2023-09-14, 19:51
Medlem
kaktusplastiks avatar
Kommentar på WoA-inlägget 5 sep:

Citat:
Elina
Jag investerade också i detta projekt. Men jag följer endast dig via Instagram. Så nyheten om att detta läggs ner fick jag idag när jag såg en artikel i Metro mode. Känns konstigt att du inte nämnt något alls om detta via Instagram. För där är du instället i Barcelona just nu på semester. Det ger en väldigt osympatisk bild av det hela.

Jag har aldrig investerat innan men ville ändå testa. Ville även lära mig något nytt och blev inspirerad när det skulle lyfta kvinnor i denna bransch. Men jag har inte varit så aktiv i kommunityt du skapat på discord. Det blev för stressigt med alla notiser. Så jag la det på is då jag tänkte ta tag i det senare då detta skulle vara ett livslångt medlemskap. Så visst, jag känner mig lite lurad. Även om jag inte gick in med jättemycket pengar så är jag samtidigt en ensamstående mamma som blev sjukskriven i slutet av 2022 pga stress. Och fick då vända på varje krona. Samtidigt förstår jag att sånna här projekt innebär en risk. En manlig vän sa att jag absolut inte skulle gå in i detta då han förespådde just att det skulle gå i stöpet. Känns trist att han hade rätt.

Vanja Wikström->Elina
Hej Elina, jag har lagt upp flertalet saker på instagram stories. Jag är hemskt ledsen att du missat det. Är i Barcelona på en resa som varit planerad sen länge, det är min och mina syskons 80-årspresent till vår pappa och vi är här tillsammans.

Är självklart också ledsen över att du är besviken. Jag/vi gjorde det bästa vi kunde för att få detta att fungera, men det räckte inte. Jag är också besviken. På att inte ha kunnat genomföra visionen, och på att behöva göra andra ledsna. Det var aldrig min mening. ❤️

Visst hade det varit rimligt att lägga upp ett inlägg i flödet om WoA:s nedläggning. Det gick ju bra att posta hur många inlägg som helst när hon försökte sälja in skräpet.
Citera
2023-09-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Kommentar på WoA-inlägget 5 sep:

Visst hade det varit rimligt att lägga upp ett inlägg i flödet om WoA:s nedläggning. Det gick ju bra att posta hur många inlägg som helst när hon försökte sälja in skräpet.

Det är verkligen supermärkligt att hon inte skrivit det i ett inlägg. Alla kollar ju inte Instagram varje dag och det är väl säkert fler av de som köpt som hittat WoA via Instagram.

Och Vanja är INTE ledsen för de inte kunde genomföra allt utan för att andra blivit ledsna?!
Citera
2023-09-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Det var 96 % i någon intervju! Det har varit rackarns tyst från vanja sen hennes lyxresa till Barcelona. Säkerligen för att hon jobbar natt och dag för att färdigställa metaverset.
Metaverset, som var så enkelt och underbart, och som skulle vara allt det Meta och H&M mfl. inte lyckats med, lades väl ner? Det som är 96% klart är WoA-gallery. Men, jag undrar vad som skall visas där? VoN:s och "barnens samlingar"? Varför skulle WoA-holders vilja betala för ett galleri där VoN ställer ut sin privata samling till försäljning?!
Eller, är det så att de tänkt ytterligare lite fel och tänkt ställa ut samtliga mintade WoA-verk? Det vore ju i så fall ett rejält brott mot upphovsrättslagen, då det enda alla stackars "investerare" är lämnade kvar med är just upphovsrätten till sitt digitala konstverk (och skammen att ha trott att Vanja var en "rackarns trevlig prick" när hon bara var just en prick...
Citera
2023-09-15, 09:16
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woaaa
Metaverset, som var så enkelt och underbart, och som skulle vara allt det Meta och H&M mfl. inte lyckats med, lades väl ner? Det som är 96% klart är WoA-gallery. Men, jag undrar vad som skall visas där? VoN:s och "barnens samlingar"? Varför skulle WoA-holders vilja betala för ett galleri där VoN ställer ut sin privata samling till försäljning?!

Ja det är en väldigt bra fråga, vad de ska visa i galleriet. Som nån skrev tidigare i tråden också, det kommer inte funka att bara ställa ut woa nfts eftersom de är så generiska. Ingen vill trötta ut hjärnan med x antal "finn 5 fel".

Woa har väl ingen samling nft konst heller, den skulle lottas ut bland holders??? Jag skulle gärna ha en update från holders hur det blev med det. Var det ens någon som orkade skriva upp sig på det?

Nu är ju marknaden för nfts stendöd och woa avrättat. Men man hade ju kunnat göra så att andra nft projekt skulle ställa ut i galleriet mot betalning/samarbete.

Tänker Niklas i sann v&n anda köra ctrl c och ctrl v på sina favorit nfter därute och stoppa in i sitt galleri?

