2023-09-25, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adnvic
Hej alla, ja som rubriken lyder så berättade min flickvän i början av månaden att något kändes inte rätt i relationen och hon visste inte exakt vad, hon sa att hon ville jobba på sig själv och att hon även mått dåligt. Jag blev förstås ledsen och föreslog en mängd lösningar och andra saker som skulle kunna hjälpa situationen men hon kände att det var rätt beslut att göra slut.

Jag åker då hem förkrossad, senare den kvällen ringer hon upp mig igen och gråter och berättar hur hon ångrat sig. Jag åker då tillbaka till henne och vi spenderar natten ihop. Dagen efter känns allt skumt enligt mig, men vi kommer tillslut överens om att jag ska ge henne lite mer space framöver. Det går en vecka och när vi träffas igen så har hon ännu en gång bestämt sig för att göra slut. Denna gång blir jag jävligt ledsen och besviken men vad kan man göra liksom. Jag berättar för henne att jag gör allt för henne och att jag älskar henne, hon säger att hon älskar mig som person då, jättekul. Åker hem den kvällen förtvivlad och efter detta har vi knappt snackat. Det har nu gått 4 veckor sedan hon först sa hur hon kände och jag fattar fortfarande inte riktigt varför jag blivit lämnad, hon berättar bara att hon inte riktigt vet och att det är något i relationen som inte klickar. Vill skriva till henne varje dag men hindrar mig själv, jag antar att jag får låta henne gå vidare, hon som jag älskade mest.

Allt kom så jävla plötsligt och har inte märkt av detta innan, vad fan har hänt med henne?

Hon har en ny!
Citera
2023-09-25, 16:52
Medlem
5 år och du får inte ett mer värdigt avslut än så? Du förtjänar bättre. Klart det känns skit nu men det kommer bli bättre. En dag i taget.
Citera
2023-09-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Kvinnor gillar känslostormar och känna fjärilar i magen. De vill bli överraskade och osäkra och oroliga för om de ska förlora dig men efter fem år med dig har allt blivit så förutsägbart och tråkigt.
Hon vet exakt var hon har dig och du imponerar inte på henne längre, hon känner att hon är värd mer än dig och vill inte fortsätta förlora mer tid med dig, då det leder ingenstans.
Den här situationen måste gjort henne deprimerad, hon vill bli fri och varje ytterligare dag med dig kväver henne.
Hon känner säkert en viss lojalitet mot dig och skuld men hon orkar inte mer.

Du har missat alla de signaler sista året som visade att hon trivs inte i förhållandet med dig,
du borde agerat då, nu är det nog försent.

Det kan också vara så att blivit förälskad i nån annan, men det tyder också på att hon var redo för det,

Kanske kan du få henne tillbaka om killen hon träffar gör kaos med henne och då kanske hon längtar tillbaka till det tråkiga livet med dig.

Kan även tillägga att vi blev tillsammans när vi var 17 och nu är vi 21, så vi är ju väldigt unga liksom. Detta året har jag också haft mycket besvär med magen och varit in och ut på sjukhus en del, känns som att hon left me att my lowest så att säga. Jag har ändå varit den som alltid ringt henne osv den senaste tiden. Så jag visade aldrig mindre uppmärksamhet till henne heller. Jag kräver inte så mycket och hon har aldrig påpekat eller visat missnöje om relationen tidigare snarare verkat väldigt glad i förhållandet. Jag antar att hon är uttråkad isåfall...
Senast redigerad av adnvic 2023-09-25 kl. 17:02.
Citera
2023-09-25, 17:05
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Hej alla, ja som rubriken lyder så berättade min flickvän i början av månaden att något kändes inte rätt i relationen och hon visste inte exakt vad, hon sa att hon ville jobba på sig själv och att hon även mått dåligt. Jag blev förstås ledsen och föreslog en mängd lösningar och andra saker som skulle kunna hjälpa situationen men hon kände att det var rätt beslut att göra slut.

Jag åker då hem förkrossad, senare den kvällen ringer hon upp mig igen och gråter och berättar hur hon ångrat sig. Jag åker då tillbaka till henne och vi spenderar natten ihop. Dagen efter känns allt skumt enligt mig, men vi kommer tillslut överens om att jag ska ge henne lite mer space framöver. Det går en vecka och när vi träffas igen så har hon ännu en gång bestämt sig för att göra slut. Denna gång blir jag jävligt ledsen och besviken men vad kan man göra liksom. Jag berättar för henne att jag gör allt för henne och att jag älskar henne, hon säger att hon älskar mig som person då, jättekul. Åker hem den kvällen förtvivlad och efter detta har vi knappt snackat. Det har nu gått 4 veckor sedan hon först sa hur hon kände och jag fattar fortfarande inte riktigt varför jag blivit lämnad, hon berättar bara att hon inte riktigt vet och att det är något i relationen som inte klickar. Vill skriva till henne varje dag men hindrar mig själv, jag antar att jag får låta henne gå vidare, hon som jag älskade mest.

