2023-09-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
Att en kvinna skulle ha rätt till 50 % av mannens egendom vid en skilsmässa är en orättvist lag mot män (en mänsklig lag som inte ens är rättvis)
Äktenskapsbalken är könsneutral, och vill man inte dela tillgångarna vid en skilsmässa bör man skriva äktenskapsförord.
Citera
2023-09-25, 14:29
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
man kan inte få nått som man redan hade
Du ger övriga män dåligt rykte. Nu visar du även att män är dåliga på läsförståelse. Men det visste vi redan tidigare.
Citera
2023-09-25, 14:34
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Faktiskt har jag inte ens kollad på videon (sorry). Har som princip att jag inte klicka på några länkar som man hänvisar till från flashback

Och diskussioner handlar inte enbart om denna video specifikt. Vi kan väl alla vara enig att mycket på Youtube, tiktok, instagram etc är på låtsas. Du har missat hela poängen tyvärr.

Och ofta är tjejer och killar inte så uppenbara med deras manipulering och utnyttjandet av varandra. Men tro mig det är en realitet all over the world. Att du inte ens kan se det eller erkänna detta är skrämmande.

Vi har ett behov för varandra. Kvinnor och män har ett behov av varandra och det är en självklarhet. Vi är skapat för varandra.

Men att ta varandras rättigheter utan rätt är golddigger style.

Att man give rättigheter till varandra är inte utnyttjande. Det är en del av poängen att vara i ett förhållande . Ett förhållande har skyldigheter och rättigheter.

Det som är "skrämmande" med mig är att kvinnor inte är någon homogen grupp och att de kvinnor som jag väljer att umgås med är högutbildade där de inte helt sällan tjänar mer än sina killar. De håller helt enkelt inte på sådär, då vi snackar om kvinnor som mer än väl kan försörja sig själva.

Men visst, väljer man att umgås med low-life WT brudar som är jämt luspanka med psykisk ohälsa, så kanske man råkar ut för något liknande som i videon.

Sedan är det kanske så att jag har något att komma med. Jag är påläst, berest och tydligen värd att umgås med. Pengar skyltar jag inte med och gör inget nummer av hur mycket/lite jag tjänar. Därför är det inte attraktivt att golddigga på mig.
Gör man däremot ett stort nummer av pengar man har/tjänar och inte är något mer än pengarna man har, så drar man säkert till dig diverse golddigges. Är det golddiggers och horor du letar efter så är det sådana du kommer att se i varje gatuhörn.
Citera
2023-09-25, 15:01
Avslutad
Kom igen nu, man blir inte en bättre människa av att vara högutbildad. Det säger inte så mycket om en människa. Visdom får man inte i högskolan.

Man kan vara hur påläst som helst , om man inte kan applicera det i verkliga livet , då är det som en åsna som bär på böcker utan att kunna göra nytta av dom.

Girighet finns i alla samhällsklasser.

Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Det som är "skrämmande" med mig är att kvinnor inte är någon homogen grupp och att de kvinnor som jag väljer att umgås med är högutbildade där de inte helt sällan tjänar mer än sina killar. De håller helt enkelt inte på sådär, då vi snackar om kvinnor som mer än väl kan försörja sig själva.

Men visst, väljer man att umgås med low-life WT brudar som är jämt luspanka med psykisk ohälsa, så kanske man råkar ut för något liknande som i videon.

Sedan är det kanske så att jag har något att komma med. Jag är påläst, berest och tydligen värd att umgås med. Pengar skyltar jag inte med och gör inget nummer av hur mycket/lite jag tjänar. Därför är det inte attraktivt att golddigga på mig.
Gör man däremot ett stort nummer av pengar man har/tjänar och inte är något mer än pengarna man har, så drar man säkert till dig diverse golddigges. Är det golddiggers och horor du letar efter så är det sådana du kommer att se i varje gatuhörn.
Citera
2023-09-25, 15:30
Medlem
Förstå dom som kriminella kvinnor.

