2023-09-22, 17:51
Medlem
Carl-Benzs avatar
Orsak

https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/facit-efter-morgan-johansson-atta-ar-av-ingenting/

och verkan

https://www.expressen.se/nyheter/misstankt-skottlossning-pa-pub/
Citera
2023-09-22, 17:52
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Ja så klart finns det dom som vet men dom är väl "rädd" att trots alias och annat bli utsatta av ngn som kan luska ut vem som skriver.

Det snacket har funnits tidigare i Gävle/Sandviken relaterat

Det är det som skiljer Sandviken mot Stockholm. Här nere hade namnet på BO varit ute samma natt om det varit gängrelaterat.
Det är ju inte speciellt farligt att berätta vem som blivit skjuten. Värre att spekulera i vem som är gärningsman.
Citera
2023-09-22, 17:53
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Vad bra att vi har drive by-skjutningar in på offentliga lokaler. Vad stoppar ordningsmakten att kategorisa detta som terrorism, egentligen?!

Vem var målet? Vad har Sandviken utvecklats till för samhället? Är det en wannabe Stureplan -94?

Kan tänka mig att det är en medveten eskalering av de kriminella. Typ… du är inte säker någonstans.

Stureplan var inget sånt här.
Citera
2023-09-22, 17:53
Medlem
Blir sjukt irriterad hur man nu normaliserar händelsen i folkmun. Att oj flera vart skjuten av misstag?! Var de där? Tänk om han sköt ned folk för att måltavlan gömde sig bakom dem? Är då skjutningen ett ”misstag” ?

Så otroligt kränkande att uttrycka sig på detta sätt om offren.! Din pappa dog för att han var en miss i protokollet 😩

Ditt knä vart bortskjutet av ”misstag”

Sedan så börjar de jiddra om att denna skjutning vara var ett ”lokalt” gräl?!????

Detta ser jag som en extremt alarmerande varning att lokala gangsters börjar skjuta och peppra folk värre än värst!!!!

Hur kan de veta att inte dessa lokala kriminella gör prospect test, inför fullvärdigt medlemskap högre upp i hierarkin.

Kling och Klang är igång nu igen.
Citera
2023-09-22, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PerversPolitiker
Jag håller med till 100%. Jag blir sjukt provocerad av att folk (Och media) hävdar att han var på fel plats. Galet att den tanken börjar få fäste. Fy fittan vad irriterad jag blir av att läsa sånt piss.

Han var på rätt ställe vid rätt tidpunkt. Kusinknullaren var helt fel ute.

Likgiltighetsuppsåt! GM förstår att någon annan kan träffas av kulorna men struntar i att detta och skjuter ändå.
Citera
2023-09-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokhyllanBillys
Poliserna fick dock frågan på presskonferensen om några av offren hade några band till varandra, de blev lite ställda och tittade på varandra innan någon fann sig och valde att avböja att kommentera.

Edit: Ser nu att uppgifter i tråden gör gällande att den avlidne 70- åringen och skadade 40 åringen är far och son.

Nej sonen skadades inte, han skadades själsligt av chock. Det är en helt annan kille som vart skjuten
Citera
2023-09-22, 18:05
Medlem
Jag tror, jag vill tro, att polisen egentligen har ganska bra koll på vilka som är potentiella gärningsmän och vilka som är med i vilka gäng och vilka som brukar agera lejda mördare. Men att därifrån kunna sätta dit individer kräver 6000 sidor bevisföring och en bra åklagare, som inte är gängrelaterad. Men tänk en lagstiftning som tillåter att man rensar områden på samtliga gängkriminella individer.Låser in samtliga, bort från gatorna. Tänk vad lungt det skulle bli. Fast detta scenario kräver en diktatur och det vill vi ju inte heller ha. Catch 22.
Citera
2023-09-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Nej sonen skadades inte, han skadades själsligt av chock. Det är en helt annan kille som vart skjuten

Uppfattat, tack för info

Isåfall saknar vad jag vet info om 45-åringen som blev skjuten.
Citera
2023-09-22, 18:09
Medlem
Vet man skadeläget på servitrisen och mannen? Jag hoppas innerligt att dom klarade sig med lindriga skador och slipper bestående men.
Citera
2023-09-22, 18:10
Medlem
43-åringen var styvson till den döde 71-åringen och har kopplingar till Bandidos. Målet (20-åringen) har inget med de andra två att göra.
Stämmer detta har jag svårt att tänka mig att Bandidos kommer låta detta passera ostraffat.
Citera
2023-09-22, 18:10
Medlem
Han som blev skjuten hade förmodligen en Swish+lista. Få se om polisen släpper Swish-lista den nu.
Swish-lista Tack. Allt är på plats och snart med lagar som ska utredas först. Hela samhället samverkar nu.
Citera
2023-09-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokhyllanBillys
Uppfattat, tack för info

Isåfall saknar vad jag vet info om 45-åringen som blev skjuten.

Ja den stackars killen har ingen skrivit om. Namnet har skrivits i tråden, 45 års åldern. Nånting hör att jag inte vill ta reda på vem han är, säkert små barn och fru. Sen bli nermejad av en psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in