2023-09-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatelys
Disse MGM, sto vel noe om att dem var på «ferie» og en tur rundt i Ådal starten av aug. Var ikke det med malingen på bilen til OMM også i starten av aug?
Var det en av de to MGM som hadde fortalt om at de hadde vært i Ådal i august?

Citat:
Ursprungligen postat av Hodelus
Hvis noen skal gjennomføre et planlagt drap (som noen påstår at dette er) så virker det lite aktuelt at man sjekker inn på en campingplass, ønsker vel da ikke å knytte seg til nærområdet med åpenbare spor. Vil heller tro at de i så fall hadde sovet i bilen for eks.

Hvis de derimot faktisk var på ferie som de hevder, så er det mer aktuelt at de kan ha overnattet der.

Politiet vet nok mye mer enn de går ut med, jeg tipper de er på sporet av flere GM/bakmenn ettersom det kommer ut særdeles lite informasjon om etterforskningen og spor.
Det sto vel skrevet i en artikkel at de to MGM hadde vært i Ådal i august. (Var dette i forbindelse med en bursdag?) Hvis dette stemmer, og hvis MGM1 er skyldig og hvis MGM2 er uskyldig kan kanskje MGM1 ha tatt initiativ til den turen til Ådal fordi han ønsket å gjøre seg kjent i området? Kanskje de eventuelt overnattet på en campingplass i forbindelse med den turen?

Spekulasjon:
Kanskje det kan være slik at både MGM1 og MGM2 har begått noen av hærverkene, og at MGM1 var på åstedet på drapsdagen og at MGM2 ikke var på åstedet på drapsdagen? Hvis det er slik, kanskje MGM2 vet hvem den eventuelle bestilleren av hærverkene er og i så fall kanskje MGM2 forteller politiet om dette?
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-22 kl. 19:06.
Citera
2023-09-22, 18:57
Medlem
birk22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Ja. Tror det jeg også. Det stemmer nok. Men tipper at kilden ikke er Politiet. Det virker ikke som om Avhørt får noe særbehandling der, så jeg tviler på at Politiet deler info med Avhørt.

Politiet bør i så fall ha sterk interesse i å finne ut hvor "Avhørt" får sin informasjon fra. Det virker ikke som om politiet bruker ressurser på dette. Derfor kan dette bare glemmes.
Citera
2023-09-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birk22
Politiet bør i så fall ha sterk interesse i å finne ut hvor "Avhørt" får sin informasjon fra. Det virker ikke som om politiet bruker ressurser på dette. Derfor kan dette bare glemmes.

Hva kan bare glemmes? Å tvile på at kilden er politiet?
Citera
2023-09-22, 19:05
Medlem
Vet man at han ble skutt? Beklager, har ikke fulgt med, men fått med meg er at mgm1 og mgm2 har hatt tilknytning til narkotika?
Var det slik at det var etter obduksjonen at man var sikker på at det var snakk om drap? Med tanke på at det så ut som at JAH sov da han ble funnet, kan det tenkes at han har blitt drept med en overdose? Ei sprøyte med fentanyl i nakken mens de satt i bilen i forhandling over denne pistolen ville ikke drept momentant. Det ville også være minimalt med blod om noe i det heletatt og han kunne ha kjørt mens han "forsvant"..
Citera
2023-09-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Udehulk
Vet man at han ble skutt? Beklager, har ikke fulgt med, men fått med meg er at mgm1 og mgm2 har hatt tilknytning til narkotika?
Var det slik at det var etter obduksjonen at man var sikker på at det var snakk om drap? Med tanke på at det så ut som at JAH sov da han ble funnet, kan det tenkes at han har blitt drept med en overdose? Ei sprøyte med fentanyl i nakken mens de satt i bilen i forhandling over denne pistolen ville ikke drept momentant. Det ville også være minimalt med blod om noe i det heletatt og han kunne ha kjørt mens han "forsvant"..

Egentlig et godt innspill, ang det med "forgiftning". Har ikke tenkt i de baner, jeg iallefall. Men nei, vi vet ikke noe som helst. Det eneste vi vet kan betraktes som rykter.
Citera
2023-09-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Var det en av de to MGM som hadde fortalt om at de hadde vært i Ådal i august?

Det sto vel skrevet i en artikkel at de to MGM hadde vært i Ådal i august. (Var dette i forbindelse med en bursdag?) Hvis dette stemmer, og hvis MGM1 er skyldig og hvis MGM2 er uskyldig kan kanskje MGM1 ha tatt initiativ til den turen til Ådal fordi han ønsket å gjøre seg kjent i området? Kanskje de eventuelt overnattet på en campingplass i forbindelse med den turen?

Spekulasjon:
Kanskje det kan være slik at både MGM1 og MGM2 har begått noen av hærverkene, og at MGM1 var på åstedet på drapsdagen og at MGM2 ikke var på åstedet på drapsdagen? Hvis det er slik, kanskje MGM2 vet hvem den eventuelle bestilleren av hærverkene er og i så fall kanskje MGM2 forteller politiet om dette?