Golddiggers är kvinnor som har gett upp på att hitta romantik och kärlek hos en man och nu enbart är ute efter att manipulera och utnyttja en man som har ekonomiska muskler. Dom erbjuder sitt utseende och sex i utbyte men inte mycket mer och drar när det stormar eller när hon känner för det efter ni har gift er så hon kan konfiskera hälften av mannens resurser. För att sedan gå vidare till nästa man nu lite rikare.
Citera
2023-09-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Du ger övriga män dåligt rykte. Nu visar du även att män är dåliga på läsförståelse. Men det visste vi redan tidigare.

Du har bara några månader gammalt nick och har so far bara producerat skräpinlägg.
Får en känsla att du är ärrad veteran som blivit utkastad / bannad.
Citera
2023-09-25, 16:38
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Du har bara några månader gammalt nick och har so far bara producerat skräpinlägg.
Får en känsla att du är ärrad veteran som blivit utkastad / bannad.
Ja, så måste det vara.
Citera
2023-09-25, 17:30
Bannlyst
Citat:
Kom igen nu, man blir inte en bättre människa av att vara högutbildad. Det säger inte så mycket om en människa. Visdom får man inte i högskolan.

Man kan vara hur påläst som helst , om man inte kan applicera det i verkliga livet , då är det som en åsna som bär på böcker utan att kunna göra nytta av dom.

Girighet finns i alla samhällsklasser.
Att ha en högre utbildning säger ganska mycket om klientelet. Det är så han menar.
Citera
2023-09-25, 19:13
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Just detta att samma människor hatar gold diggers är något som jag inte förstår mig på .

Många människor som är rika eller kändisar , är också dom som är som mest misstänksam mot andra människor? Varför det ? Är det för att dom kan bättre förstår människor och hur giriga människor faktiskt är efter pengar och berömmelse?

Hur falska människor faktiskt blir när någon har status i form av pengar och berömmelse? Eller är det för att dom själva är manipulativa och giriga?

De som hatar golddiggers är väl i första hand fattiglappar?
Citera
2023-09-25, 20:30
Medlem
Det finns grader i helvetet. Kvinnor bryr sig generellt mer om sin partners sociala status, men få är stereotypa golddiggers med silikonbröst och ankläppar. Jag dömer dem inte, utan tycker golddiggers är löjligt dyra statussymboler för gamla gubbar som inte är så fräscha längre.

Jag bryr mig inte speciellt idag, eftersom jag har varit tillsammans länge med en kvinna som inte är en golddigger. När jag var ung och singel stötte jag på en och annan tjej av den sorten och tyckte de verkade känslokalla och otäcka.
Citera
2023-09-25, 21:33
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
De som hatar golddiggers är väl i första hand fattiglappar?

Fast det är inte sant. Jag tror inte någon människa vill bli vald BARA för sina pengar. Då känner man sig utnyttjad.

Med det sagt, måste jag säga att man sett en del konstiga saker i sina dar.
Det här med en kille som är välutbildad, snygg, manlig, ordentlig, har integritet och behandlar sin tjej rätt, ärligt och juste. Tjejen är ok söt, jobbar med något enkelt och egentligen något av en dussinperson om man får säga så. Sedan är det hon som är otrogen. Motsatsen kan ju också ske såklart, men tycker alltid det är konstigt när den person som flesta skulle säga "dejtar uppåt" är den som är otrogen, men det verkar ganska vanligt. Den ena altruistisk akademiker och den andra jobbar typ korvkiosk. Den senare vänstrar med någon tatuerad ligist.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-09-25 kl. 21:49.
Citera
2023-09-25, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Ok det handlar uppenbarligen inte om pengar. Det här är väl typ tjejer med borderline eller något.

Hoppas du kan finna äkta lycka istället i framtiden. Det är synd att vissa män behöver fylla ett ego genom en kvinna, istället för nöja sig med sig själva som de är. Du är inte ensam om det. Mitt råd till dig är att aldrig låta över en sådan uppgift på en kvinna.

Japp, fyllde mitt ego, det var också trevligt i mitt depressiva tillstånd. Ska välja bättre nu, dock så var hon dock "genuin", hon kunde faktiskt lura mig med vettiga tankar, vettiga åsikter, men det fanns inget djup. Det kändes väldigt mycket som en fasad, teatraliskt allt. Det var så ojämnt, att vara "genuin" och "trevlig" och till och med lite "smart" men samtidigt ha en sådan ytlighet. Det lurade mig en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in