Citat:
Ursprungligen postat av
realkalledussin
43-åringen var styvson till den döde 71-åringen och har kopplingar till Bandidos. Målet (20-åringen) har inget med de andra två att göra.
Stämmer detta har jag svårt att tänka mig att Bandidos kommer låta detta passera ostraffat.
Om det är så och man "råkade" skjuta av en styvpappa till någon med kopplingar till bandidos. Det beror ju på hur nära han är men vilken sanslös soppa. Men det är klart, råkar mödrar och småbarn bli skjutna av "misstag" så är det klart att personer med gängkopplingar också åker med på ett bananskal förr eller senare. Förr eller senare råkar man skjuta av en egen medlem när man sprayar kulor på köpcentrum och krogar och spränger portar och fan hans moster. Dom skjuter ju verkligen bara, skitsamma vilka övriga som råkar befinna sig i närheten.
Eller lika gärna en polis på ledig tid eller journalist på aftonbladet eller en politiker på shoppingrunda. När det händer, för det är bara en tidsfråga så kommer det inte heta "hen var på fel plats vid fel tillfälle". Jag vill höra den kommentaren om Aschberg eller liknande slutar som kulfång i en gängskjutning i offentlig miljö.