2023-09-22, 19:36
Medlem
snooper123s avatar
När släpps signalementet?
Citera
2023-09-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
När släpps signalementet?

”Det vet jag inte, senare idag eller senast någon gång i helgen”

Sa utredningschefen vid Polisen på presskonferensen efter lunch. Lät väldigt diffust när och om det verkligen skulle släppas.
Citera
2023-09-22, 19:45
Medlem
bogseriemordares avatar
Så det var alltså en man 43? år samt en man i 70-årsåldern som dödats?
Citera
2023-09-22, 19:47
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogseriemordare
Så det var alltså en man 43? år samt en man i 70-årsåldern som dödats?

En 70 och en 20 åring.
Citera
2023-09-22, 19:55
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är signalementet på gärningsmannen de kommer gå ut med. Vi vet fortfarande inte vem som är måltavlan, som blev skjuten.

Ja hur tänkte du?
Ska dom annars gå ut med signalementet på någon som blivit skjuten, som dom redan vet vem det är???
Citera
2023-09-22, 19:57
Medlem
smoerreboms avatar
shit. "rekommenderar" att ni lyssnar på ekot direkt från snutens presskonferens. Det är nån PK-brud som snackar först där, man får inte ens höra vad hon har för befattning så det är väl nån jävla kommunikatör.

Det ger en oerhört deprimerande och oprofessionell bild av vår viktigaste myndighet. Det är bara ett rabblande av olika PK-floskler om att tankar går till anhöriga och att vi inte ska vara rädda och inte vika ner oss osv. Det är en massa pladder man inte vill höra av en högt uppsatt polis i en allvarlig situation.

https://sverigesradio.se/avsnitt/2257282
Citera
2023-09-22, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokhyllanBillys
Menar du sprängningen på Barrsätravägen 30? Isåfall har vi info på den blinda 70 åringen som tragiskt blev dödad. RIP

Han som bor/bodde högst upp i huset enl första hands info.

Sonen tydligen missbruksproblem.
Citera
2023-09-22, 19:58
Medlem
Kiddieoxos avatar
Har det framkommit vilken sorts vapen som använts?
Zastava/AKM? scorpion kpist? vanlig jävla pistol?
Hur har man lyckats uppnå så mycket collateral damage?
Citera
2023-09-22, 20:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
I forumsdelen är det de specifika brottsfallen som ska diskuteras.
Inlägg som i huvudsak diskuterar andra ämnen i allmänhet så att det specifika fallet blir ett exempel snarare än vara huvudämne kan komma att raderas med varning som följd.

Exempel på sådant som inte hör hemma i forumsdelen är allmänna diskussioner om brottsstatistik, etnicitet, journalistik, politik, brottsförebyggande så länge det inte återknyts till det specifika fallet och för diskussionen framåt.

/Mod
Citera
2023-09-22, 20:02
Medlem
Cinatits avatar
Lyssnade precis på lokala nyheterna här hemma och det är en "personlig konflikt"
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/

Mullan är "Dom äldres vattenhål" enligt mig, jag har varit där en gång på en AW, ett mycket kort besök. Något överförfriskade 50+ och uppåt, men inget tillhåll för kriminella eller så.
Citera
2023-09-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realkalledussin
43-åringen var styvson till den döde 71-åringen och har kopplingar till Bandidos. Målet (20-åringen) har inget med de andra två att göra.
Stämmer detta har jag svårt att tänka mig att Bandidos kommer låta detta passera ostraffat.

Nej. Nu är det mycket skit som skrivs här. Folk bara tar något som något troll skriver, gör det till sin egen fakta och hittar på någon version som blir en ny sanning. Är inte verkligheten illa nog? Måste folk sitta här och göra allt värre??
De två skadade jobbade på krogen.
Den skjutne 70-åringen var inte släkt med någon av de andra skjutna. Någon skrev att sonen var chockskadad. Jag tänker att man inte behöver vara på plats för att bli chockad över att ens förälder blir skjuten! Sluta placera folk på platsen utan att veta. Folk far fan illa av det här jävla trollandet. Ska ni läsa och skriva så ha lite jävla källkritik. Kolla tillbaka vad uppgiften kommer ifrån.
Citera
2023-09-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IkeTurner
Nej. Nu är det mycket skit som skrivs här. Folk bara tar något som något troll skriver, gör det till sin egen fakta och hittar på någon version som blir en ny sanning. Är inte verkligheten illa nog? Måste folk sitta här och göra allt värre??
De två skadade jobbade på krogen.
Den skjutne 70-åringen var inte släkt med någon av de andra skjutna. Någon skrev att sonen var chockskadad. Jag tänker att man inte behöver vara på plats för att bli chockad över att ens förälder blir skjuten! Sluta placera folk på platsen utan att veta. Folk far fan illa av det här jävla trollandet. Ska ni läsa och skriva så ha lite jävla källkritik. Kolla tillbaka vad uppgiften kommer ifrån.

Så du som har koll. Är personen i 45 års åldern innehavaren till puben?

Edit: Förtydligande, den skadade överlevande mannen
Senast redigerad av BokhyllanBillys 2023-09-22 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in