2023-10-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Någon som gick in i denna när jag skrev? Låg på runt 2.5 kr när jag tipsade, ligger på ca 6.40 i skrivande stund.

PM idag med:

Har själv suttit med länge i båten, köpte in mig runt 2.7-2.8 om jag kommer ihåg rätt.
Sålde av Castellum och Cibus i fredags då jag tror de kommer fortsätta nedåt ett bra tag med tanke på inflation och räntor så ökade i Astor med ett par tusen aktier när det dippade runt 5.6 så det var ren tur med tajmingen även om jag drog upp Gavet lite till 3.6 men sitter nu på 40 000 aktier.
Börjar hända grejer, nu väntar vi bara på första försäljningen på Astor IV så rusar kursen.
JPC Composite har ju flyttat in i sin nya lokaler som är dubbelt så stora om jag förstått rätt även om ingen officiell information kommit ut.
Delegation från Ukraina på besök.
Dagens industri: Mäklarveteranen Winston Håkansson pekar ut sina tio främsta aktier att lägga i portföljen… " Ett mindre bolag som han beskriver som en joker är Scandinavian Astor Group.
Bolaget är verksamt inom försvarsindustrin och har utvecklat en slags radarstörningsutrustning.
Det är en otrolig intressant uppfinning som nu har kommit i praktiskt bruk.
Senast redigerad av Molnieboo 2023-10-23 kl. 16:03.
Citera
2023-10-23, 16:18
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Samma gäng spekulerar sedan år tillbaks att SynAct ska bli uppköpt eftersom AP 1189 är fullständigt avriskat. Cereno Scientific har publicerat en interrimsrapport som inte är lika med Top-Line utvärderad studie.

Stämmer att de rapporterat interim resultat med mycket bra resultat. Det är inte ofta man får interim i fas2. Ser riktigt bra ut. Intresset kommer öka markant framöver.
Citera
2023-10-23, 17:20
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Stämmer att de rapporterat interim resultat med mycket bra resultat. Det är inte ofta man får interim i fas2. Ser riktigt bra ut. Intresset kommer öka markant framöver.
Interrim får du i princip från varje studie.
Investerarna är mer intresserade av när nästa emission sker. Studieresultat och framtid intresserar knappt.
Senast redigerad av Kiroba 2023-10-23 kl. 17:25.
Citera
2023-10-23, 18:15
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Interrim får du i princip från varje studie.
Investerarna är mer intresserade av när nästa emission sker. Studieresultat och framtid intresserar knappt.

Misstänker att du skojar. (Emission är förstås alltid intressant, men den är nyss tagen och kassan räcker ett bra tag. Hela -24.
Citera
2023-10-23, 21:11
Medlem
EgoistNs avatar
Håll ett öga på Truecaller, TGS och Kambi. Jag tror på bra rapporter för alla tre.

I övrigt är MSTR är en given vinnare.. https://finance.yahoo.com/quote/MSTR?p=MSTR
Senast redigerad av EgoistN 2023-10-23 kl. 21:28.
Citera
2023-10-23, 21:54
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Misstänker att du skojar. (Emission är förstås alltid intressant, men den är nyss tagen och kassan räcker ett bra tag. Hela -24.
Nej jag skojar inte.
Däremot var mitt svar generellt hållet då jag inte följer Cereno mer än att jag vet ungefär vilka bolags investerare kommenterar vilka bolag.
Du har genomgått diverse emissioner och vet att när de genomförs tappar kollektivet vett och sa. Så det är lugnt fram till -24 men sedan måste ett besluts tas.
Emisson - partner brukar valet stå emellan.
Blev lite OT.
Citera
2023-10-24, 12:26
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Cereno Scientific. Forskningsbolag med sensationella resultat. Trots att de gått upp rejält senaste månaderna så måste det nog bara klassas som början på en uppvärdering. Många spekulerar om att deras ena preparat närmar sig att bli uppköpt. Då blir det stora pengar.

Du sammanfatta potentiella trigger? Fas tre studie på gång va?
Citera
2023-10-24, 16:38
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Du sammanfatta potentiella trigger? Fas tre studie på gång va?
Efter den doseskalerande studien IIa brukar Fas IIb följa
https://classic.clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT05224531?term=cereno&draw=2&rank=2
Citera
2023-10-24, 17:15
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Håll ett öga på Truecaller, TGS och Kambi. Jag tror på bra rapporter för alla tre.

I övrigt är MSTR är en given vinnare.. https://finance.yahoo.com/quote/MSTR?p=MSTR

Jag har aldrig riktigt förstått Kambi. Aktien är alltid ganska högt värderad ser det ut som. Vad är investeringstesen här egentligen?

Observera att jag inte tycker att Kambi är en dålig aktie utan jag frågar bara om varför den är ett köp på dessa nivåer?
Senast redigerad av KJosef 2023-10-24 kl. 17:42.
Citera
2023-10-24, 19:49
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Jag har aldrig riktigt förstått Kambi. Aktien är alltid ganska högt värderad ser det ut som. Vad är investeringstesen här egentligen?

Observera att jag inte tycker att Kambi är en dålig aktie utan jag frågar bara om varför den är ett köp på dessa nivåer?

Förlängda avtal med både ATG och Svenska Spel. När detta tillkännagavs gjorde aktien ett rejält skutt, för att sedan tryckas ned till treårs-lägsta.. Det är något fishy med kursrörelsen. Skulle kunna stavas Veralda Investment Ltd??
Det är en djungel där ute..
Senast redigerad av EgoistN 2023-10-24 kl. 19:52.
Citera
2023-10-24, 21:39
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef

Det hade varit mer angeläget att ifrågasätta det uppenbara. -Därför ska jag sälja mina bitcoin..
Citera
2023-10-27, 20:02
Medlem
Vad tror ni om denna?

Bonzun

https://investor.bonzun.com/pressmeddelanden/?slug=kommunike-fran-extra-bolagsstamma-i-bonzun-den-17-augusti-20-52336

Just nu handlas den för under 0,07, Läser jag detta pm rätt så är det en uppsida på nästan 400%

Japp... Jag äger själv detta papper men 0,07 är nästan atl
Nej... Jag har inte mer att trycka in

återkoppla gärna med synpunkter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in