2022-08-19, 16:42
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Du är nybörjare på aktiemarknaden. Jag är en vinnare
Du beter dig som att du hållt på med aktier i typ en vecka. Så antingen har du inte lärt dig ett skit så länge du hållt på eller så kanske du ska lyssna på andras råd och ge fan i att spamma dina skittips och ta andras tips istället.
Citera
2022-08-19, 16:57
Medlem
Det var väl då en jävla tur att mitt köp av capstone avbröts av någon anledning. Aldrig mer förlita sig på skruvis.
Citera
2022-08-19, 16:58
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag tror inte du behöver oroa dig för skruvis. Det var bara några veckor sedan han påstått tog lån för att gå allin i ferronordic.

Han har ett annorlunda förhållande till sanning än oss om vi säger så. Nåja, då är det väl färdigpumpat för denna gången.
Tråkigt bara om han får nån annan att förlora pengar på riktigt.

Ps. Senaste doomberg - Small biggies om smr:er finns på corden.

Ja, isf så är det lugnt, låtsaspengar har alla råd att förlora. Tack för Doomberg, alltid läsvärt, som en liten reminder så tror jag du missade att lägga ut Malthusian Malarky veckan innan.
Citera
2022-08-19, 17:59
Medlem
jnilssons avatar
Inte så mycket pengar. Däremot obetalbart underhållningsvärde.
Citera
2022-08-19, 18:20
Avslutad
Vad hände med capstone
Citera
2022-08-19, 19:29
Medlem
MrLevaLivets avatar
Fy fan vilken slakt hos BBBY, vilken hustler Ryan Cohen är som dumpade innehavet, snacka om att ge sina fanboyz långfingret. Gissar att han kommer anställa ett gäng livvakter, sitter och kikar på WallStreetBets och det är inga små summor folk ligger back. Hoppas inga Flashbackare drogs med i alla tips på nätet och memehypen för BBBY a k a Bloodbath and Beyond.
Citera
2022-08-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Fy fan vilken slakt hos BBBY, vilken hustler Ryan Cohen är som dumpade innehavet, snacka om att ge sina fanboyz långfingret. Gissar att han kommer anställa ett gäng livvakter, sitter och kikar på WallStreetBets och det är inga små summor folk ligger back. Hoppas inga Flashbackare drogs med i alla tips på nätet och memehypen för BBBY a k a Bloodbath and Beyond.

Livets hårda skola lol
Citera
2022-08-19, 19:55
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Kanske kan det ha den positiva effekten att folk vaknar upp från reverend Elons spykos.
Själv är jag rätt skeptisk till gamestop trots ett gav på $21 pre split på de jag har kvar. Inget händer.
Jag behåller dem for the memes, men jag är skeptisk.
Citera
2022-08-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Vad hände med capstone

De utökade aktierna med 3milj. Hädanefter finns sammanlagt 18miljoner i företaget.
Citera
2022-08-19, 20:13
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Kanske kan det ha den positiva effekten att folk vaknar upp från reverend Elons spykos.
Själv är jag rätt skeptisk till gamestop trots ett gav på $21 pre split på de jag har kvar. Inget händer.
Jag behåller dem for the memes, men jag är skeptisk.

Ja, någonstans torde det ta stopp. Läser att gänget med call options förlorade 314 mille dollar bara idag hos BBBY. Lägger vi till övriga memes från årets början så är det inga småpengar att förlora. Vid varje race kommer en liten procent ut som vinnare men stora massan blir bag holders. Sedan har vi ju faktumet att flertalet gamblar på call options och köper inte ens aktierna. Inte riktigt rätt läge att spela bort pengarna under skenande inflation, och svårt att skapa fortsatt tryck uppåt när Retails portföljer och sparkonton är under isen. Jänkarna är spelgalna verkar det som, ansvarstagande som en 5-åring. Ja för fan, du hanterade ju GME klockrent, så jag hade lätt sparat några axier i portföljen! Du får ta det på nöjeskontot om det fortsätter ned
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-08-19 kl. 20:14. Anledning: Stavfel
Citera
2022-08-19, 20:29
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ja, någonstans torde det ta stopp. Läser att gänget med call options förlorade 314 mille dollar bara idag hos BBBY. Lägger vi till övriga memes från årets början så är det inga småpengar att förlora. Vid varje race kommer en liten procent ut som vinnare men stora massan blir bag holders. Sedan har vi ju faktumet att flertalet gamblar på call options och köper inte ens aktierna. Inte riktigt rätt läge att spela bort pengarna under skenande inflation, och svårt att skapa fortsatt tryck uppåt när Retails portföljer och sparkonton är under isen. Jänkarna är spelgalna verkar det som, ansvarstagande som en 5-åring. Ja för fan, du hanterade ju GME klockrent, så jag hade lätt sparat några axier i portföljen! Du får ta det på nöjeskontot om det fortsätter ned

Jag noterade BBBY och skrev också att det hänt en gång förut, och då blev det också krasch. Det är svårare att spela på att folk ska köpa skit bara för skiten går upp än att köpa bra bolag.

Jag lärde mig det i Bajsis memetråd, det går liksom inte att hänga med i djurens svängningar iaf inte för mig. Då var det bara hundringar för kuls skull, att satsa riktiga pengar i skräpbolag i förhoppningen att andra ska göra samma sak är inte aktiehandel, det är gambling. För gubbar som mig är trav roligare då.

Ska man hålla på med den där idiotin så måste man se till att ta vinst i tid, inte för mig
Citera
2022-08-19, 20:44
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Jag noterade BBBY och skrev också att det hänt en gång förut, och då blev det också krasch. Det är svårare att spela på att folk ska köpa skit bara för skiten går upp än att köpa bra bolag.

Jag lärde mig det i Bajsis memetråd, det går liksom inte att hänga med i djurens svängningar iaf inte för mig. Då var det bara hundringar för kuls skull, att satsa riktiga pengar i skräpbolag i förhoppningen att andra ska göra samma sak är inte aktiehandel, det är gambling. För gubbar som mig är trav roligare då.

Ska man hålla på med den där idiotin så måste man se till att ta vinst i tid, inte för mig

Ja, är man inte med från början så suger risk/reward. Kan fortfarande kasta in småpengar någon gång ibland, men precis, det är gambling. Jag spelar inte på något annat nuförtiden, så ser det som pure entertainment.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in