2023-09-22, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Citat:
Vi har fått klarhet i om disse har overnattet der, men kan ikke bekrefte hva vi har funnet ut/

Så vad tror vi....har de misstänkta, kanske även fler personer övernattat på den stängda campingplatsen?

Polisen var lite klurig i sitt svar.
Tror även att fler personer står på kö att tas i förvar/häktas.

En del som börjar svettas rejält nu kan jag tänka mig.
Ni som bor i dessa områden, ingen som märkt att någon börjat packa eller stuckit iväg?
Uppvisat ett beteende utöver det vanliga?

Hoppas polisen flåsar i nacken på personerna som är inblandade i mordet på Jonas.
Dom ska inte känna sig trygga på ett endaste litet grässtrå!

( förutsatt att där finns fler MGM )
Jeg tenker at hvis det er en person som bestilte drapet, så kan det hende at denne personen er veldig godt kjent i det hytteområdet og i områder i nærheten av hytta (åstedet) fra mange år tilbake og at han kanskje har overnattet på en av de campingplassene. Politiet bør granske gjestelistene på de campingplassene så mange år tilbake som det er mulig. Og kanskje også oppfordre folk som har brukt de to campingplassene og folk som har brukt turområdene og jaktområdene i nærheten av åstedet om å levere eventuelle fotografier til politiet dersom de har fotografier som kan vise eventuelle GM (inkludert en eventuell bestiller) og deres kjøretøy som eventuelt kan ha oppholdt seg i de områdene for flere år siden.
Citat:
Så vad tror vi....har de misstänkta, kanske även fler personer övernattat på den stängda campingplatsen?
Jeg tenker at det er stor sjanse for at en eventuell bestiller av drapet og/eller en GM som begikk drapet har oppholdt seg på en av de to campingplassene. Ikke nylig, men for flere år siden og i tillegg kanskje i løpet av det siste året under planleggingen av forbrytelsen.
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-22 kl. 17:49.
Citera
2023-09-22, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceciliacarter
Men motivet ?
Er vi sikre på det ?

Hah! Det er ingen her som har peiling på hva motivet er. Det er ihvertfall overhode ikke noe sikkert.
Citera
2023-09-22, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hvorfor deler politiet nyheten om campingen?
Mangler de beviser og forsøker å presse stemningen? Når jeg skriver "mangler beviser" tenker jeg på eventuelle bakmenn. Men til slutt vil MGM1 eller MGM2 sprekke vel!

Tenker de lekker mer og mer for å fremprovosere stress og etterhvert en reaksjon fra andre de har i kikkerten. Garantert flere de spaner på nå som de sikkert håper stikker i vei for å få det bekrefta.
Citera
2023-09-22, 17:29
Medlem
Noen som vet hvorfor Henriksen har blitt «byttet ut» med Kostveit, forresten? Han virker litt mer snakkesalig, men kanskje Henriksen ville vært det på dette punktet i etterforskningen også.
Citera
2023-09-22, 18:00
Medlem
I Avhørt-episode 6 ble det sagt at drapet var planlagt, og at drapet var planlagt før de i Avhørt dro til Hønefoss for å møte Jonas.
Hva kan politiet eventuelt ha funnet av spor som betyr at drapet var planlagt mange dager før drapet ble begått?
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-22 kl. 18:04.
Citera
2023-09-22, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I Avhørt-episode 6 ble det sagt at drapet var planlagt, og at drapet var planlagt før de i Avhørt dro til Hønefoss for å møte Jonas.
Hva kan politiet eventuelt ha funnet av spor som betyr at drapet var planlagt mange dager før drapet ble begått?

Det kan være feil info det. Kanskje enda en upålitlig kilde.
Citera
2023-09-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Det kan være feil info det. Kanskje enda en upålitlig kilde.

Det tror jeg ikke, når det kommer til dette sier de at det er sikre kilder. Antar at det kan være politiet.
Da de snakket om den savnede sa de ikke at det var sikre kilder.

Får en følelse av at politiet er på god vei nå, de virker sikrere i media enn tidligere
Citera
2023-09-22, 18:29
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sphinxn
Det tror jeg ikke, når det kommer til dette sier de at det er sikre kilder. Antar at det kan være politiet.

Får en følelse av at politiet er på god vei nå, de virker sikrere i media enn tidligere

Jeg håper de har rett, og det er fult mulig. Men nå tok de feil en annen gang i samme episode. Kanskje litt "hardt" å si dette, men er forståelig om de underbevisst har vært ekstra åpne for å tro på teorier som ikke leder tilbake til at ting eskalerte pga podcasten.
Citera
2023-09-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Från Vg :
Det har vært gjort åpne søk, og vi var tidlig i gang med dem. Vi har forsøkt å avklare hvem som har hatt tilhold på overnattingsstedene rundt i området, fortsetter politiinspektøren.
Han sier politiet nå sitter med svarene på om de to som nå er drapssiktet har overnattet her.
– Vi har fått klarhet i om disse har overnattet der, men kan ikke bekrefte hva vi har funnet ut. Men vi har undersøkt de siktede opp mot disse stedene, sier Kostveit.
länk till artikeln :
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-naer-aastedet

Hvis noen skal gjennomføre et planlagt drap (som noen påstår at dette er) så virker det lite aktuelt at man sjekker inn på en campingplass, ønsker vel da ikke å knytte seg til nærområdet med åpenbare spor. Vil heller tro at de i så fall hadde sovet i bilen for eks.

Hvis de derimot faktisk var på ferie som de hevder, så er det mer aktuelt at de kan ha overnattet der.

Politiet vet nok mye mer enn de går ut med, jeg tipper de er på sporet av flere GM/bakmenn ettersom det kommer ut særdeles lite informasjon om etterforskningen og spor.
Citera
2023-09-22, 18:43
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodelus
Hvis noen skal gjennomføre et planlagt drap (som noen påstår at dette er) så virker det lite aktuelt at man sjekker inn på en campingplass, ønsker vel da ikke å knytte seg til nærområdet med åpenbare spor. Vil heller tro at de i så fall hadde sovet i bilen for eks.

Hvis de derimot faktisk var på ferie som de hevder, så er det mer aktuelt at de kan ha overnattet der.

Politiet vet nok mye mer enn de går ut med, jeg tipper de er på sporet av flere GM/bakmenn ettersom det kommer ut særdeles lite informasjon om etterforskningen og spor.

Men självklart ska polisen kontrollera alla campingplatser och liknande som kan vara aktuella, om inte annat, för att utesluta dem...
Citera
2023-09-22, 18:50
Medlem
Citat:

Ja. Tror det jeg også. Det stemmer nok. Men tipper at kilden ikke er Politiet. Det virker ikke som om Avhørt får noe særbehandling der, så jeg tviler på at Politiet deler info med Avhørt.
Citera
2023-09-22, 18:54
Medlem
birk22s avatar
Citat:

Det med savnede og pårørende var en utilgivelig tabbe. De korrigerte eller beklaget heller ikke i SoMe til sine følgere. "Avhørt" bør normalt være ferdig etter dette, men hva er normalt i dag?

Hvem i politiet gir info som kan offentliggjøres til slike og hvorfor i så fall? (GM er vel ikke en sikker kilde?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in