Allt kom så jävla plötsligt och har inte märkt av detta innan, vad fan har hänt med henne?
Naturligtvis har hon träffat någon annan, som hon inte riktigt vet hur det går med ännu. Akta dig för att vara trösten vid sidan om
Citera
2023-09-25, 17:05
Medlem
tilsammansnus avatar
TS du var för mycket till lags för henne, känslor i all ära men tjejer blir uttråkade ifall de känner relationen inte ger nåt "tuggmotstånd" . Var inte tillgänglig precis varje gång hon vill prata, bjud inte på din tid, dina pengar, din möda, berätta inte precis allt om dig själv utan låt henne tänka osv. Sånt håller mystiken i liv , det är den klassiska bad boy man skall imitera.

Nån sa att tjejer fungerar omvänt, tja ligger nåt i det. Stryker mannen i förhållandet tjejen medhårs hela tiden , är han förutsebar, bjuder inte på överraskningar osv. känner hon att "nåt inte är rätt" som hon sa. Hon börjar undra ifall nån annan kille hon sett skulle fungera bättre.

Som det är nu, ring/skriv absolut inte henne utan låt henne utveckla en längtan, förhoppningsvist har hon inte gjort slag i sina fantasier att vandra vidare till nån annan. Ringer hon så säg kallt att du är upptagen (frågar hon med vad, säger du att du inte kan säga) och ni kan prata senare. Låt henne undra saker som att du är mer framgångsrik i livet nu när hon är borta, att du kanske träffat en ny tjej.

Vill hon ge det en annan chans så får hon jobba för belöningen, det är DU som är belöningen. Brutalt som det låter måste du se henne som ett objekt du bestämmer över, var ledande, visa självsäkerhet.
Citera
2023-09-25, 17:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Det har inte hänt plötsligt, det är nåt med dig som inte attraherar.
Du har dock rätt till ett avslut.
Man kan inte utvecklas om man inte får veta vad som är mindre bra i ens personlighet.
Citera
2023-09-25, 17:08
Medlem
Citat:
Hon har själv sagt att hon har svårt att förstå sig själv ibland, men vafan liksom. Vi har varit tillsammans i 5 år och något måste ju hänt om hon helt plöstligt valt att lämna. Kan notera att hon varit deprimerad förut och har även ADHD.
Alla tjejer har det.
Citera
2023-09-25, 17:24
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Hon sa även för bara några månader sedan hur hon längtade till att flytta ihop och även skaffa barn med mig, så är typ i chock.

Lyssna inte så mycket på vad andra människor säger utan se till vad de gör i praktiken. Det är många bevingade ord ifrån människor som snarare är ett känslouttryck i just den stunden snarare än något konkret.
Citera
2023-09-25, 17:29
Medlem
Hon har garanterat träffat en ny. Vad du än gör, ta inte tillbaka henne! Köp ett gymkort, käka bra, skippa alkohol, sov bra och se hur resten löser sig själv. Hon kommer tids nog inse att gräset inte är grönare och kommer krypandes tillbaka och då har du redan en hetare brud.
Citera
2023-09-25, 17:33
Medlem
Hur gammal är du ts? Det är relevant kring alla frågor om förhållanden. Är du under 35, skit i det.
Det skulle ändå inte hålla.
Citera
2023-09-25, 17:57
Medlem
Citat:
Kan även tillägga att vi blev tillsammans när vi var 17 och nu är vi 21, så vi är ju väldigt unga liksom.

Ursäkta om jag är lite okänslig men jag skulle vilja gå in på den ekonomiska biten. Hon låter väldigt hård och beräknande.

Hur har ni levt dom här senaste åren? Det är inte så att hon pluggat och du jobbat och lagt mer pengar på ert gemensamma, stått för bil, boende etc?

Är hon precis klar med sin utbildning kan hon hela tiden sett dig som en trygghet och planerat hela tiden inför denna dag.
Citera
2023-09-25, 18:11
Medlem
Carrocks avatar
Citat:

Hon har varit otrogen, men är för feg för att stå för det. Jag lovar att det är så.

Lyssna på mig kompis, du måste kontakta henne och kräva en bättre förklaring än det där hon kommer dragandes med.

Du har faktiskt tillbringat 5 år av ditt liv med henne, då är du fan värd en bättre och mer sann förklaring än det dära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in