Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Ja, någonstans torde det ta stopp. Läser att gänget med call options förlorade 314 mille dollar bara idag hos BBBY. Lägger vi till övriga memes från årets början så är det inga småpengar att förlora. Vid varje race kommer en liten procent ut som vinnare men stora massan blir bag holders. Sedan har vi ju faktumet att flertalet gamblar på call options och köper inte ens aktierna. Inte riktigt rätt läge att spela bort pengarna under skenande inflation, och svårt att skapa fortsatt tryck uppåt när Retails portföljer och sparkonton är under isen. Jänkarna är spelgalna verkar det som, ansvarstagande som en 5-åring. Ja för fan, du hanterade ju GME klockrent, så jag hade lätt sparat några axier i portföljen! Du får ta det på nöjeskontot om det fortsätter ned

Jag noterade BBBY och skrev också att det hänt en gång förut, och då blev det också krasch. Det är svårare att spela på att folk ska köpa skit bara för skiten går upp än att köpa bra bolag.
Jag lärde mig det i Bajsis memetråd, det går liksom inte att hänga med i djurens svängningar iaf inte för mig. Då var det bara hundringar för kuls skull, att satsa riktiga pengar i skräpbolag i förhoppningen att andra ska göra samma sak är inte aktiehandel, det är gambling. För gubbar som mig är trav roligare då.
Ska man hålla på med den där idiotin så måste man se till att ta vinst i tid, inte för mig