2023-09-21, 19:32
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Va ska Erdogan säga? Han lägger sig i annat internt nonsens annars i gamla Sweden...

Kan inte någon skicka ett mail eller skriva en Tweet som tipsar Erdogan. Hade varit helfestlig!
Citera
2023-09-21, 19:36
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Billigare vore väl att man bara serverade vegetarisk mat åt vuxna. Då lär kommunen spara pengar. Jag är själv köttätare men vegetarisk mat är billigare.

Processad vegetarisk mat, som ska se ut och smaka som kött, är fan INTE billig...
Färska grönsaker/kaninmat är heller inte jättebiligt, men det går att laga både billig och god vegetarisk mat om man vill och är beredd att lära sig det.
Citera
2023-09-21, 19:40
Medlem
Wajis avatar
Karma säger jag bara Otrogna är om nu och jag tycker det här är lite roligt.
Citera
2023-09-21, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Muslimer får äta fläsk, om de gör det av misstag.
Det är avsikten som är problemet.

De tyckte säkert att det var gott.
Förklarar ögonbindlarna på min lokala kebabkiosk. Har länge undrat.
Citera
2023-09-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Processad vegetarisk mat, som ska se ut och smaka som kött, är fan INTE billig...
Färska grönsaker/kaninmat är heller inte jättebiligt, men det går att laga både billig och god vegetarisk mat om man vill och är beredd att lära sig det.

Ja precis som du säger. Man måste lära sig men bra vegetarisk mat är billigare än kött. Vi bör äta mindre kött. Det är billigare och det är nyttigare. Men speciellt barn bör äta kött för att få sig proteiner. Och om kommuner vill spara pengar mer bra vegetarisk mat. När det gäller kött så ät mer fisk, skaldjur och kyckling och mindre griskött och biff.

Griskött är inte bättre eller sämre än nötkött ur nyttighetssynpunkt.
Citera
2023-09-21, 19:49
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag har hört att paprika och andra grönsaker i den växthusodlade form vi äter dem skall ha hög klimatpåverkan men paprika fanns inte med. Beror nog på hur man odlar. Växthus i Holland på vintern, eller i ett varmare land på sommaren.

öl o vin hade väldigt låg klimatpåverkan så det borde vi dricka mer av ;-)
Citera
2023-09-21, 19:50
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Du är bara helt osannolik. Vilken totalt skev jämförelse. Du har garanterat i livet fått någon rätt med någon felaktig ingrediens utan att ens veta om det.

Det är som att bli våldtagen i sömnen. Då vet man ju inte om det heller.

Om detta var medvetet, vill säga.
Citera
2023-09-21, 19:51
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det finns dock en påtaglig skillnad och det är att köttätares magar kan hantera grönsaker medan vegetarianers magar ofta inte klarar av att smälta köttet på ett förtjänstfullt sätt utan det kan mycket väl rinna ut ur Häcken som rännskita och speciellt ovälkommet ifall det sker mellan lakan

Du skulle bara veta vad MIN MAGE tycker om för mycket bönor eller kål...
Citera
2023-09-21, 20:20
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja precis som du säger. Man måste lära sig men bra vegetarisk mat är billigare än kött. Vi bör äta mindre kött. Det är billigare och det är nyttigare. Men speciellt barn bör äta kött för att få sig proteiner. Och om kommuner vill spara pengar mer bra vegetarisk mat. När det gäller kött så ät mer fisk, skaldjur och kyckling och mindre griskött och biff.

Griskött är inte bättre eller sämre än nötkött ur nyttighetssynpunkt.

Men snälla du vi äter precis vad vi vill, bestämmer ju inte du! Sen att de andra dårarna fick äta lite gris är väl ingen nyhet.
Citera
2023-09-21, 20:41
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Jag minns ett inlägg där det sades att personen var kock på ett fängelse och lovade att all deras mat var halal. Det var gris.
Citera
2023-09-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Men snälla du vi äter precis vad vi vill, bestämmer ju inte du! Sen att de andra dårarna fick äta lite gris är väl ingen nyhet.
......som Jeffrey Dahmer sa! Han tyckte också han hade rätt att äta precis vad han ville! Djur är levande varelser och har också känslor! Slakthus är helveten!!!
Senast redigerad av Havskung 2023-09-21 kl. 20:52.
Citera
2023-09-21, 20:57
Medlem
Folk som kommer till Sverige får anpassa sig till Svensk mat.
Åker jag till Thailand så äter jag deras mat .om du blir bjuden på mat där inte lagar de Pitepalt eller Raggmunk enbart för att några Svenskar vill ha det.
Nej man får äta PadThai varje dag och ingen Svenne klagar på maten .
Fattar inte varför de klagar för att de får äta fläsk alla Islamistiska fanatiker .
Jag känner folk från muslimska länder och de äter fläsk för de bryr sig inte om något påhittat skit från Alibabas tid.
Religion är den värsta fienden för mänskligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in