2023-09-25, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BasedChad
Nu har du nog missförstått kontexten. Har aldrig hävdat att så är fallet. Jag och han jag pratade med gled av helt vad vi började diskutera.

Min ståndpunkt är att våldtäkten inte kan rättfärdiga mordet då vi inte kan verifiera att våldtäkten har ägt rum.

Sen började det diskuteras om att mordet måste ha begåtts som hämnd för någonting varpå jag gav exempel på ett mord utan hämndmotiv.

Det är inte speciellt sannolikt att någon skulle gå så långt som att mörda någon för en påhittad eller inbillad våldtäkt. Med största sannolikhet har våldtäkten ägt rum. Såvida du inte tror att han har blivit slumpmässigt rånmördad alltså....
Citera
2023-09-25, 14:37
Medlem
Fan va mycket skit ni snackar i såna här trådar. Åtal iaf väckt fup lär dyka upp snart
Citera
2023-09-25, 14:37
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMM-fernando
Åtal har väckts, har varit i kontakt med https://www.krimfup.se/ som sade att de kommer in hämta FUP inom kort, lägger ut den här så fort den finns hos de!
Är det sekretessprövning som dröjer? Media har fått FUP redan.
Citera
2023-09-25, 14:39
Medlem
Står det någonting i fupen som möjligen visar på att dessa personer känt sig uppbackade av exempelvis Dumpen? Jag menar, det är väl åt det hållet vi går med medborgargarden?
Citera
2023-09-25, 14:39
Medlem
BasedChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejdad
Det är inte speciellt sannolikt att någon skulle gå så långt som att mörda någon för en påhittad eller inbillad våldtäkt. Med största sannolikhet har våldtäkten ägt rum. Såvida du inte tror att han har blivit slumpmässigt rånmördad alltså....
Om hon blev våldtagen, borde det inte vara i hennes intresse att lämna så konkreta uppgifter som möjligt till polisen?

Finns det verkligen ingen möjlighet till något annat motiv alls? Var hon kanske otrogen och behövde ha en ursäkt? etc.
Citera
2023-09-25, 14:42
Medlem
Citat:
Nu har du nog missförstått kontexten. Har aldrig hävdat att så är fallet. Jag och han jag pratade med gled av helt vad vi började diskutera.

Min ståndpunkt är att våldtäkten inte kan rättfärdiga mordet då vi inte kan verifiera att våldtäkten har ägt rum.

Sen började det diskuteras om att mordet måste ha begåtts som hämnd för någonting varpå jag gav exempel på ett mord utan hämndmotiv.

Rent legalt skulle inte en våldtäkt som faktiskt ägt rum såklart heller inte verifiera mordet.

Meeeen, jag antar du tänker på vad som borde godtas som en halv-ok anledning? Är då inte själva resultatet -mordet - en ganska god verifiering för att orsaken - våldtäkten - ägt rum? Jag menar, annars måste du hitta på en annan anledning vilket verkar långsökt.
Citera
2023-09-25, 14:43
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Har ni lagt märke till att Sajad Niazi som nämns i detta fall anmäldes för våldtäkt mot en 13-åring i våras? Och inte blev utvisad….

finns han omnämnd i någon annan tråd?

Citat:
Han har alltså en koppling till taxichaffisen som blev mördad. Och en väldigt nära sådan, då han överfört pengar från offrets bank efter hans död. Så nära att man kan varandras bankuppgifter?
Onekligen intressant. Om de inte tvingat BO att uppge bankID innan han dog, samt använd hans finger för att öppna telefonen t ex.

Framgår det någon annanstans om 26-åringen på något sätt kände dessa personer innan? T ex langat sprit eller liknande?

Vad gäller våldtäkten kan hon ju mycket väl legat med honom men något löfte har uteblivit, alternativt har det uppdagats och hon har sagt att det är en våldtäkt för att skydda sig själv.
Citera
2023-09-25, 14:44
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Står det någonting i fupen som möjligen visar på att dessa personer känt sig uppbackade av exempelvis Dumpen? Jag menar, det är väl åt det hållet vi går med medborgargarden?
Är du helt jävla trög i huvudet? Skulle de åberopa det som ursäkt då eller?
Citera
2023-09-25, 14:45
Medlem
Citat:
Om hon blev våldtagen, borde det inte vara i hennes intresse att lämna så konkreta uppgifter som möjligt till polisen?

Finns det verkligen ingen möjlighet till något annat motiv alls? Var hon kanske otrogen och behövde ha en ursäkt? etc.

Hon är ung. Det är nog fruktansvärt att ens behöva återberätta sånt och inte minst till okända poliser. Om hon nu skulle ha ljugit för att sätta dit en okänd så borde hon väl ha en historia om vad som hände, varför annars göra sig besväret att anmäla om man inte går fullt ut? så kan man ju också resonera.

Sen råkat man väl inte hänga en person. Visst om man råkar knivhugga någon men att hänga upp en person i ett träd gör man väl inte impulsivt.
Citera
2023-09-25, 14:46
Medlem
Citat:

1. Om polisen verkar ointresserad så blir hon och andra kanske intresserad av annan rättvisa än den som kanske kommer utövas av staten. Eller så vill de helt enkel ha denna andra rättvisa än statens.
2. Väldigt få som först är otrogen och sedan mördar den som den varit otrogen med för att dölja otroheten. Mycket mer osannolikt än hämnd.
Citera
2023-09-25, 14:49
Medlem
Citat:

Finns det verkligen ingen möjlighet till något annat motiv alls? Var hon kanske otrogen och behövde ha en ursäkt?

Så därför ville hon begå mord?

Citera
2023-09-25, 14:52
Medlem
BasedChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Så därför ville hon begå mord?

Kanske inte hon men killen.
Inte första gången tjejer säger sådant till sin kille som sedan dödar vad denne tror är en våldtäktsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in