2023-09-24, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
jag ska titta på det jag ser det inte som en så enorm brådska för jag ser inte att en brand händer det närmsta året men självklart kan jag ha fel.
Man vet aldrig. Jag har något elfel i min bostad men den börjar ändå inte brinna. Måste klaga.. det innebär inte att man inte behöver ha en försäkring.
Citera
2023-09-24, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Man vet aldrig. Jag har något elfel i min bostad men den börjar ändå inte brinna. Måste klaga.. det innebär inte att man inte behöver ha en försäkring.

ja du har rätt så jag kommer nog titta på det billigaste och gofido gav en kostnad på 73 absolut simplaste försäkringen inte ens drulle som jag ändå inte behöver
Citera
2023-09-24, 02:34
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Han fick väl inte avbryta försäkringen?

Bättre att han pratar med dem istället för oss.
De sade det, men sen visade det sig ju att det faktiskt gick. Se TS.
Citera
2023-09-24, 03:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
De sade det, men sen visade det sig ju att det faktiskt gick. Se TS.

jag gjorde tråden i syfte att diskutera att man inte får problem om man helt enkelt struntar i att betala hemförsäkring vilket är unikt i jämförelse med allt annat, så jag ville informera om detta för alla kanske inte vet detta.
Citera
2023-09-24, 03:57
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
j
vad är meningen med bindningstid om det inte finns några som helst konsekvenser av att bara gå ur vad får dessa företag ut av att inte snällt släppa dig?

Det är främst för att du som kund skall vara garanterad den service och det pris som du bilvit lovad av försäkringsbolaget under denna tiden.
Citera
2023-09-25, 02:52
Bannlyst
tappade min telefon från 2017 i golvet nu skärmen sprack jag antar att försäkring aldrig skulle täcka det eftersom den är från 2017, så varje gång jag faktiskt behöver det så får jag det inte.
Citera
2023-09-25, 04:11
Medlem
Citat:
tappade min telefon från 2017 i golvet nu skärmen sprack jag antar att försäkring aldrig skulle täcka det eftersom den är från 2017, så varje gång jag faktiskt behöver det så får jag det inte.
Du får den säkert som försäkringsfall, men värdesnedskrivning och självrisk resulterar säkert i att ingen ersättning utgår.

Gränser om vad som skall ingå och hur värdering skall göras måste givetvis finnas, annars blir det istället orimligt höga premier.
Citera
2023-09-25, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Du får den säkert som försäkringsfall, men värdesnedskrivning och självrisk resulterar säkert i att ingen ersättning utgår.

Gränser om vad som skall ingå och hur värdering skall göras måste givetvis finnas, annars blir det istället orimligt höga premier.

det är det jag menar jag får väl inte mer än självrisken så det är onödigt att ens försöka telefonen köptes slutet av 2018 så den är exakt 5 år gammal jag betalade 5000 för den ny och det kostar 2000 kr att byta skärmen
Citera
2023-09-25, 08:24
Medlem
Citat:
det är det jag menar jag får väl inte mer än självrisken så det är onödigt att ens försöka telefonen köptes slutet av 2018 så den är exakt 5 år gammal jag betalade 5000 för den ny och det kostar 2000 kr att byta skärmen
Blir nog inte mycket kvar! Men så måste det vara, skulle allt ersättas blir det i nivåer på premierna som vi nog inte önskar. Det väsentliga är att vad som ersätts och hur framgår tydligt.
Citera
2023-09-25, 16:35
Bannlyst
vill tacka alla förslag jag har nu antecknat gofido det kostar 74 kr i månaden och drulle ingår inte så det är bara det viktiga.
Citera
2023-09-25, 17:44
Medlem
Citat:
vill tacka alla förslag jag har nu antecknat gofido det kostar 74 kr i månaden och drulle ingår inte så det är bara det viktiga.

Ser ut att vara en rimlig basnivå med det nödvändigaste.

Värt att nämna är att rättsskydd inte ingår utan är tillval. Men det kan man kanske klara sig utan.
Citera
2023-09-25, 20:42
Medlem
Då får du ju pengar över och kan köpa ett nytt tangentbord.

Citat:
jag har haft ica försäkring och när jag väl hade ett ärende där mina glasögon skadades av en grov repa som syntes vid användning så vägrades jag ersättning för att jag inte kunde bevisa exakt tidpunkten glasögonen skadades jag visste inte ens att det var en repa jag trodde det var fel på glaset så hur skulle jag då veta när repan kom till, så jag sa att jag ville avsluta och fick då veta att jag är bunden ett år dom vägrade släppa mig oavsett hur jag kände, efter det fick jag veta att om jag inte betalar försäkringen så kommer jag faktureras för hela året, men om jag inte betalar detta så händer absolut ingenting den enda konsekvensen är att jag inte kan teckna ica försäkring igen, att inte betala sin försäkring ger inga påminnelse avgifter inga inkasso krav absolut ingenting förutom att man inte kan teckna med företaget man ville komma ut ur.

vad är meningen med bindningstid om det inte finns några som helst konsekvenser av att bara gå ur vad får dessa företag ut av att inte snällt släppa dig?

jag har alltid sett hemförsäkring som en ren scam där man betalar för tom luft om "något" händer och och ändå får man då bråka för att ens få sin ersättning, jag tror nu att jag kommer gå utan hemförsäkring helt, jag har inte haft ett riktigt försäkrings ärende på över 10 år och då bodde jag fortfarande hos min pappa där det gällde en telefon som tappats i marken, man behöver ha riktigt stor otur för att alla tusentals kronor man betalat ut i försäkring faktiskt ska ha någon betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in