2023-09-22, 01:00
Medlem
Två döda enligt P4 Gävleborg
Citera
2023-09-22, 01:02
Medlem
Krimkolls avatar
Läser nu att det är minst fyra "skadade". Nej, kan inte länka till den källan.

Oklart skadeläge på alla fyra.
Citera
2023-09-22, 01:03
Medlem
Madagascars avatar
2 döda

https://sverigesradio.se/artikel/sto...d-till-sjukhus
Citera
2023-09-22, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWhiteAladdin
Två döda enligt P4 Gävleborg

Och två skadade.

https://sverigesradio.se/gavleborg

Ingen dålig skottlossning.
Fyra skjutna.
Senast redigerad av Flashmaxad 2023-09-22 kl. 01:08.
Citera
2023-09-22, 01:05
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Jaha det blev två döda. Som jag skrev i den andra tråden så har skjutningar på pubar oftast dödlig utgång.

Många som vaknar upp till detta i morgon och tänker ”jahapp, då har det hänt igen”
Citera
2023-09-22, 01:06
Medlem
Va tror vi då?!
Vansinnesdåd vs gängkriminalitet?!

Personligen så tycker jag att det avviker från mönstret dom gängkriminella visat upp sista året! Förutom massskjutningen i Farsta där det hela kändes mer random utan nån självklar måltavla!!
O andra sidan kanske MGM va ute efter nån specifik person som han visste fanns där inne o helt enkelt chansar o inte bryr sig om andra träffas!! Inget förvånar mig längre!
Citera
2023-09-22, 01:07
Medlem
Kickassfarsans avatar
En dubblish alltså. Hur många har blivit ihjälskjutna denna månad nu, 15 stycken?

Intressant upplägg med fyrhjuling. Gängrelaterat eller någon galning påväg hem från jakten?
Citera
2023-09-22, 01:07
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Va tror vi då?!

Personligen så tycker jag att det avviker från mönstret dom gängkriminella visat upp sista året! Förutom massskjutningen i Farsta där det hela kändes mer random utan nån självklar måltavla!!
O andra sidan kanske MGM va ute efter nån specifik person som han visste fanns där inne o helt enkelt chansar o inte bryr sig om andra träffas!! Inget förvånar mig längre!

Så länge man inte vet något annat lutar det väl åt gängkriminalitet. 4 skjutna liksom, från någon på en fyrhjuling. Klart det luktar gängkriminalitet lång väg. Är ju ofta unga som skjuter numera, påverkade av narkotika. Klart oskyldiga kan och antagligen har träffats i det här fallet.
Citera
2023-09-22, 01:09
Medlem
Madagascars avatar
4 skjutna varav 2 döda.
Elände.

Är detta en upptrappning?
Citera
2023-09-22, 01:09
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Frågan är ju om det strök med någon oskyldig. Det känns ganska troligt
Citera
2023-09-22, 01:10
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Va tror vi då?!

Låter snarare som ett terrordåd.

Vila i frid.
Citera
2023-09-22, 01:10
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Frågan är ju om det strök med någon oskyldig. Det känns ganska troligt

Förmodligen när det är fyra skjutna. Om det inte var en grupp på minst fyra som man var ute efter och sköt mot rejält som stod där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in