2023-09-24, 23:21
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Den här videon ploppade upp i flödet. Minns att jag såg sådana för 15 år sedan, men de kör fortfarande verkar det som.
I alla fall. Alltså en grej är lite paradoxal. Tycker ofta olika youtubers snackar om att det är helt naturligt att killar självförverkligar och erbjuder tjejer säkerhet och försörjning i "utbyte mot" skönhet och ungdom. Samma människor brukar hata golddiggers. Känns som att antingen får man bestämma sig för att man som man vill bli uppskattad för resurser, eller inte.

Bruden i videon flippfloppar mer än vanligt, men vet inte om det är staged.
Franska tjejen 2:50 in.
https://youtu.be/ftZBsIACrxg?t=172
Citera
2023-09-24, 23:28
Medlem
Jag tror att kvinnliga narcissister många gånger blir "golddiggers". Parasiterande livsstil är vanligt både bland narcissister och psykopater, men narcissister är mer "öppna" med att "parasitera" på andra än psykopater om man säger så.

Så jag ser det som ett varningstecken för/symtom på narcissism.
Senast redigerad av hufudperson 2023-09-24 kl. 23:30.
Citera
2023-09-25, 00:04
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Det viktiga är om hon är snygg, sensuell, trevlig, trogen och lojal. Tillgångar kan man alltid undanhålla.
Citera
2023-09-25, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Den här videon ploppade upp i flödet. Minns att jag såg sådana för 15 år sedan, men de kör fortfarande verkar det som.
I alla fall. Alltså en grej är lite paradoxal. Tycker ofta olika youtubers snackar om att det är helt naturligt att killar självförverkligar och erbjuder tjejer säkerhet och försörjning i "utbyte mot" skönhet och ungdom. Samma människor brukar hata golddiggers. Känns som att antingen får man bestämma sig för att man som man vill bli uppskattad för resurser, eller inte.

Bruden i videon flippfloppar mer än vanligt, men vet inte om det är staged.
Franska tjejen 2:50 in.
https://youtu.be/ftZBsIACrxg?t=172

Just detta att samma människor hatar gold diggers är något som jag inte förstår mig på .

Många människor som är rika eller kändisar , är också dom som är som mest misstänksam mot andra människor? Varför det ? Är det för att dom kan bättre förstår människor och hur giriga människor faktiskt är efter pengar och berömmelse?

Hur falska människor faktiskt blir när någon har status i form av pengar och berömmelse? Eller är det för att dom själva är manipulativa och giriga?
Senast redigerad av Stalkerdelux 2023-09-25 kl. 00:08.
Citera
2023-09-25, 00:07
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Motsatsen, dvs den som möjliggör guldgrävandet är män som oftast tänker med kuken. Fast golddiggers av rang ger sällan fetta. Mannen jobbar och kvinnan konsumerar. Perfekt arbetsfördelning och väldigt trendigt nuförtiden. Gucci och chihuahuor.
Citera
2023-09-25, 00:11
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Intresserad av hur män ser på detta.
Alltså det är ju lite motsägelsefullt att både uppmana till att tjäna pengar osv. och på samma gång bli sur när någon brud söker just det.

Kanske är det så att samma män erkänner faktumet att många kvinnor dras till pengar och makt och tycker inte det är fel, men vill på samma gång ha en tjej som inte BARA vill ha en för det. Ogillar feminister, men kan här faktiskt känna att det finns viss diskrepans. Man kan ju inte både tycka att tjejer som väljer fattiga losers är dumma och samtidigt tycka att tjejer som väljer förmögna är dumma.

Kanske är det trevligt som man att bli uppskattad för att man slitit (om man nu har det) för att utbilda sig och tjäna pengar etc, men man vill inte ha en tjej som lämnar en om det skulle bli kris och man förlorar resurserna. Jag kan själv tycka det är lite konstigt om jag som laglydig moralistiskt stabil person som arbetar för att få god ekonomi skulle träffa på en tjej som hellre skulle ta någon stökig ligist som bara lever destruktivt. Men skulle även tycka det vore trist om JAG inte fanns med i ekvationen, bara mina resurser.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-09-25 kl. 00:23.
Citera
2023-09-25, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Motsatsen, dvs den som möjliggör guldgrävandet är män som oftast tänker med kuken. Fast golddiggers av rang ger sällan fetta. Mannen jobbar och kvinnan konsumerar. Perfekt arbetsfördelning och väldigt trendigt nuförtiden. Gucci och chihuahuor.

Tror inte dom tänker enbart med kuken. Dom är jo lika manipulativa som golddiggers.
Dom måste väl veta vad dom give sig inne på ?

Hur kan man skylla enbart på tjejerna när dom i själva verket skyltar med deras tillgångar?

Det är som om man faktiskt fråga om det ?
Är det verkligen golddiggers som utnyttjar dom eller dom utnyttja golddiggers?
Citera
2023-09-25, 00:23
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
Tror inte dom tänker enbart med kuken. Dom är jo lika manipulativa som golddiggers.
Dom måste väl veta vad dom give sig inne på ?

Hur kan man skylla enbart på tjejerna när dom i själva verket skyltar med deras tillgångar?

Det är som om man faktiskt fråga om det ?
Är det verkligen golddiggers som utnyttjar dom eller dom utnyttja golddiggers?
Männen är patetiska, kvinnorna är smarta.
Citera
2023-09-25, 00:27
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:

Fast det är ju inte heller sant.
Säg att Pelle utbildar sig till något bra för att han drömmer om att hjälpa andra och göra nytta i samhället. Jobbet betalar bra, men det är inte det som drev honom.
Han träffar en tjej och tror att hon tycker om honom för hans person, men sedan blir han sjuk och kan inte jobba. Han kanske måste betala dyra räkningar för sina föräldrars sjukhusvård (vi säger att det är USA), han blir pank. Tjejen lämnar honom för någon med pengar.
Då är ju inte Pelle patetisk.
Citera
2023-09-25, 00:27
Avslutad
Citat:

Män generellt , är överlägsen kvinnor. På alla sätt.

Men de älskar också kvinnor, rikedom och makt.

Kvinnor är fantastiskt men naiva och otacksamma
Citera
2023-09-25, 00:29
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Fast det är ju inte heller sant.
Säg att Pelle utbildar sig till något bra för att han drömmer om att hjälpa andra och göra nytta i samhället. Jobbet betalar bra, men det är inte det som drev honom.
Han träffar en tjej och tror att hon tycker om honom för hans person, men sedan blir han sjuk och kan inte jobba. Han kanske måste betala dyra räkningar för sina föräldrars sjukhusvård (vi säger att det är USA), han blir pank. Tjejen lämnar honom för någon med pengar.
Då är ju inte Pelle patetisk.
Nä, det är sant. Pelle är då en javla löser. Oavsett vilket, män är patetiska, kvinnor är starka, kloka och behöver få räkmackan.
Citera
2023-09-25, 00:30
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
Män generellt , är överlägsen kvinnor. På alla sätt.

Men de älskar också kvinnor, rikedom och makt.

Kvinnor är fantastiskt men naiva och otacksamma
Kvinnor är genetiskt disponerade att alltid visa tacksamhet, så ge dem alltid allt de pekar på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in