2023-09-21, 18:30
Medlem
Oortodoxa integreringsmetoder
Citera
2023-09-21, 18:39
Medlem
Hets mot fläskgrupp är nåt för muslimerna att driva
Citera
2023-09-21, 18:49
Medlem
Vegetarianer+muslimer åt gris med god aptit på Malmöstad-konferens (av misstag)?

Jaha. Jaså. Jaha.
Citera
2023-09-21, 18:54
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Sjukt att det finns flera på Flashback som tycker det är okej och t.o.m. humoristiskt att jag som vegetarian ska luras i att äta kött. Men det är väl samtiden antar jag…

Om man ska va vegeterian kanske man ska ha lite koll på smaklökarna och konsistenskänsla iaf? Jag hade märkt om det är vegobullar eller grisbullar. Jösses

Det lustigaste är väl att muslimerna säkert satt o diskuterade hur pass smaskiga köttbullarna var
Citera
2023-09-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Detta kan likställas med våldtäkt. Jag skulle känna så. De borde dömas till fängelse.
Om det skedde med uppsåt och inte misstag som i detta fall så är det straffbart. Exakt vad vet jag inte men misstänker grov misshandel som rubriceringen är om någon klipper av någons hår mot dess vilja
Citera
2023-09-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Hade ni köttälskare varit okej om ni fått insektskött och gillat det eftersom det påstods vara ett för er godkänt köttdjur?
Om varken jag eller den som serverade det visste om det innan jag åt så hade jag inte brytt mig.
Citera
2023-09-21, 19:17
Medlem
varfors avatar
Haha veganer och vegetarianer alltså… Kan inte ens skilja på kött och grönsaker.
Säkert någon normal människa som upptäckte det och påpekade att det var trevligt med riktiga köttbullar som omväxling.
Citera
2023-09-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Det där är det ytterst märkliga med köttvägrare. Varför inte kalla det grönsaksbullar istället? Det är som om de försöker tillfredsställa sitt naturliga behov av animaliskt protein genom språket.
Det är nog snarare producenterna som försöker att hitta en marknad bland dom som inte är övertygade vegetarianer utan kan tänka sig att äta vegetariskt ibland.
Är man allergiker är det riktigt dumt att saker heter något annat än vad det är.
Citera
2023-09-21, 19:27
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Sjukt att det finns flera på Flashback som tycker det är okej och t.o.m. humoristiskt att jag som vegetarian ska luras i att äta kött. Men det är väl samtiden antar jag…

Jag tycker inte att det är OK att luras medvetet, men lite lustigt är det faktiskt att man valt att äta "köttbullar" och fått bullar med kött i.

Att vegetarianer och veganer köper dyr processad mat som ska föreställa "kötträtter" är helt befängt i min värld, det är miljövidrigt och sänder ut ett väldigt konstigt budskap tycker jag.
Brist på fantasi och lättja gissar jag är en förklaring till detta märkliga fenomen, kanske kombinerat med effektiv marknadsföring...

Med det sagt så har jag som äter kött levt tillsammans med flera vegetarianer utan att det uppstått några konflikter, båda parter får visa respekt för varandra.

OCH vegetarisk mat kan absolut vara både gott och ett utmärkt tilltugg till kött, fisk eller korv.
Citera
2023-09-21, 19:27
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Det där har jag ochså funderat på?!?!
Om man nu vägrar att äta kött, varför i helvete skall då substitutet se ut och smaka som kött?
Är inte det lite hyckleri typ -Öööööh jag äter inte kött men det jag äter måste se ut och smaka kött?????? VA

Instämmer. Jag gillar visst kött, men tycket det är även gott med fisk och även vegetariskt. Lagar en hel del vegetarisk mat, men skulle aldrig få för mig att emulera kötträtter. Blir ju pisstråkig vegetarisk mat. Lagar heller en god gratäng eller pastarätt på lite hemmagrillad zucchini eller melanzane (grymt goda grönsaker att ha på grillen). Inga djävla köttsubstitutprodukter!
Citera
2023-09-21, 19:29
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Detta kan likställas med våldtäkt. Jag skulle känna så. De borde dömas till fängelse.

Du är bara helt osannolik. Vilken totalt skev jämförelse. Du har garanterat i livet fått någon rätt med någon felaktig ingrediens utan att ens veta om det.
Citera
2023-09-21, 19:31
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Restaurangens namn får det ju att vända sig i magen på en. Slakthuset.

Vad är det för problem med det?

Kanske en plats som man slaktat kött på förr i tiden. Inget konstigt med det. Snöflinga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in