2023-04-22, 18:28
Medlem
Benyameans avatar
Finns det någon bild på flickan?
Citera
2023-04-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Finns det någon bild på flickan?
Har du Facebook? Sök i så fall på Bugs Eriksson Larsson.
Citera
2023-04-22, 19:28
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Har vi egentligen kommit framåt i detta?
Ljusblå Toyota, med klistermärken men taxipriser?
Troligtvis en privatägd bil som kör taxi ibland för ngt halvskumt bolag?

Vem är BO?
Var ”taxin” i tjänst?
Vad gjorde taxi där?
Körde taxin ut de misstänkta?

När tror ni polis/åklagare släpper mer info?

Nej, det har knappt framkommit något alls i detta ärende. Så vitt jag vet är det fortfarande helt okänt för alla utomstående vem BO är samt vad som egentligen hänt och hur allt hänger ihop.

Om jag inte minns fel sa åklagaren i något skede att utredningen förväntas ta upp till tre månader så gissningsvis får vi nyfikna vänta tills dess på att få någon som helst klarhet i detta, om saken nu leder till åtal för de häktade dvs.
Citera
2023-04-23, 07:45
Medlem
Peace2023s avatar
Femtonåringar som kallblodigt avrättar en människa genom hängning. Man tror inte det är sant. Vad är det för monster som kan göra så?! Varför?!
Citera
Medlem
Har de alltså hängt chauffören? Om detta stämmer så är det ett bra märkligt fall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Har vi egentligen kommit framåt i detta?
Ljusblå Toyota, med klistermärken men taxipriser?
Troligtvis en privatägd bil som kör taxi ibland för ngt halvskumt bolag?

Vem är BO?
Var ”taxin” i tjänst?
Vad gjorde taxi där?
Körde taxin ut de misstänkta?

När tror ni polis/åklagare släpper mer info?

Läste idag att chauffören hade en körning till parkeringsplatsen vid naturreservatet.
Taxin hittades tydligen översnöad och att chauffören varit borta en vecka innan han hittades. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ktade-for-mord
Citera
2023-04-23, 07:52
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Enligt åklagare Moa Blomqvist kommer mordutredningen troligen ta tid, trots de misstänkta gärningsmännens unga ålder:

– Det kommer att ta i vart fall tre månader. Eftersom det är unga personer kommer vi hela tiden att pröva om de behöver vara häktade eller om det finns andra möjligheter genom socialtjänsten eller liknande.

Kallblodiga mördare, som får några månaders ungdomsvård på sin höjd.
Citera
2023-04-23, 07:55
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spatium
Ska jag vara ärlig så är jag inte överdrivet förvånad. Självklart vill man inte tro att någon är kapabel att ta livet av en annan människa men nej, är inte chockad att det gick snett.
Det har absolut funnits tecken länge på att allt inte stod rätt till (skolk, privata bilder på sociala medier, sj*lvskada m.m). Vet dock inte om det har varit dåligt hemma eller om föräldrarna försökt hjälpa till. Det kan endast varit psykisk ohälsa och ett ”hela världen hatar mig”- mindset. Jag vet inte heller om tex. BUP eller SOC varit inblandad.

Väldigt tragiskt oavsett. Finns många som bryr sig om henom och det hade inte behövt gå såhär.

Tycker du att det är tragiskt för mördarnas skull?
Citera
2023-04-23, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Har de alltså hängt chauffören? Om detta stämmer så är det ett bra märkligt fall

Vart framkommer det att BO var hängd?
Citera
2023-04-23, 08:04
Medlem
Haajibs avatar
När de säger taxi, är det en officiell taxi eller någon form av svarttaxi?
Citera
2023-04-23, 08:04
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilson555
Jag tror att flickan blivit utsatt sexuellt av bo och de hämnades eller peddo fälla utpressning/rån som gick över styr
Ja, fegisar som du hittar alltid anledning till att skylla på offret eftersom ni går i gång på mördaras.
Citera
2023-04-23, 08:08
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekoppen1989
Läste idag att chauffören hade en körning till parkeringsplatsen vid naturreservatet.
Taxin hittades tydligen översnöad och att chauffören varit borta en vecka innan han hittades. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ktade-for-mord

Det talar i min värld för att det inte är en svarttaxi som vissa spekulerat i. Torde också innebära att det, med lite tur, går att spåra vem som beställt körningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in