2023-09-21, 17:35
Medlem
Vintergrisens avatar
Vänta nu! Var inte även besökarna gjorda av kött, trots att det råder köttförbud i lokalerna? Det här luktar olaga intrång långa vägar, om det nu inte var någon plantskola som hade konferens just den dagen.
Citera
2023-09-21, 17:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
De snackade om klimatskäl att undvika kött. Eftersom kaffe har större klimatpåverkan än griskött så bör Malmö stad omedelbart förbjuda kaffe i verksamheten
https://interactive.carbonbrief.org/what-is-the-climate-impact-of-eating-meat-and-dairy/

Jag har hört att paprika och andra grönsaker i den växthusodlade form vi äter dem skall ha hög klimatpåverkan men paprika fanns inte med. Beror nog på hur man odlar. Växthus i Holland på vintern, eller i ett varmare land på sommaren.
Citera
2023-09-21, 17:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Allah vet det, därför är de bland de 72 oskulderna som möter varje krigare

De kanske framställs som oskulder, de som kommer dit går nog på det. Gud är listig!
Citera
2023-09-21, 17:42
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huttler
Visar detta att det faktiskt går att minska de kommunala kostnaderna utan att någon blir sjuk och far illa?

Dags att sluta dalta med woke matföreställningar på skattebetalarnas bekostnad?

https://www.sydsvenskan.se/2023-09-21/vegetarianer-och-muslimer-serverades-gris-pa-malmo-stad-konferens

Jag ger mig fn på att alla överlevde trots allt! Rätta mig om jag har fel?
Citera
2023-09-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De kanske framställs som oskulder, de som kommer dit går nog på det. Gud är listig!
Jepp de får ett nytt skithål för varje krigare som blir nersänd
Citera
2023-09-21, 17:53
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Det sjuka är att dom kallar det köttbullar när det är grönsaker. Inte konstigt att det blir fel på serveringen.
Har länge undrat varför tillverkare och grönsaksfantaster alltid döper vegetarisk mat till liknande namn som den köttiga ursprungsrätten som man försöker ersätta? Skäms man att man äter grönsaker eller?
Detta gör att jag ligger vaken på nätterna och funderar.🙄
Citera
2023-09-21, 17:59
Avslutad
Jag önskar härmed uttrycka missaktning för både muslimer och veganer. Usch.
Citera
2023-09-21, 18:08
Medlem
Ducadreams avatar
Detta kan likställas med våldtäkt. Jag skulle känna så. De borde dömas till fängelse.
Citera
2023-09-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Sjukt att det finns flera på Flashback som tycker det är okej och t.o.m. humoristiskt att jag som vegetarian ska luras i att äta kött. Men det är väl samtiden antar jag…
Nu är det ju dock så att det faktiskt är lustigt, precis som det är lustigt när en människa äter en plantbasered hamburgare o de ser sig som en bbq expert som definitivt kan smaka skillnaden. Men det visas att det kan de inte alls.
Galghumor kanske men roligt lika så

Inte sjukt alls.

Vad köttfritt ska va bra för är något som bidrar till humorn, gick inte så bra med den ideen

Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Detta kan likställas med våldtäkt. Jag skulle känna så. De borde dömas till fängelse.

Det skulle det nog gå att göra faktiskt, med tanke på hur svenska domstolar dömer... dom borde pröva anmälan för våldtäkt.
Helt uppriktigt menat
Senast redigerad av LupesVulpus 2023-09-21 kl. 18:12.
Citera
2023-09-21, 18:15
Medlem
Svavelbryggas avatar
Hade ni köttälskare varit okej om ni fått insektskött och gillat det eftersom det påstods vara ett för er godkänt köttdjur?
Citera
2023-09-21, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Hade ni köttälskare varit okej om ni fått insektskött och gillat det eftersom det påstods vara ett för er godkänt köttdjur?

Om man skriver insektsbulle så hade jag inte råkat äta den!!

Sluta kalla låtsaskött för kött så slipper ni hela problemet
Citera
2023-09-21, 18:19
Medlem
Mr1931s avatar
Haha.. det här var ju skrattretande. Tänker att de njöt och mumsade och tänkte att falafeln var extra god och extra halal. Haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in