Ja. MGM2 fortalte følgende:

Citat:
De dro litt rundt omkring og var i området i Ådal, sier forsvareren, og kan ikke si akkurat hvor mennene var, når turen skjedde, eller hvor de bodde.

Men det viktigste er at mannen i 30-åra hevder å ha vært hjemme 17. august, mener forsvareren.
Citera
2023-09-22, 19:11
Medlem
Hvis Avhørts informasjon om den savnede mannen er feil så er det helt fullstendig utilgivelig. Tenk å påføre en familie i krise den ekstrabelastningen det medfører. Episoden skulle selvsagt vært avpublisert og påstanden beklaget. I tillegg gjøres det et poeng av at de ble sett sammen med Jonas i Hønefoss, men unnlater å fortelle om at de i sosiale medier på forhånd postet bilder fra området hvor de entusiastisk ba folk spekulere om hvor de var (underforstått hvilken sak de nå undersøkte). Folk kjent med Jonas vil naturligvis skjønne hva det dreier seg om. Spenstig at de med 100% sikkerhet kan konkluderer med at deres involvering ikke påvirket de senere hendelsene.

Åpenbart at lyttertall og publisitet trumfer integritet, ref. også episodene om Roger Bullmann og Bolivia-Stina.
Citera
2023-09-22, 19:17
Medlem
birk22s avatar
Citat:
Hva kan bare glemmes? Å tvile på at kilden er politiet?

Jeg tviler på at noen i politiet (ved sine fulle fem) gir info om tidslinjen for planlegging av drapet til "Avhørt" med tillatelse om å gå ut med dette offentlig.
Har "Avhørt" midler til å kjøpe slik info fra noen i politiet?

Som det ble diskutert her i går: kan noen ha fått forespørsel om å utføre drapet, takket nei og siden ha henvendt seg til "Avhørt"? Da ville dette i så fall vært ekstremt relevant info for politiet. Virker der slik som om politiet bryr seg om info "Avhørt" sitter med?

Jeg tenker at denne tabben i del 6 om drapet på Henriksen er avslørende for arbeidsmåter til "Avhørt" og avkrefter at de vet noe som helst.
Citera
2023-09-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birk22
Jeg tviler på at noen i politiet (ved sine fulle fem) gir info om tidslinjen for planlegging av drapet til "Avhørt" med tillatelse om å gå ut med dette offentlig.
Har "Avhørt" midler til å kjøpe slik info fra noen i politiet?

Som det ble diskutert her i går: kan noen ha fått forespørsel om å utføre drapet, takket nei og siden ha henvendt seg til "Avhørt"? Da ville dette i så fall vært ekstremt relevant info for politiet. Virker der slik som om politiet bryr seg om info "Avhørt" sitter med?

Jeg tenker at denne tabben i del 6 om drapet på Henriksen er avslørende for arbeidsmåter til "Avhørt" og avkrefter at de vet noe som helst.

Hvis noen hadde komme til avhørt og fortalt at de hadde fått et tilbud om å være leiemorder på Jonas. Så går jeg ut i fra at Avhørt hadde klart å formidle den infoen til politiet.

De sier jo i podcasten at de ikke "blåser folk". Jeg vet ikke hva de legger i det egentlig.
Citera
2023-09-22, 19:27
Medlem
Citat:
Egentlig et godt innspill, ang det med "forgiftning". Har ikke tenkt i de baner, jeg iallefall. Men nei, vi vet ikke noe som helst. Det eneste vi vet kan betraktes som rykter.

"Politiet er spesielt ute etter ETT av våpnene fra tyveriet som KV og R utførte for noen år siden. Våpnet er ikke gjort rede for etter tyveriet, selv om begge tilsto å ble dømt"

Hvorfor er politiet på jakt etter dette våpenet dersom JH ikke ble skutt.

Kilde 18.30 nyhetene Tv2.
Citera
2023-09-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
"Politiet er spesielt ute etter ETT av våpnene fra tyveriet som KV og R utførte for noen år siden. Våpnet er ikke gjort rede for etter tyveriet, selv om begge tilsto å ble dømt"

Aha. Sikkert fordi dette kan være av samme kaliber som et mulig drapsvåpen!

Hvordan er saksgangen videre etter MGM2 har sitti inni i 14 dager?
Citera
2023-09-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Det er jo åpent for tolkning. Men det tyder jo veldig på at han ble skutt. Jeg tror at han ble skutt, og at det stemmer at han ble skutt i ryggen. Men det er jo ingen fakta på bordet her ennå.

Men skulle gjerne visst hva slags våpen det er. Om det er en pistol eller rifle. Jeg ser jo for meg at det er den pistolen han viftet med i Rena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in