Jag tror dock att det här är en icke fråga, för galleriet kommer aldrig bli klart. Vilket jag gissat sen länge.
Senast redigerad av Katciu88 2023-09-15 kl. 09:47.
Citera
2023-09-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Ja det är en väldigt bra fråga, vad de ska visa i galleriet. Som nån skrev tidigare i tråden också, det kommer inte funka att bara ställa ut woa nfts eftersom de är så generiska. Ingen vill trötta ut hjärnan med x antal "finn 5 fel".

Woa har väl ingen samling nft konst heller, den skulle lottas ut bland holders??? Jag skulle gärna ha en update från holders hur det blev med det. Var det ens någon som orkade skriva upp sig på det?

Allt inklusive queens och "konst" de köpt är utskickat till holders. Karin Blåval fick Alidia, men hon har bytt namn på sina konton.

Så Woa Gallery är tomt.
Citera
2023-09-15, 14:15
Medlem
Det enda korrekta de kan göra är att erbjuda återköp för alla som har en nft. Inget av det man skulle få med köpet infriades och de lade pengarna på löner/ersättningar till sig själva istället.

Helt klart bedrägeri om de inte betalar tillbaka, borde prövas rättsligt.
Citera
2023-09-22, 14:46
Medlem
Det blev för tyst för snabbt kring denna härva 😞
Citera
2023-09-22, 21:04
Medlem
Jag tror Vanja kämpar med att hålla upp skenet. Hon gör några försiktiga adlinks i blogginlägg om kläder och försöker vara lite relatable igen. De har förmodligen haft en stel stämning där hemma kan jag tänka mig.

Sen får vi se hur hon vågar ta sig tillbaka helt, om hon ens nånsin kan det. Niklas verkar hålla låg profil nu också.

Framtidsspaning: Vanja & Niklas gör en Ola Lindblom och håller låg profil tills personer runt omkring som vet ”deras sanna jag” introducerar dom sakta men säkert tillbaka till entreprenörsträsket. Min gissning är att de så småningom kommer bli delägare inom något som Niklas maniskt spanat ska bli stort.
Citera
2023-09-23, 06:52
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjen82
Jag tror Vanja kämpar med att hålla upp skenet. Hon gör några försiktiga adlinks i blogginlägg om kläder och försöker vara lite relatable igen. De har förmodligen haft en stel stämning där hemma kan jag tänka mig.

Sen får vi se hur hon vågar ta sig tillbaka helt, om hon ens nånsin kan det. Niklas verkar hålla låg profil nu också.

Framtidsspaning: Vanja & Niklas gör en Ola Lindblom och håller låg profil tills personer runt omkring som vet ”deras sanna jag” introducerar dom sakta men säkert tillbaka till entreprenörsträsket. Min gissning är att de så småningom kommer bli delägare inom något som Niklas maniskt spanat ska bli stort.

Den ekonomiska verkligheten lär komma ikapp också. Höjda räntor för Gotlandshuset, färre annonsörer (några tror jag faktiskt skrämts bort av detta med WoA), och de övriga bolagen som mest verkar stå och stampa.

Att de också gått ut med att bolagen går så himla bra och har gjort länge, att de har sparat pengar osv gör det nog extra svårt att gnälla om det.

Sen är det nog inte lika roligt att slinka ner till det rackarns Gotland när förälskelsen lagt sig och det är slut med att springa på möten hos Esteriör. Och när saker och ting slutar vara sponsrade… i år var ju t o m bilen gratis.
Citera
2023-09-23, 06:57
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstrutens
Det blev för tyst för snabbt kring denna härva 😞

Jag hoppas att någon gräver djupare. Kanske pågår det redan nu men i det tysta? Att någon orkar sätta sig in i detaljerna och förstår hur sjukt det här är. Kanske kommer det en podd eller granskande artikel framöver?

De holders som försöker släta över säger att någon tusenlapp gjorde det inget att förlora. Men alla som förlorade 20 000 kr till 100 000 kr då? Det är extremt mycket pengar för de flesta i Vanjas målgrupp. Och det är inte bara ett företag som inte lyckats, hon har ju aktivt ljugit och vilselett sedan start!
Citera
2023-09-24, 13:05
Medlem
malu45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Jag hoppas att någon gräver djupare. Kanske pågår det redan nu men i det tysta? Att någon orkar sätta sig in i detaljerna och förstår hur sjukt det här är. Kanske kommer det en podd eller granskande artikel framöver?

De holders som försöker släta över säger att någon tusenlapp gjorde det inget att förlora. Men alla som förlorade 20 000 kr till 100 000 kr då? Det är extremt mycket pengar för de flesta i Vanjas målgrupp. Och det är inte bara ett företag som inte lyckats, hon har ju aktivt ljugit och vilselett sedan start!

Ingen som kan tipsa Haveristerna?
Citera
2023-09-26, 07:58
Medlem
Sitter och bläddrar i en gammal SvD Perfect guide och där dyker Vanja upp! Från 3 september 2022 och på plats 8.Konstverk som betyder mest för dig?
-Våra World of Alidia-NFT:er som vi har både i printad form på väggarna här hemma, men också i vårt digitala galleri. Att arbeta med WoA är det roligaste och mest givande jag någonsin gjort.

Undrar om de sitter kvar på väggarna nu 🤷🏼‍♀️.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in