Citat:
Ursprungligen postat av
whack-a-mole
Passerade ditt tidigare liv i revy? Överlevande från drunkningsolyckor brukar säga att det sker.
Ja, mitt liv passerade i revy, och även då kände jag en Närvaro bakom mig som stöd. Men tiden existerar ju inte i andevärlden, och man kan tycka att det tar tid att se allting från födelsen. Men allting gick i en rasande fart, men jag kunde ändå uppfatta allting. Det var som en stor rund glasskiva på en bänk, det är svårt att beskriva.
Och jag fick en fråga; "vad har du gjort med din dyrbara tid på jorden?" Och jag fick uppleva både gott och ont som jag har gjort. Hade jag gjort någon ledsen så fick jag uppleva deras känslor. Och naturligtvis bad jag om ursäkt, men det behövde jag inte göra. Genomgången var inte för att jag skulle bli dömd, utan försöka att se det ur ett annat perspektiv. Kunde jag ha gjort det på ett bättre sätt?
Och detta har gjort att jag tänker mig för både en och två gånger innan jag gör något som jag vet inte är bra. Jag vet att denna händelse kommer att tas upp igen i andevärlden. Så inget som vi gör, varken gott eller ont, försvinner ut i etern.