar nog eg inte hennes person:
Hon är värre.
En lättsam, småraljant mix av fakta och fiction som avslut på ett motvilligt inlägg och som knorr den patenterade sanningen.