2023-09-18, 17:55
Medlem
Smutzs avatar
Om ni pysslar med att gambla på sport har ni kanske hört begreppet cancerbet. Det vill säga att man satsar mot sina favoriter eller på sina värsta rivaler för att uppnå någon slags bisarr win-win situation. Antingen blir man arg och rik eller glad och fattig.

Jag tror att jag hittat något liknande här. Ett obehagligt kinakontrollerat bolag vid namn Professional diversity network

Citat:
Our mission is to utilize the collective strength of our affiliate companies, members, partners and unique proprietary platform to be the standard in business diversity recruiting, networking and professional development for women, minorities, veterans, LGBTQ and disabled persons globally.

Hela bolaget är bara en konstig psyop men volatiliteten svänger rätt kraftigt. Så om någon är sugen på att cancerbetta lite på börsen vet ni vart ni ska vända er.

Nästa gång kommer ett allvarligt menat tips, jag lovar.
Citera
2023-09-20, 23:03
Medlem
EgoistNs avatar
Dom säger ju det, grabbarna på flashback som skjuter stolpe ut i Wall-Enbergs namn.. -Jag är hemsk..
Vad var det du trodde, lixom?
Citera
2023-09-22, 08:00
Medlem
Sagt det innan och säger det igen, Spermosens

Senaste PM
Fertilitetsbolaget Spermosens har färdigställt sin JUNO-Checked kassett Gen 1, enligt ett pressmeddelande.

Utvecklingen av systemet för diagnostiskt bruk uppges fortsätta i enlighet med Spermosens planering. Bolaget skriver att färdigställandet utgör ett steg mot kommersialisering.

Vilken dag som helst bör det även komma PM om att patent i USA är godkänt, den största marknaden då alla papper är klara om man läser på USAs patentsida.
Citera
2023-09-22, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Sagt det innan och säger det igen, Spermosens

Senaste PM
Fertilitetsbolaget Spermosens har färdigställt sin JUNO-Checked kassett Gen 1, enligt ett pressmeddelande.

Utvecklingen av systemet för diagnostiskt bruk uppges fortsätta i enlighet med Spermosens planering. Bolaget skriver att färdigställandet utgör ett steg mot kommersialisering.

Vilken dag som helst bör det även komma PM om att patent i USA är godkänt, den största marknaden då alla papper är klara om man läser på USAs patentsida.

Det var väl du som också tipsade alla om det biomedicinska bolaget NeoDynamics som är nere 83% i skrivande stund. Det är tyvärr alldeles för stor nybörjarvarning på biomedicinska bolag.
Citera
2023-09-22, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det var väl du som också tipsade alla om det biomedicinska bolaget NeoDynamics som är nere 83% i skrivande stund. Det är tyvärr alldeles för stor nybörjarvarning på biomedicinska bolag.
Det var då det. Hade man klivit in samtidigt som jag skrev så hade man gjort en slant.

Detta bolaget är ett mycket fint bolag.
Citera
2023-09-28, 13:50
Medlem
Tog in Mantex idag och hoppas deras typgodkännande kommer snart. Gillar att VD köpte aktier nyligen så NE borde ej vara runt hörnet iaf
Citera
2023-10-12, 17:23
Medlem
Cassava Science är en 10x inom 3-4 månader.
Citera
2023-10-14, 14:09
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Nån som har ett hum om vilken aktie Agneta Jönsson i DI som veckans aktie?
https://www.di.se/analys/30-procent-att-hamta-i-aktien-kop/
Citera
2023-10-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Nån som har ett hum om vilken aktie Agneta Jönsson i DI som veckans aktie?
https://www.di.se/analys/30-procent-att-hamta-i-aktien-kop/

SEB
Citera
2023-10-23, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Köpt in mig i ett nytt bolag på börsen, detta är en väldigt långsiktig investering men med tanke på hur världen ser ut så är det spännande.

Scandinavian Astor Group

Scandinavian Astor Group är verksamma inom försvarsindustrin. Bolaget är en leverantör av produkter, tjänster och tillhörande tekniska lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet samt produkter för industrier. Produktportföljen består exempelvis av radarstörningssystem och kompositkomponenter och erbjuds till myndigheter och företag inom flyg-, fordons- och försvarsindustrin.

Någon som gick in i denna när jag skrev? Låg på runt 2.5 kr när jag tipsade, ligger på ca 6.40 i skrivande stund.

PM idag med:

Citat:
Försvarsbolaget Astor meddelar att en ukrainsk delegation med ställföreträdande flygvapenchef och logistikchef under fredagen den 20 oktober har besökt dotterbolaget My-Konsult med intentionen att fördjupa relationen mellan parterna. Under vistelsen stod bolagets radarstörningssystem Astor IV och teknologiska möjligheter i fokus. Det framgår av ett pressmeddelande.

- Relationen med Ukraina som inleddes i samband med vårt deltagande på försvarsindustriforumet i Kiev i september har nu resulterat i ett besök från ukrainsk delegation hos vårt dotterbolag My-Konsult. Under besöket diskuterades möjligheterna med tekniken och vårt radarstörningssystem Astor IV. Vi är glada över det intresse som Ukraina har visat och vi ser fram emot att fortsätta fördjupa dialogen med dem, kommenterar Odd Werin, vd för Scandinavian Astor Group.
Citera
2023-10-23, 14:32
Medlem
niokilometers avatar
Cereno Scientific. Forskningsbolag med sensationella resultat. Trots att de gått upp rejält senaste månaderna så måste det nog bara klassas som början på en uppvärdering. Många spekulerar om att deras ena preparat närmar sig att bli uppköpt. Då blir det stora pengar.
Citera
2023-10-23, 15:10
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Cereno Scientific. Forskningsbolag med sensationella resultat. Trots att de gått upp rejält senaste månaderna så måste det nog bara klassas som början på en uppvärdering. Många spekulerar om att deras ena preparat närmar sig att bli uppköpt. Då blir det stora pengar.
Samma gäng spekulerar sedan år tillbaks att SynAct ska bli uppköpt eftersom AP 1189 är fullständigt avriskat. Cereno Scientific har publicerat en interrimsrapport som inte är lika med Top-Line utvärderad studie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in