jag har haft ica försäkring och när jag väl hade ett ärende där mina glasögon skadades av en grov repa som syntes vid användning så vägrades jag ersättning för att jag inte kunde bevisa exakt tidpunkten glasögonen skadades jag visste inte ens att det var en repa jag trodde det var fel på glaset så hur skulle jag då veta när repan kom till, så jag sa att jag ville avsluta och fick då veta att jag är bunden ett år dom vägrade släppa mig oavsett hur jag kände, efter det fick jag veta att om jag inte betalar försäkringen så kommer jag faktureras för hela året, men om jag inte betalar detta så händer absolut ingenting den enda konsekvensen är att jag inte kan teckna ica försäkring igen, att inte betala sin försäkring ger inga påminnelse avgifter inga inkasso krav absolut ingenting förutom att man inte kan teckna med företaget man ville komma ut ur.
vad är meningen med bindningstid om det inte finns några som helst konsekvenser av att bara gå ur vad får dessa företag ut av att inte snällt släppa dig?
jag har alltid sett hemförsäkring som en ren scam där man betalar för tom luft om "något" händer och och ändå får man då bråka för att ens få sin ersättning, jag tror nu att jag kommer gå utan hemförsäkring helt, jag har inte haft ett riktigt försäkrings ärende på över 10 år och då bodde jag fortfarande hos min pappa där det gällde en telefon som tappats i marken, man behöver ha riktigt stor otur för att alla tusentals kronor man betalat ut i försäkring faktiskt ska ha någon betydelse.
vad är meningen med bindningstid om det inte finns några som helst konsekvenser av att bara gå ur vad får dessa företag ut av att inte snällt släppa dig?
jag har alltid sett hemförsäkring som en ren scam där man betalar för tom luft om "något" händer och och ändå får man då bråka för att ens få sin ersättning, jag tror nu att jag kommer gå utan hemförsäkring helt, jag har inte haft ett riktigt försäkrings ärende på över 10 år och då bodde jag fortfarande hos min pappa där det gällde en telefon som tappats i marken, man behöver ha riktigt stor otur för att alla tusentals kronor man betalat ut i försäkring faktiskt ska ha någon betydelse.